Hennepzaad voeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:24

tamary schreef:
Welkoop is 800gram zak, kilo is dan 3.75. 7,25 verschil en elektrische koffiemalertje is 10 of 20 euro. Rap terug verdient dus en welkoop is al duur per kg van de diervoerwinkels die dit spul verkopen.


Klopt, verschil is fors. Maar het scheelt mij weer elke dag malen en afwassen :D
Stomme is dat het verschil tussen gebroken of heel lijnzaad maar 0,50 is :(
Waarom dan zo’n mega prijsverschil voor hennepzaad? Zal de trend van nu wel zijn.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:15

Slmt9 schreef:
tamary schreef:
Welkoop is 800gram zak, kilo is dan 3.75. 7,25 verschil en elektrische koffiemalertje is 10 of 20 euro. Rap terug verdient dus en welkoop is al duur per kg van de diervoerwinkels die dit spul verkopen.


Klopt, verschil is fors. Maar het scheelt mij weer elke dag malen en afwassen :D
Stomme is dat het verschil tussen gebroken of heel lijnzaad maar 0,50 is :(
Waarom dan zo’n mega prijsverschil voor hennepzaad? Zal de trend van nu wel zijn.


Het verschil is namelijk niet of het wel of niet gebroken is. Bij henenpzaad is het wel of niet met schil. Ik denk dat pellen meer werk is dan breken van zaadjes?! En dan heb je natuurlijk ook nog bio en niet bio zaadjes...

Koper

Berichten: 30282
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:24

En wie weet zijn het wel hele harde schilletjes, en dus lastig te pellen?

Zijn er mensen bij wie in het begin (niet het hele hele begin maar na een paar dagen) een verslechtering optrad? Ik heb 't bij allebei aan de hand namelijk. Mijn merrie explosieve jeuk en platte mest, mijn ruin houterig terwijl de compensatiespieren wel redelijk zacht zijn. Hij loopt als een krant. Maandagavond heb ik de dosering teruggeschroefd en de mest is nu in elk geval weer grotendeels normaal maar ik vind het wel een onprettig geheel zo.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:50

Dat kan.

Het lichaam kan aan het reinigen zijn.

Het kan ook een wisselwerking zijn met iets anders dat je geeft.

De dosering kan anders moeten voor je paard.

Zeker bij hennepzaad wat meerdere zaken aanpakt en voor meerdere dingen goed zou zijn, moet je goed kijken naar wat je voor de rest geeft. OOk al is die Duitse site Duits, daar wordt wel goed aangegeven waar het allemaal voor werkt. Ik zou al die punten even nalopen en kijken of je niet al iets geeft wat nu dan dubbel is.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:10

Die van mij had geen vreemde reactie en ik heb gewoon de 1e dag een handje gegeven om te kijken of ze het lekker vond en die dag erna meteen 50 gr (ik ben niet zo van het opbouwen met voeding tenzij het meer dan 200 gr is). Na 18 dagen ben ik 100 gr gaan voeren en nu vind ik haar van zen ineens weer wat nerveus worden. Ik wil heel graag die 100 gr ivm de eiwitten, maar ik ga toch weer eens 50 gr proberen. Misschien toch te veel icm vitamine korrel.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:14

Je hoeft ook niet alles op te bouwen, maar dit toch beter van wel hoor. Als je het namelijk geeft, gaat het lichaam reageren en dat kan het beste geleidelijk gaan. Ook is het niet een standaard gegeven wat je paard nodig heeft. Je begint en stopt waar het aanslaat. Puur als eiwit alleen zou ik dan misschien toch iets anders kiezen als je daarom zoveel wil geven.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:03

Afbeelding


Dit stond ook op de Duitse site.. even vertaald naar het Nederlands

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:07

Je kan wel direct de minimale dosis geven, maar het is niet nodig om direct meer te geven. Mensen denken al snel dat bij paarden kleine hoeveelheden niet zoveel uitmaken, maar als je in deze hoeveelheden iets geeft dat gifitig is bijvoorbeeld, heeft het ook echt zijn werking. Iets dat gunstig werkt dus ook. Maar het lijf mag wel de tijd krijgen om te wennen. Zeker als het paard vol afvalstoffen zit, mag het tijd krijgen om die af te voeren.

Koper

Berichten: 30282
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:14

Ah, ik zie het al denk ik. Te veel gegeven.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 17:13

Ik geef het niet alleen vanwege de eiwitten. Maar ik heb een merrie van bijna 700 kg die Z1 dressuur loopt op enkel 100 gr balancer van equilin en onbeperkt duits kruidenhooi. Helaas een merrie met verschillende klachten waarvoor ik dus de hennepzaad ben gaan voeren (hormonen, hoge spierspanning, afvalstoffen etc.).

Ik heb het laatste deel van de duitse site ook maar even op google vertalen gegooid, want dat is ook wel interessant: Als hennepvoeding effectief moet zijn tegen acute of chronische ziekten, is het nuttig om de dosis langzaam te verhogen tot 150 tot 200%, zodat tweemaal de aanbevolen dosis wordt gegeven totdat de symptomen verbeteren: Voorbeeld van een normaal warmbloedpaard van 500 kg lichaamsgewicht. In plaats van 45 g per dag - 75 tot 90 g per dag, totdat een verbetering van de symptomen herkenbaar is.

En dit las ik ook op engelse sites, vandaar dat ik ben gaan verhogen. Alleen kon ik er op andere sites niet uithalen dat je het langzaam moet verhogen := . Ik ga nu dus weer naar 50, want dit ging goed, en dan rustiger opbouwen naar meer.

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:03

Ah jullie hebben gelijk vwb pellen en breken, dat is inderdaad een wereld van verschil. Kan iemand een reden bedenken wat de gedachte erachter is om te pellen in plaats van te breken?
Want een koffiemolen breekt ipv pelt, zou dat dan minder zinvol zijn?

Ik bedenk me net dat mijn paard zijn krans enorm is gaan schuren. Ik verdacht hem van aarswormen en heb daarop ontwormd.

Paard is in behandeling bij laarakker en krijgt daar ook de nodige medicatie van. Iets later ik met de hennepzaad begonnen, maar of het dan logisch is dat hij juist door het hennepzaad zn krans gaat schuren? Dan zou je toch eerder aan staart, manen of voorpluk denken (daar uit het zich normaliter).

Hij heeft normaal ook last van zomereczeem, maar sinds medicatie laarakker geen last (wel deken op).
Maar in de categorie afvalstoffen lozen gebeurt dat bij mijn paard vollop.

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:20

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de mensen die al hennepzaad voeren ook verschil in energie bij hun dier merken?

Ik test namelijk zelf bijna altijd alles voor ik het aan mijn dieren voer en neem nu zelf sinds 2 weken hennepzaad.
Heb gewoon een bakje bij de aldi gekocht. :j

Maar ik slaap sinds een week ontieglijk slecht,erg onrustig,veel dromen,steeds wakker.
dus ik vroeg me af of mensen ook merken of hun dier er onrustiger of juist slomer van worden?

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:23

Volgens mij maakt het niks uit of je ze maalt of breekt.
Ik gaf ze eerst zo maar ben ze toch gaan malen nu.
Neem het sinds kort ook zelf in. Merk het ontgiften wel. Maar ben ook gelijk met dagelijkse dosis begonnen.

Anoniem

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 18:30

Ik hoef geen schrikkeriger dier in elk geval Hahah.
Mijne is al alert zat

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:19

ellepel schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de mensen die al hennepzaad voeren ook verschil in energie bij hun dier merken?

Ik test namelijk zelf bijna altijd alles voor ik het aan mijn dieren voer en neem nu zelf sinds 2 weken hennepzaad.
Heb gewoon een bakje bij de aldi gekocht. :j

Maar ik slaap sinds een week ontieglijk slecht,erg onrustig,veel dromen,steeds wakker.
dus ik vroeg me af of mensen ook merken of hun dier er onrustiger of juist slomer van worden?


Ik gebruik zelf cbd pasta, de variant waar je niet stoned van wordt a 11,8% met max 0,2% thc. Ik slaap er juist veel beter van, minder wakker worden en minder dromen.
Mijn moeder gebruikt de cbd olie met thc, die neemt veel druppels en merkt helemaal niets. Dus het zal per persoon verschillen hoe je erop reageert :j

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:34

Slmt9 schreef:
Ah jullie hebben gelijk vwb pellen en breken, dat is inderdaad een wereld van verschil. Kan iemand een reden bedenken wat de gedachte erachter is om te pellen in plaats van te breken?
Want een koffiemolen breekt ipv pelt, zou dat dan minder zinvol zijn?


In de schil zitten extra vezels, maar in smooties voor mensen is dat niet zo heel lekker. Daarom verkopen ze ze ook zonder schil dacht ik. Ik voer mijn paard voor de vezels daarom met schil en maal ik ze, omdat ik dan zeker weet dat alle voedingsstoffen binnen komen. Soms maal ik ze niet en moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe geen hele zaadjes in de mest terug vind, dus wie weet is het wel onzin om te malen haha

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:41

Sorry dat ik zo binnenval maar lees al een tijdje mee en heb dus vandaag een kilo zak ongepeld gehaald bij de voederzaak hier op de hoek. Een kilo voor €2,25.

Nu za ik hierboven een adviseerde dosering dus alvast bedankt daarvoor!

Hoe bouwen jullie het ongeveer op? Moet ik dan denken in 2 dagen een hoeveelheid, ophogen, weer 2 dagen enz enz of meerdere dagen?

En geven jullie dan 1x per dag de dosering of verdeeld over de dag? Ik heb nu druppels van de groene is en verdeel dat over 2 van de 3 voerbeurten.

Ik wil het de mijne gaan voeren tegen zijn ZE, hij heeft alleen jeuk aan zijn manen en licht aan zijn staart.

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 23:03

bamsy schreef:
Sorry dat ik zo binnenval maar lees al een tijdje mee en heb dus vandaag een kilo zak ongepeld gehaald bij de voederzaak hier op de hoek. Een kilo voor €2,25.

Nu za ik hierboven een adviseerde dosering dus alvast bedankt daarvoor!

Hoe bouwen jullie het ongeveer op? Moet ik dan denken in 2 dagen een hoeveelheid, ophogen, weer 2 dagen enz enz of meerdere dagen?

En geven jullie dan 1x per dag de dosering of verdeeld over de dag? Ik heb nu druppels van de groene is en verdeel dat over 2 van de 3 voerbeurten.

Ik wil het de mijne gaan voeren tegen zijn ZE, hij heeft alleen jeuk aan zijn manen en licht aan zijn staart.


Afbeelding

Ik geef het 1x per dag als ik er ben door koude slobber.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 23:17

ellepel schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de mensen die al hennepzaad voeren ook verschil in energie bij hun dier merken?

Ik test namelijk zelf bijna altijd alles voor ik het aan mijn dieren voer en neem nu zelf sinds 2 weken hennepzaad.
Heb gewoon een bakje bij de aldi gekocht. :j

Maar ik slaap sinds een week ontieglijk slecht,erg onrustig,veel dromen,steeds wakker.
dus ik vroeg me af of mensen ook merken of hun dier er onrustiger of juist slomer van worden?


Ik voer het nu sinds januari jl.
De paarden zijn relaxter, laconieker zonder slomer te zijn. Energie genoeg bij het werk zonder dat het TE is.
Een fijne bijkomstigheid is dat ze absoluut meer bespiering hebben gekregen, vooral de achterhand en ook meer kracht in de achterhand daardoor.

We hebben bij ons in de buurt een bosgebied met een zware helling die als bodem stuifzand heeft waar ze diep in zakken. Daar galopperen ze nu met zoveel meer gemak tegenop als voorgaande jaren. Dat is echt opvallend.

Koper

Berichten: 30282
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 23:21

Bamsy ik zet iedere week voor de hele week het voer + supplementen klaar dus dingen ophogen gaat bij mij in principe per week.

Actiever/niet actiever/bespierder enz. heb ik nog niet gemerkt. Als ze dingen gaan doen stop ik met de zaadjes. En bespiering boeit met niet, die van mij dienen alleen decoratieve en emotionele doelen. Natuurlijk vind ik het wel belangrijk dat ze zich goed voelen. Maar ik heb bij voorbeeld geen rijpaarden.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 00:08

ellepel schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de mensen die al hennepzaad voeren ook verschil in energie bij hun dier merken?

Ik test namelijk zelf bijna altijd alles voor ik het aan mijn dieren voer en neem nu zelf sinds 2 weken hennepzaad.
Heb gewoon een bakje bij de aldi gekocht. :j

Maar ik slaap sinds een week ontieglijk slecht,erg onrustig,veel dromen,steeds wakker.
dus ik vroeg me af of mensen ook merken of hun dier er onrustiger of juist slomer van worden?


Bij CBD olie hoor je dat ook vaak. Dan moet je dat echt niet meer nemen na een uurtje of 5 's middags, afhankelijk van hoelaat je naar bed gaat ongeveer natuurlijk.

Je moet een beetje naar je start situatie kijken. De een merkt het als eerst bij het ene en de andere bij iets anders. Dat ligt eraan hoe je bent begonnen, had je problemen? tekorten? Etc.

Als je energie niet helemaal lekker loopt of je hebt ergens pijnen, zal het daar aan het werk gaan. Misschien krijg je meer energie en slaap je daardoor even wat minder.

Je kan ook even eerst minder nemen en meerdere keren een klein beetje.

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 00:40

Oh ik neem dat eigenlijk pas tussen 19-22 uur en slaap er juist heel goed op, terwijl er ook nog een hoog percentage cbd in zit :+
Maar heb het wel rustig aan opgebouwd overdag, dat ik het ‘s avonds neem is meer omdat ik het vergeet.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 01:15

Geldt ook niet voor iedereen. Er zijn mensen die heel goed slapen op CBD bijv, maar sommigen liggen te stuiteren. Ik damp CBD en kan dat makkelijk doen voor het slapen.
Maar als er iets ontregelt is kan het net andersom werken natuurlijk. Je moet meer denken vanuit je start positie.
Er is een uitgebreide omschrijving te vinden waarom bijv hennep werkt voor zoveel diverse klachten en hoe.

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 01:36

Bedoel je dat stel je neemt het voor artrose, maar slaapt goed, dat het als uitwerking kan hebben dat het helpt bij de artrose, maar je slaapkwaliteit kan verslechteren?

Wellicht nog een interessant stuk wat jouw intro over de werking verheldert:

Citaat:
Het endocannabinoïdesysteem is betrokken bij tal van functies in het menselijk lichaam. Het regelt processen zoals pijnprikkels, het geheugen, de spijsvertering, motoriek, het immuunsysteem, eetlust, botgroei, en de bloeddruk. Cannabinoïden zorgen ervoor dat er geen excessen voorkomen in de signaaloverdracht. Wanneer een prikkel te sterk wordt doorgegeven, zorgen werkzame stoffen uit cannabis ervoor dat die prikkel wordt afgezwakt

Bron: https://www.cbdolie.org/hoe-werken-cann ... uwstelsel/

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 07:58

Ok,bedankt voor de antwoorden.
Ik verneem helemaal niks verder van de hennepzaden, alleen dat slechte/onrustige slapen
Heb wel kwaaltjes,maar die blijven er wel.
Was gewoon even benieuwd :j