Lucerne Digest van Hartog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:03

Mag ik vragen waar jullie het besteld hebben? Wil het toch ook wel graag proberen.

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 16:50

kaylee schreef:
Mag ik vragen waar jullie het besteld hebben? Wil het toch ook wel graag proberen.


Misschien kijken bij winkels in je omgeving of ze Hartog verkopen? Wellicht kunnen ze het dan ook bestellen.
Daarnaast kan je Hartog ook een bericht sturen via Facebook. Dit heb ik gedaan voor hun slobber die nergens verkrijgbaar is :+

kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 17:52

Phen schreef:
kaylee schreef:
Mag ik vragen waar jullie het besteld hebben? Wil het toch ook wel graag proberen.


Misschien kijken bij winkels in je omgeving of ze Hartog verkopen? Wellicht kunnen ze het dan ook bestellen.
Daarnaast kan je Hartog ook een bericht sturen via Facebook. Dit heb ik gedaan voor hun slobber die nergens verkrijgbaar is :+


Heb even gekeken naar vestigingen in de buurt en die hebben het niet. Ga ze even een berichtje via Facebook sturen, bedankt.

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:45

Ik heb net ook een zak gehaald. Ruikt lekker!
Hoeveel voeren jullie? Ik voer mijn Arabier van 1.43 krijgt 2x halve schep sportbrok en na het rijden 1/3 schep sportsfit muesli.
De verpakking zegt voor een pony 0,5-1 kg lucerne digest per keer. Ik zat nu te denken aan 0,5 na het rijden (naast de muesli) of dan minder muesli geven? ben benieuwd hoeveel jullie voeren naast het gewone dieet...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:50

Mijn shet krijgt een halve kilo inderdaad zodat het ook echt zijn werk kan doen voor maag/ darmen.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:07

Ik verkoop het. Maar ja als je niet uit zuid-oost Drenthe komt is het lastig. Ik heb nog een paar van die bakken te vergeven.
Maar 1 kg voor een paard komt overeen met 3 volle voer scheppen. Het is wel zaak je daar aan te houden om problemen op te zien lossen.
Ik voer hetzelf ook omdat ik het wilde zien en net een natte baal voordroog had. Het werkt goed merk ik. En bij mij lusten ze het alle 3 graag.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 23:22

Ik ga het morgen proberen voor mijn kieskeurige reus die snel water bij de mest heeft.
Op gewone reguliere luzerne reageert hij negatief maar na een uitgebreid prettig gesprek met de hartog ga ik toch proberen. Ben hel benieuwd.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 21:26

Afbeelding
Afbeelding
Smaaktest heeft het overleefd. Hoe snel zagen jullie verschil met de mest, die van mij heeft veel water en slappe mest.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 07:59

Ik voer inmiddels een maand maar zie geen verschil in de mest.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 08:56

Ik voer nu de 2e zak. Hij heeft vanaf de 2e zak droge billen maar of dat komt door de digest of door een andere baal ruwvoer dat durf ik niet te zeggen.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 12:22

Bij mijn haflinger schommelt het heel erg! Begin van de eerste zak ging super! Toen ineens weer koeienvlaai en gaat nu eigenlijk wel weer goed (gisteren begonnen met de 2e zak) ik blijf het wel voeren denk ik, puur omdat ik het veel mooier vind dan de gewone luzerne van hartog die ik eerst voerde en het lage suiker gehalte

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 21:39

Mij lijkt het prachtig naar helaas hier bij mij niet verkrijgbaar. De leverancier die het levert eist dat ik een volle pakket afneem anders bestelt hij het niet. Hartog zelf heb ik ruim een week geleden een mail gestuurd maar die reageren ook niet, dus wat mij betreft....weer 3 x niks

Marleen_vA

Berichten: 1252
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Almere

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:22

Ik voer het nu sinds de dag dat het leverbaar was (4 weken geleden?). Santos zijn mest zijn mooie harde ballen en zijn mooier geworden. Ook lijkt hij minder vaak gasserig te zijn. Gohan zijn mest is niet mooier geworden, maar vooral meer naar mijn idee.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 23:36

Lastig vind ik bij mij is dat ons hooi momenteel naar oud bier ruit / richting gefermenteerd, dat helpt echt niet mee. Daar reageert ie sowieso op met dunne mest/ veeeel mestwater en vieze billen. Wat me wel opviel was dat er wel weer meer gevormde mest lag ipv koeienvlaai. Ik heb bij hem alles uitgesloten in de jaren, alleen nu met boxrust verplicht ivm blessure en nauwelijks krachtvoer wil je wel een bezigheid en iets goeds voor het spijsverteringsstelsel bijvoeren. We houden vol, advies van hartog is ook om aan de hand van twee zakken te bepalen of het wat is en wat doet voor je paard.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 06:58

spokey schreef:
Ik voer nu de 2e zak. Hij heeft vanaf de 2e zak droge billen maar of dat komt door de digest of door een andere baal ruwvoer dat durf ik niet te zeggen.



Gisteren wel weer een klein beetje mestwater. Ik maak de 2e zak op en kijk dan of het erger word of dat het zo blijft. Ik heb wel het idee dat hij meer schrikt.

Spenk
Berichten: 21778
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:35

Ik zou dat toch eerder aan de weersomslag wijden. Er zit niks in waar ze schrikkerig van kunnen worden. Mijn paard loopt eigenlijk altijd voorop met schrikkerig worden op voer en zelfs die heeft er geen last van.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:18

Woody2015 schreef:
Mij lijkt het prachtig naar helaas hier bij mij niet verkrijgbaar. De leverancier die het levert eist dat ik een volle pakket afneem anders bestelt hij het niet. Hartog zelf heb ik ruim een week geleden een mail gestuurd maar die reageren ook niet, dus wat mij betreft....weer 3 x niks


Dat is onzin. Jou leverancier hoeft niet een hele pallet te kopen. Waar woon je? Mag per pb.

Marleen_vA

Berichten: 1252
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Almere

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:42

Ik zou het frisse/schrikkerige inderdaad aan het weer verwijten!

Iris_123
Berichten: 77
Geregistreerd: 02-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 05:12

Mijn paard heeft geen last van dunne mest, maar is wel regelmatig wat opgeblazen. Zou dit iets voor haar zijn?
Ik geef haar ook eqi-gastiv op aanraden van de dierenarts. Ze is verder helemaal gezond.

Daantje_1996
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:41

Ik ben het een tijdje terug gaan voeren aan mijn fjord, die vaak hele natte mest had als hij 's middags van de wei af kwam, en ik heb het idee dat zijn mest een stuk droger geworden is. Hij heeft nog wel eens natte mest maar veel minder naar mijn idee! Hij lijkt ook iets minder opgeblazen, maar rond de periode dat ik begonnen ben met voeren heeft hij ook zijn graasmasker omgekregen dus ik kan niet 100% bevestigen dat het echt door de digest komt.
Geef het mede gewoon als verantwoord extraatje voordat ik wegga en hij vindt het echt heel lekker!

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:01

Ik ben nu een week aan voeren, en water is echt 80% afgenomen, mooie mest met ballen.
Ik moet wel zeggen dat ik best redelijk wat voer vier keer per dag twee handen met beetje biks, hij staat ook op rust ivm blessure. Buik is los en mooi rond, minder darmgeluiden ook, al met al ben ik tot nog toe erg positief verrast vanaf zaterdag zag ik al verschil en nauwelijks natte billen van mestvocht.

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:47

Weet iemand of ze het ook verkopen bij de welkoop? Ze hebben bij ons altijd wel de gewone lucerne liggen van Hartog.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Lucerne Digest van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:50

Bij 'mijn' welkoop verkopen ze niets van Hartog maar als ze bij jou wel de andere producten hebben kunnen ze het gewoon bestellen. Meestal doen ze daar helemaal niet moeilijk over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 07:54

Ik ben helaas niet tevreden met Digest. Mijn paard met een gevoelige maag reageert er juist gevoelig op. Ik hoopte dat het met de Digest wel zou gaan, want met gewone lucerne gaat het in ieder geval niet, maar ik ben bang dat ook de Digest teveel "prikt". Jammer want ze vindt het zalig en het ziet er ook goed uit.

Bij mijn Welkoop wordt er wel Hartog verkocht. Soms moet ik vooraf wel even bellen of het op voorraad is, anders bestellen ze het.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:41

[***] schreef:
Ik ben helaas niet tevreden met Digest. Mijn paard met een gevoelige maag reageert er juist gevoelig op. Ik hoopte dat het met de Digest wel zou gaan, want met gewone lucerne gaat het in ieder geval niet, maar ik ben bang dat ook de Digest teveel "prikt". Jammer want ze vindt het zalig en het ziet er ook goed uit.

Bij mijn Welkoop wordt er wel Hartog verkocht. Soms moet ik vooraf wel even bellen of het op voorraad is, anders bestellen ze het.


Hoe reageert hij er dan op?