Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 30 van de 42 [ 1050 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 42  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Eetwaar voor paardjes

 
Profiel   

Ik maak foto’s en al dat dan met gegevens op in een PowerPoint :+ en dan met een beschrijving of kaartje waar ze staan
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 19:21 



 
Profiel   

Ja, ik weet het meeste wel, maar voor bezoekers (en mijn man :P) is het wel leuk als ze zelf ook gewoon kunnen zien wat er staat. Zeker nu het allemaal nog zo iniminie is. Ik heb het wel bij de bomen en speciale struiken gezet. Maar niet bij elke framboos :+

Maartje, ik heb ook foto's maar mijn ervaring met een groter terrein is dat het dan soms lastig is met meten wat waar staat. En een foto kan ook erg vertekenen. Maar als er geen derden hoeven te weten wat waar staat, en het zo voor jou werkt is het natuurlijk dikke prima :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 19:23 



 
Profiel   

MarliesR schreef
Prairy schreef
Leuk dat je ook besteld hebt!

Als je een aantal wil laten uitgroeien tot een boom, hang er dan iets aan de stam. Dan weet je later nog wat het is. Van een aantal herken ik wel wat het is, maar van het meeste wat ik vorig jaar geplant heb weet ik het niet meer.

Maar jij hebt dus al een dag waarop je ze kunt halen? Ik heb helaas niks gehoord... Gisteren nog een mail gestuurd of er al iets bekend was voor de planning.


Dat is wel een goede tip! Gebruik jij daar bepaalde watervaste labels voor oid?

Ik heb vandaag even mailcontact met ze gehad, en waarschijnlijk wordt ik een verdeelpunt hier :D Hij gokte op eind november voor deze regio.


Wat gaaf Marlies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 12:00 



 
Profiel   

Voor wat betreft het markeren van de planten met de soortnaam is het niet een idee om dat te digitaliseren? Kun je niet een QR code aanmaken en die dan printen en insealen en aan de plant bevestigen met een touwtje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 12:04 



 
Profiel   

Diana_Mabel schreef
Voor wat betreft het markeren van de planten met de soortnaam is het niet een idee om dat te digitaliseren? Kun je niet een QR code aanmaken en die dan printen en insealen en aan de plant bevestigen met een touwtje?

Dat klinkt me echt als enorm veel werk in de oren :') Maar ik heb dan ook steeds meer een hekel aan al dat digitale gedoe :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 20:56 



 
Profiel   

Dan moet je alsnog iets aan de plant maken waarop die QR code zichtbaar is en blijft, dan kan daar toch net zo goed gewoon de plantnaam staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 09:13 



 
Profiel   

klopt is meer werk het was maar een ideetje

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 16:24 



 
Profiel   

Weet iemand wat dit is? Het zat in mijn hooi. Het ruikt heel zoet.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 16:55 



 
Profiel   

Lijkt op limonium maar zou ook ridderspoor kunnen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 19:46 



 
Profiel   

Irene793 schreef
Weet iemand wat dit is? Het zat in mijn hooi. Het ruikt heel zoet.

[ [url=m/qqOcfz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/j7KTf1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dovenetel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 19:51 



 
Profiel   

Ridderspoor en dovenetel zijn het niet (even gegoogled). Limonium zou kunnen. Ruikt dat gedroogd zo sterk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 09:06 



 
Profiel   

Het lijkt erop dat de kamille en esparchettte de sneeuw en vorst goed hebben doorstaan.
Ziet er nog groen uit.

Van de wilgenstekken twijfel ik, zie nog geen knopjes of zo iets.
En van vele wilgen is de barst ook los en gescheurd.
Iemand hier bekend mee ... :?

Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 17:40 



 
Profiel   

De wilg staken wij pas in deze periode in de grond. Dat pakt nog wel hoor. En de bast was er ergens juni afgeknabbeld door een paard. Om uitdroging te voorkomen heb ik er toen een papje van groene leem over gesmeerd. Hij heeft het doorstaan, maar wilgen zijn sowieso sterk.
Heb je een foto van de kamille en esparcette?
Beetje balen dat ik de spaanse margrieten niet uit de moestuin gegraven heb. Die staan er nu zielig bij, of zouden die nog bijtrekken.
De wei staat trouwens vol met muur : (.... dat wordt ws verticuteren en opnieuw inzaaien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 19:36 



 
Profiel   

Ik denk dat de wilg pas later wat uit gaat lopen. Hier heb ik er 2 in de grond gezet, ben benieuwd.

GraceZarif: Muur is ook eetbaar voor mensen, beetje hetzelfde als postelein. Bewaar dus wel iets voor jezelf ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 10:11 



 
Profiel   

Foto van de kamille heel veel en links de esparchette nog 2 grotere en aantal kleintjes (ovale blaadjes)


[ img ]


Hierbij de wilgentakken met de gebarsten bast


[ img ]


[ img ]

Heel benieuwd of dit goed gaat komen!
Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 19:09 



 
Profiel   

[quote="Diane_"]Ik denk dat de wilg pas later wat uit gaat lopen. Hier heb ik er 2 in de grond gezet, ben benieuwd.

GraceZarif: Muur is ook eetbaar voor mensen, beetje hetzelfde als postelein. Bewaar dus wel iets voor jezelf ;-)[/quote


Wat een leuke tip, bedankt! Meteen opgezocht https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ge ... -muur.html )Leuk dat er ook stond: als vogels het eten kunnen mensen het vaak ook eten...

Karin, als de tak (makkelijk) breekt is het niet meer te redden. Buigt hij mee dan komt het goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 20:06 



 
Profiel   

GraceZarif schreef
Karin, als de tak (makkelijk) breekt is het niet meer te redden. Buigt hij mee dan komt het goed.


Dank je wel +:)+

Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 23:05 



 
Profiel   

Hier ga ik ook volgen, ik ben er ook al een paar jaar mee bezig maar nieuwe ideetjes zijn altijd welkom. Mijn bestelling van laatst bij Natuurpunt België is de mist in gegaan door Corona, alle bestellingen zijn opgeschort. Baal wel, maar gelukkig had ik net via Paard en Plant een grote bestelling gedaan. Ik maak er een werkje van om ieder jaar wel weer iets bij te zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 06:50 



 
Profiel   

Sorry dat ik meteen kom binnenvallen. Maar heb een dringende vraag. Op het werk waren ze de grote treurwilg aan het omkappen en heb nog snel enkele takken kunnen bemachtigen, de rest was al tot houtsnippers verwerkt.
Ik heb twee dikkere takken en ook enkele twijgjes. Ik dacht ze gewoon te voeren.

Maar. Is er een mogelijkheid dat ik hier zelf een boom van kan laten groeien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 15:34 



 
Profiel   

Ja, je kan deze in de grond steken en dan kunnen ze wortel schieten. wel niet bij de paarden zetten, want dan is er geen tijd van wortel te schieten :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 15:46 



 
Profiel   

Gaatje maken van zo'n 50cm diep en dan erin zetten. Of, bij voorkeur, eerst in de sloot/poel/water leggen tot ze wortels hebben en dan erin zetten. Als je de bast aan de onderkant stuk maakt, maakt hij makkelijker en sneller wortels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 15:53 



 
Profiel   

Super! Bedankt voor jullie snelle antwoorden!
Dan hebben de paarden pech en gaan de takken straks mee naar huis en in water en daarna in de grond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 15:59 



 
Profiel   

Love_Mirra schreef
Super! Bedankt voor jullie snelle antwoorden!
Dan hebben de paarden pech en gaan de takken straks mee naar huis en in water en daarna in de grond.

Dus eigenlijk hebben ze dan mazzel, het duurt alleen wat langer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 18:49 



 
Profiel   

neile schreef
Hier ga ik ook volgen, ik ben er ook al een paar jaar mee bezig maar nieuwe ideetjes zijn altijd welkom. Mijn bestelling van laatst bij Natuurpunt België is de mist in gegaan door Corona, alle bestellingen zijn opgeschort. Baal wel, maar gelukkig had ik net via Paard en Plant een grote bestelling gedaan. Ik maak er een werkje van om ieder jaar wel weer iets bij te zetten.


klinkt goed, laat je niet tegen houden door corona *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 11:58 



 
Profiel   

Love_Mirra schreef
Super! Bedankt voor jullie snelle antwoorden!
Dan hebben de paarden pech en gaan de takken straks mee naar huis en in water en daarna in de grond.


Nu hebben ze pech maar later hebben ze wilgentakken in overvloed als de takken aanslaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 11:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 30 van de 42 [ 1050 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 42  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen