Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paardendrogist Moorbalans

 
Profiel   

Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen, maar zie via de zoekfunctie op Bokt dat er vrijwel niks over dit relatief nieuwe product te vinden is.

Een stukje vanaf de site:
-Ideaal om te geven aan veulens in de groei
-Geschikt voor de ondersteuning van de conditie van oudere paarden
-Zeer geschikt voor paarden waarbij de darmen uit balans zijn
-Biedt ondersteuning aan het immuunsysteem
-Ondersteunt de spijsvertering
-Biedt ondersteuning aan krampgevoelige paarden
-Voor het in balans brengen van de PH waarde in de maag
-Draagt bij aan een optimale benutting van de voedingsstoffen uit het voer
-Vult vitaminen, mineralen en aminozuren aan
-Zorgt voor een betere opname van magnesium in het bloed
-Bevat van nature ijzer
-Helpt bij het optimaliseren van zuurstoftransport
-Voor een sneller spierherstel na training
-Ondersteunt pijnlijke spieren en gewrichten
-Werkt ondersteunend bij paarden met een gevoelige huid (manen, staart en onderbuik)
-Helpt bij ondersteuning van de weerstand

https://www.paardendrogist.nl/product/p ... 217/58895/

Ik ben hiermee begonnen omdat mijn PPID/IR-er niet van de diarree afkwam en ik vrijwel alles al geprobeerd had. Diarree begon na een vrij lange periode met pijnstillers (Metacam/Bute) in verband met hoefbevangenheid en kreeg in het verleden ook vaak diarree door pijnmedicatie, maar herstelde altijd snel weer. Nu niet.
Vrij recent daarvoor is zijn bloed en mest onderzocht en daar kwam niks uit. Ik voelde er dus ook niet veel voor om dat weer te gaan doen.

Nu, vijf weken later, heb ik een c o m p l e e t ander dier. Dit product heeft me enorm verrast, maar het duurde dus wel even voordat de boel echt op gang kwam.

Hoe gaat het bij de gebruikers op Bokt? Ik overweeg om het ook aan mijn eczemer te gaan geven ter ondersteuning.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-18 09:51 



 
Profiel   

Fijn om te horen dat het jou zo goed bevalt. Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om dit te proberen, maar kan verder nog niet echt ervaringen vinden.
Mijn pony reageert heel snel op voer veranderingen en stress. Hij krijgt keer op keer veel water bij de mest. Zodra er een baal hooi open gaat die wat grover is is het al weer raak. Is altijd al geweest maar de laatste tijd is het vaker slecht dan goed. Ik heb nog niks gevonden wat werkt om hem daarin te ondersteunen.
Zijn er nog andere met ervaring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-19 10:18 



 
Profiel   

Wat goed dat je hieraan denkt! Inmiddels is het 2,5 week later en begin echt lyrisch te worden van dit spul *\o/*

Mijn eczemer is er nu ook op per 1 januari en het gaat nog steeds ontzettend goed met mijn andere pony.

Het duurde wel even voordat ik echt resultaat begon te zien. Lijkt me goed om dat in je achterhoofd te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-19 14:18 



 
Profiel   

Ik zou eerder aan maagzweermedicatie denken in dit geval. Zeker bij gebruik van -ik neem aan orale- buut. Dat spul verwoest o.a. de maag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-19 14:23 



 
Profiel   

viola schreef
Fijn om te horen dat het jou zo goed bevalt. Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om dit te proberen, maar kan verder nog niet echt ervaringen vinden.
Mijn pony reageert heel snel op voer veranderingen en stress. Hij krijgt keer op keer veel water bij de mest. Zodra er een baal hooi open gaat die wat grover is is het al weer raak. Is altijd al geweest maar de laatste tijd is het vaker slecht dan goed. Ik heb nog niks gevonden wat werkt om hem daarin te ondersteunen.
Zijn er nog andere met ervaring?


Heb je darmbalans al eens geprobeerd? Dat werkt ook heel goed bij water bij de mest door voerwisselingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-19 14:21 



 
Profiel   

Ik ben nu twee dagen begonnen. Paard heeft snel last van wisselend ruwvoer en reageert dan met veel water bij de mest. Hij eet iigv goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-19 22:03 



 
Profiel   

Ik heb dit product inderdaad een tijdje geleden ook gezien op Facebook en ben ook erg benieuwd naar ervaringen! Volg dus even :)

TS, wat fijn dat jouw paard er zo veel baat bij heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-19 22:14 



 
Profiel   

Chesss schreef
Ik ben nu twee dagen begonnen. Paard heeft snel last van wisselend ruwvoer en reageert dan met veel water bij de mest. Hij eet iigv goed.


Ik ben heel benieuwd Chesss. Mogelijk kost het wel even tijd. Ik zag duidelijk snel een verbetering, maar een paar dagen later was het toch weer onstabiel. Pas na een week of vier ging het echt de goede kant op.

@Nynke, ja super hé. Het is weer zo'n vrolijke, fijne pony geworden!
Heb je dat toevallig gelezen bij de Paardendrogist? Dat stukje heb ik geschreven :D
Edit: deze bedoel ik.

https://www.paardendrogist.nl/ervaringe ... oor-balans

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-19 10:07 



 
Profiel   

Nee had ik nog niet gelezen, maar goed stukje :D
Misschien moet ik het ook maar eens overwegen voor mijn merrie.

Altijd wat gesukkel met tekorten etc. Mest blijft structureel niet heel stevig, ondanks dat ze al van t voordroog af is en nu hooi te eten krijgt. Dat heeft sowieso al heel erg geholpen maar het is nog niet wat het moet zijn.

Je doet ongeveer een kleine 2 weken met 1 fles denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-19 13:38 



 
Profiel   

Ik heb dat eigenlijk niet bijgehouden, maar ik heb een kleine pony en geef dus iets minder dan de aanbevolen hoeveelheid. Zeker nu ik op een onderhoudsdosis zit.

Heb het even uitgerekend, zit ongeveer op twee en een halve week (B-pony). Zie nu net dat de tweede halve prijs is, dus ik ga even inslaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-19 09:35 



 
Profiel   

Even een schopje omhoog, want ik ben benieuwd hoe het gaat bij jullie!

Tevens erg leuk nieuws, er komt een 2,5 liter verpakking met een pompje. Met dat laatste ben ik blij want ik vind de fles nogal knoeierig.

Mijn pony gaat nog steeds als de brandweer *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 14:52 



 
Profiel   

Hier ook een positieve ervaring. Had een paard wat mest at ondanks dat hij een vitaminekorrel krijgt. Eerst Opkikker geprobeerd maar dat hielp niet. Sinds ik Moorbalans geeft heb ik hem niet meer zien mest eten. Hij eet het ook graag. Nadeel vind ik dat je er best veel van moet geven en dat zo'n fles zo leeg is. Verder zijn er geen grote veranderingen zichtbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 18:17 



 
Profiel   

Mijn paard had al 2 jaar in de winter bultjes. Leek een beetje op rainrot, maar ging niet weg. Nu ben ik aan m'n 2e fles moorbalans bezig omdat het weerstandverhogend zou werken en de bultjes zijn bijna weg.
Enig idee wanneer de 2.5 l komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 18:39 



 
Profiel   

Ik heb nog een fles staan die ik niet gebruik. Is 1x uitgehaald voor een shetlander. Als iemand interesse heeft kunnen jullie een pb sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 18:53 



 
Profiel   

Geen ervaring maar ik vind jouw enthousiasme erover heerlijk!
Ik houd m in mn achterhoofd!

Fijn voor je pont zeg! Houden zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 20:37 



 
Profiel   

abcxx schreef
Hier ook een positieve ervaring. Had een paard wat mest at ondanks dat hij een vitaminekorrel krijgt. Eerst Opkikker geprobeerd maar dat hielp niet. Sinds ik Moorbalans geeft heb ik hem niet meer zien mest eten. Hij eet het ook graag. Nadeel vind ik dat je er best veel van moet geven en dat zo'n fles zo leeg is. Verder zijn er geen grote veranderingen zichtbaar.


Na een tijdje wellicht een onderhoudsdosering aanhouden? Dat doe ik nu ook. Ik heb een B pony en gaf hem al minder dan op de verpakking stond aangegeven, nu ongeveer 3 eetlepels, gaat perfect. Als je twijfelt kan de PD je er misschien in adviseren. Fijn om te horen dat het nu over is!

Billy schreef
Mijn paard had al 2 jaar in de winter bultjes. Leek een beetje op rainrot, maar ging niet weg. Nu ben ik aan m'n 2e fles moorbalans bezig omdat het weerstandverhogend zou werken en de bultjes zijn bijna weg.
Enig idee wanneer de 2.5 l komt?


Nee, helaas niet. Maar post het hier zeker als ik meer weet. Goed om te horen dat het bijna weg is, ben heel benieuwd naar het verloop hiervan.

Roos_M schreef
Geen ervaring maar ik vind jouw enthousiasme erover heerlijk!
Ik houd m in mn achterhoofd!

Fijn voor je pont zeg! Houden zo


Haha, mooi. Weet je wat het is... ik ben al zo lang aan het emmeren met dit diertje. Dan weer dit en dan weer dat. Overal gevoelig voor (ook tussen de oren). En hij blijft nu gewoon ZO goed.
Vrolijk, hyper, hij speelt, hij is blij en dat heb ik heel lang niet gezien. Heel enkel is hij nog wat sloom, maar wordt ook een jaartje ouder, dus dat neem ik voor lief.
Het kan toeval zijn maar door zijn IR en PPID hield ik m'n hart vast met de vorst/kou/sneeuw van de afgelopen week maar hij is er geen klap anders van geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 16:02 



 
Profiel   

Mag ik dit topic weer even activeren?
Hoe gaat t met jullie paarden nu en gebruiken jullie dit nog?
Heb t net besteld voor mijn pony met cushing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 21:58 



 

Dit is eigenlijk hetzelfde principe als de veendrenkstof van andere merken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 08:19 



 
Profiel   

Ik ben met name benieuwd hoe het met de jeuk van je eczemer is mocht je dit nog bijvoeren :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 08:46 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Ik ben met name benieuwd hoe het met de jeuk van je eczemer is mocht je dit nog bijvoeren :-)


Sorry, zie het nu pas :)

Ze zit op een onderhoudsdosis (kleine pony, halve dosis per dag). Staart en manen zijn heel rustig, onder haar buik nu ook. (begin seizoen absoluut niet).

Algeheel kan ik zeggen dat er wel iets veranderd is maar dan meer in de algemene gesteldheid.
Fitter, ziet er beter uit. Loopt ook beter onder het zadel. Maar dat er nou écht een daverend verschil mbt mijn andere pony, heb ik het idee van niet, al heeft het bij hem ook echt wel een paar weken gekost voordat hij opknapte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 10:33 



 
Profiel   

Super! Ik heb mijn paarden nu op onbemest gras en goed hooi staan en de jeuk lijkt weg te zijn. Mocht het terugkomen dan ga ik dit proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 14:25 



 
Profiel   

Ik werd even attent gemaakt op Moor Balans. Ik heb ook een ppider, waarbij ik nu de dosis prascent heb moeten verhogen (waardoor hij zich meteen een stuk beter voelde), maar doordoor ging het echt bergafwaarts met zijn darmen. Zijn mest was al dun en water erbij, maar nu zitten zijn hele benen onder de drek. Dus die darmklachten zijn toch echt van de pillen.

@Jemawi: was dat bij jou ook zo? En dat werd dus beter? Na 4 wkn dus pas. Ik heb een fjord, dus dan doe ik 2 wkn met een fles? Dus moet in ieder geval 3 flessen aanschaffen om te kijken of t wat doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 14:21 



 
Profiel   

Ik weet eigenlijk niet of dat bij mijn pony ook zo was. Hij krijgt al 5 jaar Prascend, altijd een half tablet gehad (nu 1/4 omdat ie zo knetterlekker gaat) maar heb nooit een relatie gelegd met de Prascend/diarree. Misschien is dat dus wel zo, durf het je niet met zekerheid te zeggen.

Mijn pony ging altijd vreselijk aan de schijterij van Metacam, maar kwam er dus vorig jaar niet meer vanaf. Dat is uiteindelijk de reden waarom ik ermee begonnen ben.
De mest werd met een paar dagen al beter, maar dat hij echt begon op te knappen heeft wel een paar weken geduurd. Krijgt die van jou pijnstillers?

Paardendrogist heeft nu tweede halve prijs op hun eigen merk :D En er is ook een 2500 ml jerrycan. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-19 09:46 



 
Profiel   

Die van mij krijgt geen pijnstillers. Ik moet zeggen, dat t ook alweer beter gaat. Ik geef psyliumzaad. Mss moest er een nieuwe balans komen. Ik weet t niet. Maar hij lijkt wel op te knappen. In ieder geval is de diarree weg. Wel nog water bij de mest, af en toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-19 23:19 



 

Ik ben benieuwd of er inmiddels meer mensen ervaring hebben met dit product?
Mijn pony heeft een aardige tijd op metacam gestaan en nu veel last van mestwater (of komt het door de prascend, wat ik hier lees?) Heb al veel geprobeerd maar niets dat echt het gewenste resultaat geeft. :n Ik wil nu de moorbalans testen, hopen dat dat het gewenste effect heeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-20 12:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen