Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 35 van de 42 [ 1050 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 42  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Eetwaar voor paardjes

 
Profiel   

Blaze1994 schreef
vur schreef
[ [url=m/njA50P.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heeft iemand een idee wat dit voor onkruid is?


Dacht vogelmuur maar durf geen harde uitspraken te doen voor ik iets verkeerds zeg


Dat wilde ik ook zeggen maar Google gaf bij vogelmuur andere plantjes
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 20:00 



 
Profiel   

Het lijkt wel een klein beetje op vogelmuur, maar is het toch niet helemaal denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 20:04 



 
Profiel   

Zou het duinvogelmuur kunnen zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 22:04 



 
Profiel   

Hoi, ben ik weer even. Wij willen graag een roos plaatsen in de paddock. Ik dacht eerst de Rosa rugosa, tot ik zag dat deze nogal kan woekeren dmv wortelstokken. Geen rosa rugosa dus, maar wat dan? Graag een struik met doornen, want anders vreten onze vrienden die struik natuurlijk meteen weer op. Hebben jullie tips en trucs?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 18:53 



 
Profiel   

Rosa canina (hondsroos) . Of eglantier. Of meidoorn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 19:49 



 
Profiel   

Hoi, ik kom graag meepraten in dit topic. Ik ben sinds kort wat meer verschillende kruiden en planten aan het voeren aan mijn paard. Ik heb van de week een dehydrator gekocht om een voorraadje aan de kunnen leggen. Zijn er hier mensen die dat ook doen? Ik ben nu maar begonnen met paardenbloemen drogen, gezien die straks gaan pluizen. Hierna wil ik madeliefjes, brandnetel en kleefkruid ook gaan drogen. :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 21:10 



 
Profiel   

Elsje123 schreef
Hoi, ben ik weer even. Wij willen graag een roos plaatsen in de paddock. Ik dacht eerst de Rosa rugosa, tot ik zag dat deze nogal kan woekeren dmv wortelstokken. Geen rosa rugosa dus, maar wat dan? Graag een struik met doornen, want anders vreten onze vrienden die struik natuurlijk meteen weer op. Hebben jullie tips en trucs?


Mijn ervaring is dat ze het ook met doorns wel opeten hoor.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 21:20 



 
Profiel   

Sababber schreef
Hoi, ik kom graag meepraten in dit topic. Ik ben sinds kort wat meer verschillende kruiden en planten aan het voeren aan mijn paard. Ik heb van de week een dehydrator gekocht om een voorraadje aan de kunnen leggen. Zijn er hier mensen die dat ook doen? Ik ben nu maar begonnen met paardenbloemen drogen, gezien die straks gaan pluizen. Hierna wil ik madeliefjes, brandnetel en kleefkruid ook gaan drogen. :)*


Geen ervaring maar lees graag mee! Mag ik vragen hoe duur het apparaat was?
Heb brandnetels gedroogd maar ook gelijk gegeven

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 21:23 



 
Profiel   

Prairy schreef
Rosa canina (hondsroos) . Of eglantier. Of meidoorn.


Die twee rozen 'woekeren' echter ook. Ik heb ze toch geplant net als de Rugosa en de meidoorn. Je herkent deze rozen allemaal snel genoeg en kunt ze dan gelijk verwijderen.

En het opeten? Dat verschilt per paard. Er zijn er bij die doorgaan tot hun tong bestaat uit reepjes en paarden die zelfs de bottels niet van de struik durven te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 21:26 



 
Profiel   

Symke schreef
Sababber schreef
Hoi, ik kom graag meepraten in dit topic. Ik ben sinds kort wat meer verschillende kruiden en planten aan het voeren aan mijn paard. Ik heb van de week een dehydrator gekocht om een voorraadje aan de kunnen leggen. Zijn er hier mensen die dat ook doen? Ik ben nu maar begonnen met paardenbloemen drogen, gezien die straks gaan pluizen. Hierna wil ik madeliefjes, brandnetel en kleefkruid ook gaan drogen. :)*


Geen ervaring maar lees graag mee! Mag ik vragen hoe duur het apparaat was?
Heb brandnetels gedroogd maar ook gelijk gegeven


Ik heb een hele simpele gekocht van de Lidl. Was €40,- Excl. verzenden (€5). Ik heb voorheen gedroogde brandnetels en kleefkruid gevoerd wat ik online kocht. Maar dat is al snel terug verdiend als je het zo zelf kan doen denk ik. Ben nog aan het testen hoe of wat hoor, durf hem nog niet onbewaakt op stal achter te laten terwijl hij draait..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 21:27 



 
Profiel   

Sababber schreef
Hoi, ik kom graag meepraten in dit topic. Ik ben sinds kort wat meer verschillende kruiden en planten aan het voeren aan mijn paard. Ik heb van de week een dehydrator gekocht om een voorraadje aan de kunnen leggen. Zijn er hier mensen die dat ook doen? Ik ben nu maar begonnen met paardenbloemen drogen, gezien die straks gaan pluizen. Hierna wil ik madeliefjes, brandnetel en kleefkruid ook gaan drogen. :)*

Ik dacht dat madeliefjes licht giftig waren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 21:29 



 
Profiel   

tamary schreef
Sababber schreef
Hoi, ik kom graag meepraten in dit topic. Ik ben sinds kort wat meer verschillende kruiden en planten aan het voeren aan mijn paard. Ik heb van de week een dehydrator gekocht om een voorraadje aan de kunnen leggen. Zijn er hier mensen die dat ook doen? Ik ben nu maar begonnen met paardenbloemen drogen, gezien die straks gaan pluizen. Hierna wil ik madeliefjes, brandnetel en kleefkruid ook gaan drogen. :)*

Ik dacht dat madeliefjes licht giftig waren?


Volgens de pagina van “juf in het groen” op Instagram mogen ze zowel vers als gedroogd gevoerd worden. Zijn juist heel rijk aan magnesium, kalium en ijzer en vitamine A en C. In grote hoeveelheden zou misschien niet goed kunnen zijn denk ik? Maar dat is met van alles zo.. Ik kom nergens tegen dat ze echt giftig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 21:36 



 
Profiel   

Dank voor jullie reacties. Ik ga nog even verder denken over een roos. Gewoon bijvoorbeeld een rode roos kan niet?

En dan nog wat anders. Weten jullie dat er ook een kruipwilg bestaat? Ik niet, ik zag het toevallig op fb voorbij komen toen iemand vroeg wat het was. Meteen op onderzoek uit natuurlijk, maar het bestaat echt. Paarden kunnen alle wilgen eten zover ik weet, maar ook deze kruiper? Dat zou een leuke toevoeging zijn aan het assortiment! :-)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 07:08 



 
Profiel   

Ja. Alleen de olijfwilg niet. Al zijn daar verschillende meningen over. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 09:02 



 
Profiel   

Ja wist ik ook. Er is ook een met zwarte katjes die is ook leuk.

En de olijfwilg die Malenka noemt klinkt inderdaad leuk maar is geen echte wilg. Net als dat nandina domestica Hemelse bamboe genoemd wordt, maar geen echte bamboe is. Hij is alleen hemels omdat hij niet woekert :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 09:16 



 
Profiel   

Er is veel variatie aan wilgen ....

Hier ook een site met info over verschillende soorten
https://www.garmundo.nl/boswilg.html

Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 16:37 



 
Profiel   

Leuk topic! Ik geef mijn paardje af en toe eens een mandarijn, vind ze heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 19:45 



 
Profiel   

In ander topic meenden ze dat courgettes giftig zijn voor paarden maar dat is toch niet zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 21:20 



 
Profiel   

Hoe zie je goed het verschil tussen fluitenkruid en ( giftige) scheerling?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 09:40 



 
Profiel   

Muze schreef
Hoe zie je goed het verschil tussen fluitenkruid en ( giftige) scheerling?


Geen idee!
Maar dat is zó leuk aan dit topic als anderen het wel weten en delen :)
Krijg je steeds meer kennis wat je toe kan passen.
Geef zelf alleen nog het bekende maar probeer nu wel meer uit te breiden
met bekende planten die ze nog niet eerder hebben gehad & dat is leuk.

Beer heeft ontdekt dat hij nu zelf bij de kamille kan zodra het hek open is :D
Echter doordat dit een ingezaaid stukje is, trekt hij het met wortel en al uit de grond.
Dat is niet de bedoeling, iemand hier tips voor???
En als je het afknipt groeit het dan weer verder, vraag ik me af
of kun je het maar 1 x geven van dezelfde plant.

Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-21 22:49 



 
Profiel   

Karin met wortel en al eruit dan is het afgelopen idd. Ik zou proberen met stuk eraf knippen of het weer begint.

Hier begint alles nu eindelijk lekker te groeien. Ik pluk regelmatig een bak vol. Meidoorn is favoriet.
Verder krijgen ze Els hazelaar fluitenkruid paardenbloem kleefkruid zevenblad( tweede favoriete) beetje venkel witte dovenetel ( mwah..) haagbeuk en roos
En wat gesnoeid gras
Wil ze nog een strook gras geven want het is zo nat helaas

Het aanbieden vind ik wat lastig, ik wil.ze graag laten kiezen maar als ik het neerleg vertrappen ze het ook deels

Hoe doen jullie dat?

Zag vgl mij iemand die het in kleine netjes doet?
Kunnen ze dan wel kiezen en hoe krijgen ze takken er goed doorheen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 08:48 



 
Profiel   

Hier hadden ze geluk vandaag, we hebben stormschade aan onze wilg
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 09:08 



 
Profiel   

Symke, wij hebben hooibakken, van die palletboxen. Daar gooi ik vaak wat in, soms bovenop het hooi, soms gewoon alleen knipsels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 09:51 



 
Profiel   

Dankjewel Hilary, ja dat is een goede oplossing.
Heb helaas nog geen bakken, moet ik nog even tegenaan lopen.
Heb hooi nu in kleinmazige netten.
Gaat ook wel goed hoor maar wil nog twee bakken, zeker voor slecht weer, wordt toch wat vies eronder

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-21 09:58 



 
Profiel   

De natuur lijkt wel ontploft na de vele regen.
Er groeit en bloeit volop snacks nu voor de paardjes :9

Heerlijk volop variëren nu voor de paardjes! :j

Groet Karin.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-21 20:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 35 van de 42 [ 1050 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 42  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen