Lucerne Digest van Hartog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 17:47

Oh misschien een beetje onduidelijk neergezet ik ben weer terug op de Digest, doet hij het toch beter op

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 19:07

Spenk schreef:
Ik wou net zeggen Pavo Dailyplus is graan en melassevrij.


Oh ik zie het. Dat is mooi. Was altijd wel zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:41


Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:49

Voervergelijk is een achterhaalde website die weinig geupdate wordt :)

Je kan je informatie beter gewoon halen bij het merk zelf.

https://www.pavo.nl/paardenvoer/essenti ... ifications

Hier zie je dat het graan en melasse vrij is en 3,7% suiker bevat. De daily plus is dit jaar vernieuwd namelijk en veel lager in suiker gegaan en graan en melasse vrij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:28

Spenk schreef:
Voervergelijk is een achterhaalde website die weinig geupdate wordt :)

Je kan je informatie beter gewoon halen bij het merk zelf.

https://www.pavo.nl/paardenvoer/essenti ... ifications

Hier zie je dat het graan en melasse vrij is en 3,7% suiker bevat. De daily plus is dit jaar vernieuwd namelijk en veel lager in suiker gegaan en graan en melasse vrij.

Oh dat is jammer en dat wist ik niet, excuus.

Spenk
Berichten: 21781
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:30

Geen probleem! Pavo heeft nog altijd een beetje de reputatie dat ze suikerrijk voer hebben terwijl ze eigenlijk van traditionele merken (pavo, subli, havens, hartog, action) juist behoorlijk verbeterd hebben in graan en melasse vrij maar ook in zo min mogelijk suiker en zetmeel :j

Zo voer ik een prestatiebrok van pavo die voor een brok echt laag in suikers en zetmeel zit er is verder eigenlijk geen ander merk die dat ook evenaart dan zit het gewoon bomvol suikers en of zetmeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 23:27

Spenk schreef:
Geen probleem! Pavo heeft nog altijd een beetje de reputatie dat ze suikerrijk voer hebben terwijl ze eigenlijk van traditionele merken (pavo, subli, havens, hartog, action) juist behoorlijk verbeterd hebben in graan en melasse vrij maar ook in zo min mogelijk suiker en zetmeel :j

Zo voer ik een prestatiebrok van pavo die voor een brok echt laag in suikers en zetmeel zit er is verder eigenlijk geen ander merk die dat ook evenaart dan zit het gewoon bomvol suikers en of zetmeel.


Mijn kwpner deed het altijd super op pavo. Mijn koudbloed weer niet. Pavo kwam toen met de Summerfit koeken voor koudbloeden, die stonden echter stijf van de suiker. Toen ben ik het geloof in het merk wat verloren.
Ik voer mijn koudbloed nu subli dieetmix en digest. En dat werkt als een tierelier tegen jeuk bij hem en voor zijn maag en nieren. Ik voerde bonpard colon van de kliniek en dit leek er het meest op. Hij krijgt 5 gram zout extra, daar is ruimte voor in het voer, om een zoutblok te vervangen. Lucerne omgewisseld voor digest omdat het minder eiwitten bevat.Hij is super goed op gewicht en geen zwaarlijvig paard, zoals je bij veel koudbloeden toch wel ziet.