Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 39 van de 42 [ 1050 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Eetwaar voor paardjes

 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Jaren terug vond ik dit allemaal maar onkruid. Nu zie ik gratis supplementen en ruwvoer.
Bosaardbei
Zevenblad
Kleefkruid
Brandnetel
Paarse dovenetel
Meerdere soorten Berk
Els
Populier

Ik kan elke avond wel snoeien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-22 19:16 



 
Profiel   

Hier vandaag ook weer een tak van de berk gehaald omdat hij in de weg hing. Paarden weer blij! Ik ben ook vast begonnen aan het snoeien van onze haagbeuk :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-22 19:33 



 
Profiel   

Gister had mijn paard serieuze koliek. Is een paard met een erg gevoelige maag, maar geen koliek verleden. Zag vandaag dat hij in zijn wei aan de boswilg gesnoept had. Dacht eigenlijk dat wilg niet giftig was voor paarden of geldt dat niet voor gevoelige paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 22:16 



 
Profiel   

Niello schreef
Gister had mijn paard serieuze koliek. Is een paard met een erg gevoelige maag, maar geen koliek verleden. Zag vandaag dat hij in zijn wei aan de boswilg gesnoept had. Dacht eigenlijk dat wilg niet giftig was voor paarden of geldt dat niet voor gevoelige paarden?


Via google
staat bij paard en plant van de boswilg dat de bladeren, takken en bast zijn eetbaar voor paarden.
En nog meer info wat niet verder wordt weergegeven >;)
Op site betreft het een lege pagina omdat bomen op dit moment niet verkrijgbaar zijn.
Wel jammer dat de informatie dan ook niet meer toegangelijk is...

Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-22 18:53 



 
Profiel   

Voor zover ik weet is een pitloze druif niet giftig voor honden. Edit: toch wel giftig en dat terwijl wij ze neergezet hebben. Maar even denken wat we ermee gaan doen :-(

Klimhortensia is wel giftig volgens mij. Even gegoogled, vindt het een mooie plant, dus het leek me wel wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-22 19:01 



 
Profiel   

Wij gaan nu toch maar voor de klim roos dan weten we gewoon zeker dat we goed zitten. Die is gewoo echt niet giftig. Verder zijn er maar weinig meerjarige klimplanten die niet giftig zijn volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-22 20:51 



 
Profiel   

jeniej schreef
Wij gaan nu toch maar voor de klim roos dan weten we gewoon zeker dat we goed zitten. Die is gewoo echt niet giftig. Verder zijn er maar weinig meerjarige klimplanten die niet giftig zijn volgens mij.


Hop kan ook ;) maar weet niet of dat meerjarig is ...
De braam is dat wel.

Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-22 22:09 



 
Profiel   

Boswilg is niet giftig inderdaad.

Bij ons moeten we nodig vijver onderhoud doen. De lisdodde heeft het iets te goed naar zijn zin. Gelukkig lusten de paarden het. Dus er gaat niks verloren. Telkens als ik in de tuin bezig ben staan ze al met hun neus bij de draad. Je weet nooit wat voor lekkers je krijgt. :D Ook de hagen beginnen boven de draad uit te komen. Ik zie de paarden er alleen niet aan eten en dat is wel de bedoeling, dus heb ik een rondje gelopen om te zoeken naar vraat sporen. En nu blijkt dat ze het al keurig bijhouden. Helemaal zoals bedacht op een prachtige hoogte. :):)

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-22 13:32 



 
Profiel   

Dank voor jullie reacties. Dacht ook dat boswilg niet giftig was. Het is het enige wat hij anders dan anders gegeten heeft. Geen idee waar hij die stevige koliek van gekregen heeft. Kan wel zijn dat er schuimcicades op de wilg zaten. Misschien een reactie daarop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-22 12:53 



 
Profiel   

Hi wat leuk te zien dat dit topic zo groen is. Prachtige oogsten en mooie plaatjes heerlijk!

Mochten jullie meer willen leren over eetbare planten voor paarden wil ik jullie graag helpen. Ik heb een aantal online trainingen voor elk budget.

Kijk gerust eens op mijn website. Het is ook leuk om mij te volgen op instagram (al zeg ik het zelf haha) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 16:44 



 
Profiel   

Ontdekte deze nieuwe plantjes in de wei ....
Heb geen idee wat het is ... zijn veel van dezelfde plantjes bij elkaar in een grote pol.
Zitten kleine wittige rose bloemetjes aan de uiteinden van de uitlopers,
kleine blaadjes en een soort peulen met zijn drieën bij elkaar.

Wie weet wat dit is en of het eetbaar is voor de paardjes?

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 12:02 



 
Profiel   

PlantNet zegt “klein vogelpootje”. Geen idee of het giftig is, even Googlen misschien?
De naam is wel schattig iig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 12:48 



 
Profiel   

Hilary schreef
PlantNet zegt “klein vogelpootje”. Geen idee of het giftig is, even Googlen misschien?
De naam is wel schattig iig :)



Dank je voor het vinden van de naam.
Het plantje ziet er zelf ook schattig uit met al die kleine "onderdelen" :)

Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-22 18:06 



 
Profiel   

Is het geen wikke soort? Wikke is dacht ik wel giftig voor paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-22 08:05 



 
Profiel   

Alles groeit en bloeit ..... :9
en gaat al beter als vorig jaar ...

Groet Karin.

Verschillende eetbare zaadjes,
daarachter de salie en luzerne
opzij staat nog korenbloem maar die kwam later op

[ img ]

Esparchette
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-22 19:27 



 
Profiel   

Zo mooi die esparcette! Kwam bij mij vlot op maar is nog steeds baby van max tien cm hoog
Zou de grond te arm zijn waar ik het gezaaid heb??

Heb nu van alles om aan te knabbelen vd paarden, valt op dat vooral shetlander veulen dat doet! Hij eet weinig gras als ik kijk maar knabbelt van elk struikje wat af

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-22 06:05 



 
Profiel   

@Symke
Esparcette was nadat ik het gezaaid heb eerste jaar ook heel klein gebleven,
vorig jaar al groter echter zonder bloemen en dit jaar zoals op boven staande foto.

Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-22 11:25 



 
Profiel   

Wat een leuk en handig topic!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-22 21:22 



 
Profiel   

Heb vandaag de restanten van de kamille ondergespit,
extreem veel zwarte luis in en geen lieveheersbeestjes te vinden...
Zelf ook al geprobeerd om de luis te verwijderen maar dat gaat moeizaam.
Hoop dat het net als vorig jaar weer opnieuw op gaat komen.

Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-22 18:10 



 
Profiel   

Super handig de verschillende eetbare plantjes bij huis :j
Groet Karin.

De gezaaide luzerne staat in bloei

[ img ]

vorig jaar gezaaid en nu opgekomen wilde chicorei

[ img ]

en de goudsbloem is er nu ook
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-22 14:47 



 
Profiel   

Goudsbloem hier nu ook ik bloei, de oranje heb ik
Maar vinden ze niet zomaar.lekker

Heb nu van alles te drogen gehangen buiten, venkel,rozeblaadjes, zevenblad, munt,
Ben benieuwd of het zo goed droog gaat worden en goed blijft

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-22 18:41 



 
Profiel   

Niello schreef
Gister had mijn paard serieuze koliek. Is een paard met een erg gevoelige maag, maar geen koliek verleden. Zag vandaag dat hij in zijn wei aan de boswilg gesnoept had. Dacht eigenlijk dat wilg niet giftig was voor paarden of geldt dat niet voor gevoelige paarden?


In de wilg zit een stofje dat lijkt op asperine kennelijk. Ik weet niet in welke hoeveelheden, maar kan het zijn dat ie daardoor last van zijn maag kreeg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-22 20:43 



 
Profiel   

Hier kaasjes kruid, ook gezond en lekker voor de paarden, hij bloeit zo mooi <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-22 22:24 



 
Profiel   

vur schreef
Niello schreef
Gister had mijn paard serieuze koliek. Is een paard met een erg gevoelige maag, maar geen koliek verleden. Zag vandaag dat hij in zijn wei aan de boswilg gesnoept had. Dacht eigenlijk dat wilg niet giftig was voor paarden of geldt dat niet voor gevoelige paarden?


In de wilg zit een stofje dat lijkt op asperine kennelijk. Ik weet niet in welke hoeveelheden, maar kan het zijn dat ie daardoor last van zijn maag kreeg?

Ja daar dacht ik ook aan. Blijft vreemd, er waren maar een paar takken aangegeten. Voor de zekerheid alles toch maar hoger opgesnoeid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-22 07:11 



 
Profiel   

Mijn pony wilde zelf van de week juist graag Boswilg eten. Naar mijn idee mogen ze dit gewoon hebben?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-22 07:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 39 van de 42 [ 1050 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen