Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen cool4horses

 
Profiel   

Hoi,

Zojuist kwam ik op facebook een voor mij tot nu toe onbekend product tegen dat zou helpen tegen zomereczeem. De ervaringen over dit product zijn bijna niet te vinden. Mijn vraag aan jullie: kennen jullie dit product en wat is jullie ervaring hier mee?

Www.cool4horses.nl
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-18 11:31 



 
Profiel   

Heb het ook ber zitten lezen en contact gehad met hun ik ga het proberen ook ze het samen met een veearts doen. Heb nu al zoveel geprobeerd dat dit ook nog wel kan en dan kan ik zeggen dat ik alles geprobeerd hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 21:57 



 
Profiel   

Ik volg op insta iemand die dit gebruikt voor haar paard met ZE en ze is er ongelooflijk tevreden van. Haar hengst is volledig gestopt met schuren sinds ze dit product gebruikt :) Ze deelt ook haar ervaringen over de korrels, https://www.instagram.com/sharenaluijksdressage/

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 22:40 



 
Profiel   

Beste allemaal bij bokt.nl,

We zien dat er nogal veel over C4H wordt geschreven met een skeptische en/of kritische toon. Uiteraard snappen we dat volledig gezien de hoeveelheid "bagger" die ooit is gelanceerd als werkend middel tegen zomereczeem.

C4H is ontwikkeld i.s.m. een veterinair immunoloog van de Universiteit Wageningen en er zijn vele veldtesten uitgevoerd met de aanwezigheid van DA's en onderzoekers.

De behandeling is niet supersimpel, zo van "knal er een pil in en het werkt". Allergie is een multifactoriele aandoening waarbij management en voeding ook een (kleine) rol spelen. De oorzaak is echter genetisch en kan (nog) niet worden weggenomen. Dat kan pas in de verre toekomst als er een werkende desensibilisatiemethode ter beschikking is.

C4H werkt als volgt: de pellets remmen 1 van de enzymen die betrokken zijn bij de opbouw van histamine. De "kruiden" zoals men weleens gekscherend schrijft zitten er slechts in voor de smaak.

Het werkzame bestanddeel komt uit de Camilla plant. Deze worden geselecteerd op het gehalte werkzame stoffen, hiertoe worden er vanuit de gehele wereld vele monsters getest voordat er wordt ingekocht en er een product van wordt gemaakt.

De olie bevat bestanddelen die je in geen enkele olie terug vindt. Deze zorgen ervoor dat de jeuk vrijwel direct verminderd en verdwijnt. Tevens zorgt het ervoor dat er geen andere infecties kunnen optreden op de aangedane huid van het paard. Indien er interesse voor is kan ik de ingredientenlijst hier publiceren.

C4H is gebaseerd op jarenlange veldtesten, een valide biochemisch mechanisme en is gepatenteerd.

Mochten er vragen zijn over werking, ingredienten, werkingsprincipes, of de methode van toepassing specifiek voor jouw eczemer, laat dat dan weten aub.

Groet van het team van Cool4Horses.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 11:38 



 
Profiel   

Even een schopje. Zijn er inmiddels mensen die hier ervaring mee hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 22:39 



 
Profiel   

Hier ook erg benieuwd naar ervaringen, gezien de prijs vind ik het zelf nog wat te duur om zomaar te proberen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-21 01:26 



 
Profiel   

Naar aanleiding van de topic wilde ik het een kans geven. Ik heb vandaag het starters pakket binnen gekregen. Ga gelijk starten met voeren i.v.m. de stijgende temperaturen. Zal t.z.t. hier wel even een update plaatsen hoe het bevalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 13:11 



 
Profiel   

Even een update:
Voer het nu zo’n 3 weken. Paard zit echt top in zijn vacht, heerlijk zacht en glimt erover. Het is wel een uitdaging om het binnen te krijgen want het liefst eet hij er om heen. Nog geen ZE verschijnselen maar dat kan ook aan het weer liggen. Ik zou wel aanraden gelijk een zak voer te bestellen want de 5kg van het starterspakket was ik zo door heen.
Als het ZE seizoen straks volop bezig is zal ik nog een update plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 09:06 



 
Profiel   

Aslien schreef
Even een update:
Voer het nu zo’n 3 weken. Paard zit echt top in zijn vacht, heerlijk zacht en glimt erover. Het is wel een uitdaging om het binnen te krijgen want het liefst eet hij er om heen. Nog geen ZE verschijnselen maar dat kan ook aan het weer liggen. Ik zou wel aanraden gelijk een zak voer te bestellen want de 5kg van het starterspakket was ik zo door heen.
Als het ZE seizoen straks volop bezig is zal ik nog een update plaatsen.


Fijn dat je updates plaatst :). ben erg benieuwd naar dit product bij andere. Hoe lang doe jij nu met een zak? Als ik reken, zou ik met 1 zak max. een maand doen, prijzige aangelegenheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 11:46 



 
Profiel   

Ja ik doe denk ik iets minder dan een maand met 10 kg (420gr per dag voor kwpn’er). Het is inderdaad erg prijzig maar als ik straks van de dekens af ben vind ik het waard. Als ze eenmaal goed ingesteld zijn op het voer kun je de doses ook langzaam gaan minderen las ik op de site, dus dan zou je langer kunnen doen met 1 zak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 12:23 



 
Profiel   

Inderdaad fijn dat je een update geeft! Ben heel benieuwd of je zonder dekens gaat kunnen. Heeft jouw paard heftig eczeem of goed onder controle te houden met alleen een deken normaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 12:28 



 
Profiel   

Ben ook benieuwd. Het is wel onder controle te houden met deken en vliegenkap, dan heeft hij weinig wondjes. Wel loopt hij elke avond rondjes, stampt hij ed. En ondanks deken probeert hij nog te schuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 13:35 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd of er nog nieuwe ervaringen zijn met dit product? Ik overweeg het om te gebruiken, maar vind het toch wel prijzig en ik heb een moeilijke eter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 12:33 



 
Profiel   

Ik heb het twee jaar gevoerd en was er heel tevreden over. Paard had duidelijk minder symptomen. Zij vond het ook niet lekker, maar door de muesli lukte het wel.
De merrie is inmiddels verkocht naar zee en heeft het niet meer nodig…
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 12:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen