Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 10 [ 232 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Lucerne Digest van Hartog

 

Zij krijgt weer last van haar maag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-18 11:03 



 
Profiel   

[***] schreef
Zij krijgt weer last van haar maag.


Ja maar hoe weet je dat. Wat doet ze dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-18 11:20 



 
Profiel   

Ben ik ook benieuwd naar

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-18 11:25 



 

baudyh schreef
[***] schreef
Zij krijgt weer last van haar maag.


Ja maar hoe weet je dat. Wat doet ze dan?


Luchtzuigen.....

Had ze al maanden niet meer gedaan. Na 2 weken Digest begon ze er weer mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-18 11:36 



 
Profiel   

Iemand interesse in een nieuwe (dichte) zak in de kop van Noord-Holland? Mag opgehaald worden voor een tientje.

Het spul zelf bevalt me heel goed, maar door de brokjes die er in zitten maakt mijn pony er een enorme bende van. Hij vist eerst de brokjes er uit en gooit daarvoor met zijn neus de luzerne zijn hele stal door. Als ik het in zijn voerbak geef, zelfde verhaal. Nogal irritant want er wordt zo een hoop verspild.

In de gewone luzerne zitten die brokjes niet en dan gaat 't goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-18 12:24 



 
Profiel   

Ik wil hem wel Susanne :) . Mijn pony's vinden het allemaal lekker en eten wel netjes ;) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-18 12:56 



 
Profiel   

Prima, ik zie jou over twee weken toch weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-18 13:14 



 
Profiel   

We hebben een 2e zak gehaald, maar ik twijfel wel. Zie af en toe dat ze wat langere hardere stengels laten liggen. De shet zag ik al alles opzij duwen en de gruis en brokjes er tussenuit eten, maar zag nu ook in een andere bak wat stugge stengels over.
Normaal voeren we ook geen lucerne, dus even zien of we dit blijven geven. De rest vinden ze dus wel lekker, maar die stengels niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-18 22:39 



 
Profiel   

Is dit geschikt voor een paard die weinig tot geen suiker mag hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 22:36 



 
Profiel   

Mijn tweede zak is nu bijna op en tot nu toe eigenlijk best positief! Mest schommelt nogsteeds maar dat komt ook door de wisselende kuilkwaliteit...
Verder zoog die altijd lucht als zijn eten op is en vandaag heb ik hem na 3x luchtzuigen niet meer gehoord! Ik heb het idee dat dat echt stukken minder aan het worden is! En daarnaast vind ik hrt ontzettend mooi spul om te voeren! Veel mooier dan de normale luzerne van hartog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-18 22:40 



 
Profiel   

Perryx schreef
Is dit geschikt voor een paard die weinig tot geen suiker mag hebben?


Suiker + zetmeel samen is 3%.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 06:23 



 
Profiel   

Perryx schreef
Is dit geschikt voor een paard die weinig tot geen suiker mag hebben?


Ja zeker. Perfect!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 08:34 



 
Profiel   

Dank voor jullie antwoorden! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 09:22 



 
Profiel   

Ik ben super blij ermee, super mooie mest, veel minder water, en merk minder zure ammoniak lucht met mesten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-18 21:42 



 
Profiel   

Vraagje los van dat ik nog steeds heel tevreden ben.
Ik heb. Nu een baal waar ik echt moet zoeken naar de brokjes herkennen jullie dit? (Ik heb al gemeld aan de hartog). Die van mij reageert juist zo mooi op de powerstart die in het brokje zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-18 21:14 



 
Profiel   

Ik had wel het idee dat de 2e zak iets anders was dan de eerste. Ik heb niet op de brokjes gelet. Inmiddels ben ik nu gestopt en het schrikken is ook over. Mijne kreeg wel drie volle scheppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-18 12:33 



 
Profiel   

Zak was bijna op. Nog iets van een kilo en pony weigert het nog op te eten. -O-
Nu maar aan stalgenoot gegeven en die at het wel. Erg vreemd.
Mest is hier niet verbeterd. Vond het soms zelfs slechter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 20:05 



 
Profiel   

Mest werd laatste tijd ook wat slechter, of iig water na de mest. Mest zelf was oke.

Ze vonden de brokjes en het gruis lekker, maar de langere stengels lieten ze elke dag liggen, dus we kopen geen nieuwe zak meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-18 23:30 



 
Profiel   

Santos heeft alleen nog maar pijn in zijn pens gehad en veel te harde ontlasting. Zijn weer terug op de gewone hartog luzerne

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-18 16:15 



 
Profiel   

[***] schreef
Ik ben helaas niet tevreden met Digest. Mijn paard met een gevoelige maag reageert er juist gevoelig op. Ik hoopte dat het met de Digest wel zou gaan, want met gewone lucerne gaat het in ieder geval niet, maar ik ben bang dat ook de Digest teveel "prikt". Jammer want ze vindt het zalig en het ziet er ook goed uit.

Bij mijn Welkoop wordt er wel Hartog verkocht. Soms moet ik vooraf wel even bellen of het op voorraad is, anders bestellen ze het.

Ik maak t voer nu nat. Ik heb er 1 met maagproblemen en zijn therapeut raadde aan om het nat te maken. Niet kleddernat, maar zo vochtig dat het minder stekelig is.
Mijn ponies eten het bijzonder graag. En ik voer t graag. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-18 16:52 



 

Ik gaf de gewone lucerne voorheen ook nat, op advies van een voedingsdeskundige, maar ook dit veroorzaakte maagklachten, helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-18 17:59 



 
Profiel   

Ik heb vandaag mijn eerste zak opgehaald (op bestelling) bij de welkoop. Ga morgen uittesten of hij het wil eten :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-18 20:30 



 
Profiel   

Wij hebben het niet meer gehaald. Ze laten de lange stengels liggen. Normaal hebben ze daar echt geen moeite mee, maar blijkbaar is het gruis en de rest veel lekkerder en wordt dat er tussenuit gegeten.

Ik had het als vervanger van andere ruwvoermix dat mijn man even makkelijk 's avonds zo kan geven. Natmaken etc is dan niet de bedoeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-18 22:04 



 
Profiel   

Ik heb een nieuw baaltje compact gras gehaald gisteren en jeetje wat is dit baaltje stoffig zeg niet normaal, het ruikt ook muf is veel harder van structuur de stoflucht komt je tegemoet en paard eet het dus ook niet, heb een bericht naar de winkel gedaan met een filmpje waarin je ziet hoeveel stof erin zit, ben benieuwd wat ze ermee gaan doen want paardlief was er echt gek op en omdat het al zo'n kieskeurig paard is baal ik aardig want hij laat ook de brok liggen door al dat stof terwijl het stofvrij zou moeten zijn -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-18 22:40 



 
Profiel   

Mijn laatste baal Digest is veel stugger en er zat een geplet (leeg?) Pakje Winston sigaretten in. Heb een mail hierover gestuurd maar ik krijg gewoon geen antwoord. Slordig!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-18 07:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 10 [ 232 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen