Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Equilin balancer

 
Profiel   

Wat ik begreep is balance Ind aanvulling op de ruwvoer en de basic erbij als je geen krachtvoer bij wilt geven
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-18 19:42 



 
Profiel   

[ img ]


Resultaat Equilin Balancer en Equilin Basic! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-18 22:59 



 
Profiel   

Ik heb zojuist de imunno binnen. Hoop dat hij t ook lekker vind in begin moet ik best wat geven..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 16:13 



 
Profiel   

Rustig opbouwen anders stoppen ze echt met eten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 22:39 



 
Profiel   

Ja was ik ook van plan. Morgen 100 gram, dan langzaam opbouwend na 300. En dat 3 weken en dan naar 170. En daarna over op de balancer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 22:45 



 
Profiel   

Chesss schreef
Rustig opbouwen anders stoppen ze echt met eten!


Had die van mij 150 gram geven de imunno ipv de aanbevolen 300. Hij at t wel.. maar ik denk dat ik morgen maar 50 gram in doe en dan langzaam opbouwend naar de 150/170 denk niet dat hij 300 gram gaat eten. Dus dan maar op de onderhouds dosering opbouwen. Dan zal t heus ook effect hebben.

Gelukkig heb ik maar 1 zak gekocht

De balancer eet hij gelukkig wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 14:37 



 
Profiel   

Ja tuurlijk. Bij mij ging 200 gram erin, maar toen ik naar 400 had opgebouwd was het mis. Toen ging d’r niet meer in. Ik heb hem nu enkel op de basic staan dat gaat er met een appel en lekkere muesli gelukkig in en dan ga ik aan het einde van de maand weer de immuno proberen. Maar niet meer dan 200 gram moet wel leuk blijven en naar binnen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 21:57 



 
Profiel   

Chesss schreef
Ja tuurlijk. Bij mij ging 200 gram erin, maar toen ik naar 400 had opgebouwd was het mis. Toen ging d’r niet meer in. Ik heb hem nu enkel op de basic staan dat gaat er met een appel en lekkere muesli gelukkig in en dan ga ik aan het einde van de maand weer de immuno proberen. Maar niet meer dan 200 gram moet wel leuk blijven en naar binnen gaan.



Ik ben destijds begonnen met 3 weken 450 gram, daarna over op 250 gram met 100 gram balancer. Immuno kuur afgemaakt, daarna vervangen door 250 gram basic en 80 gram balancer. Ze doet het er super op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 22:03 



 
Profiel   

Geven jullie er ook krachtvoer bij?

Mijne staat in een hitactief stal en krijgt dan verdeeld over 4x 500 gram basis/sport subli brok. (125 gram per beurt) en dan van mij nog 400 gram dieetmix van subli. Hij loopt op M1 niveau.

Advies van equilin is 350 gram imunno daarna met 3 weken 175. En daarna 80 balancer. Ik twijfel of ik de basic bij ga geven. De basic zou ik dan ongv 160 gram moeten geven.

Oja hij krijg ook nog 1 schepje joint comp voor z’n lichte vorm atrose en wat lijnzaad olie.

Hij is 20 maar per oktober stop ik met wedstrijden maar ga ik opleiding beginnen academisch rijkunst/rechtrichten. En hem ga ik voor m’n opleiding gebruiken.

Dus hij krijgt ongv 900 gram krachtvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 22:15 



 
Profiel   

Cassedie1992 schreef
Chesss schreef
Ja tuurlijk. Bij mij ging 200 gram erin, maar toen ik naar 400 had opgebouwd was het mis. Toen ging d’r niet meer in. Ik heb hem nu enkel op de basic staan dat gaat er met een appel en lekkere muesli gelukkig in en dan ga ik aan het einde van de maand weer de immuno proberen. Maar niet meer dan 200 gram moet wel leuk blijven en naar binnen gaan.



Ik ben destijds begonnen met 3 weken 450 gram, daarna over op 250 gram met 100 gram balancer. Immuno kuur afgemaakt, daarna vervangen door 250 gram basic en 80 gram balancer. Ze doet het er super op!


Ik zou graag willen maar heb echt een lastige eter. Dus als ik de reguliere dosis naar binnen krijg ben ik gelukkig.

Die van mij krijgt overigens wel krachtvoer erbij. Hij is wel 1.85

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 22:15 



 
Profiel   

Ik heb een haflinger.. maar hij moet duidelijk aan de imunno wennen.. ik kan altijd nog over gaan op slobber zolang ik de imunno geef. Maar daarvan zou hij maar 250/300 gram slobber krijgen hij is nu mooi op gewicht. Hij was wat te dik

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 22:19 



 
Profiel   

Chesss schreef
Ik zou graag willen maar heb echt een lastige eter. Dus als ik de reguliere dosis naar binnen krijg ben ik gelukkig.

Die van mij krijgt overigens wel krachtvoer erbij. Hij is wel 1.85
[/quote]

Misschien nog een optie om de opbouwdosering door een slobber te doen? Vond vooral de opbouwdosering 3 weken lang zo belangrijk! Die van mij krijgt op dit moment alleen speedibeet, luzerne, basic en balancer(naast gras en ruwvoer). Nog energie genoeg! Stressig typje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 22:31 



 
Profiel   

Cassedie1992 schreef
Chesss schreef
Ik zou graag willen maar heb echt een lastige eter. Dus als ik de reguliere dosis naar binnen krijg ben ik gelukkig.

Die van mij krijgt overigens wel krachtvoer erbij. Hij is wel 1.85


Misschien nog een optie om de opbouwdosering door een slobber te doen? Vond vooral de opbouwdosering 3 weken lang zo belangrijk! Die van mij krijgt op dit moment alleen speedibeet, luzerne, basic en balancer(naast gras en ruwvoer). Nog energie genoeg! Stressig typje.[/quote]

Lastige is dat die van mij spijsverteringsproblemen heeft maar nat al helemaal niet eet. Hij reageert ook heel sterk op sommige brokken muesli en slobber.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 22:42 



 
Profiel   

Ah oke! Dan juist is de opbouwdosering zo belangrijk. Goed voor de darmen. Maar je moet het er wel in krijgen natuurlijk. Misschien als je het over meerdere voerbeurten verdeeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 22:43 



 
Profiel   

Cassedie1992 schreef
Ah oke! Dan juist is de opbouwdosering zo belangrijk. Goed voor de darmen. Maar je moet het er wel in krijgen natuurlijk. Misschien als je het over meerdere voerbeurten verdeeld?


Eens maar de hele trucendoos is hier al open geweest, incl weken en dan in een spuit naar binnen maar dat was een hel, en alles zat onder ipv in zijn mond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 22:57 



 
Profiel   

Lastig zo lastiger eten.

Ik hoop dat t bij m’n hafje gewenning is en dat ik langzaam opbouwend kan opbouwen naar 300 en anders Ind met slobber die 3 weken.

Nu ging 150 er nog aardig in maar ga morgen toch verlagen. Moest namelijk paar keer nog paar handjes bik bijvoegen voordat hij het at.

Of ik haal morgen gelijk een zak slobber... Maarja dan moet hij t straks wel weer met z’n gewone voer de onderhoud krijgen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 23:04 



 
Profiel   

Lastige eters zijn zeker lastig. -:(- Maar naar ik begrijp smaakt de equilin nogal wrang en hebben ze het recept al aangepast met appelpulp. De immuno heeft ook nog eens een hoog gehalte mariadistel, dit smaakt helemaal vies. Puur eet die van mij dat absoluut niet.

Hier ben ik uiteindelijk nu op een kwart lekkere muesli met 200 gram basic en een appel. En dat is feest *\o/* ik zeg nou prima :D als maar naar binnen gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-18 23:17 



 
Profiel   

Vandaag maar 100 gram van de equilin gegeven. Met 400 gram dieetmix en 2-3 handjes biks eet hij t aardig op. Vanaf dinsdag opbouwen naar 150. En dan langzaam toch kijken of ik tot 300 ga redden. En dan 3 weken 300 en dan weer naar de 170. Als ik tot 300 ga redden dan wil ik nog een zak bij doen. Zo niet dan hou ik bij 1 zak en ga ik verder op de balancer

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-18 16:11 



 
Profiel   

Hier iemand interesse in equilin imunno? Paard eet het niet. Zeker nog 6,5kg

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 19:30 



 
Profiel   

Welke regio woon je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-18 19:38 



 
Profiel   

Helaas is die van mij nu compleet gestopt met eten van zowel de immuno als de basic. :( :(
Ik ga toch op zoek naar wat anders, want dit schiet gewoon niet op. Ik heb nog een flinke hoeveelheid immuno en een dichte zak basic voor de liefhebber. Stuur maar een PB :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-18 21:57 



 
Profiel   

Ik ben er heel blij mee. Ik vind de basic en immuno een beetje onzin dus die voer ik niet. Ik pluk zelf wel brandnetel en distel als ze dat nodig heeft. Mijn paard loopt Z1 dressuur op 100 gr balancer en laatst waren alle bloeduitslagen in orde. Ook vit e, want daar maakte ik mij zorgen om. Zij is een keer spierbevangen geweest en daarom ging ik jepaardgezond en fit voeren aangezien daar heel hoog vit e in zit. Equilin zit lager, maar is natuurlijk en geen luzerne vind ik fijn. Ik voer liever iets meer balancer als dat nodig is dan de basic er bij. Word dan wel erg duur en zie de toegevoegde waarde er niet van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-18 22:51 



 

Ik ben inmiddels gestopt met de balancer. Kan ik er iemand blij mee maken? Heb nog 3,5 kg over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 20:36 



 
Profiel   

Hoe zijn recente balancer ervaringen?
Waar doen jullie het door?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 12:41 



 
Profiel   

Ik gebruik het al jaren. Ik gooi het over de geweekte agrobs.
Maar ze lusten ze ook uit de hand.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 13:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen