Carli Wafer als volledig voer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirrex
Berichten: 172
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Hengelo

Carli Wafer als volledig voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 13:15

Hoi Allen,

Wie voert Carli Wafer als volledig voer dus geen krachtvoer meer bijvoeren.
Natuurlijk wel hooi voor het knabbelen en vervelen.

hier toch even een aantal vragen:
Hoe bevalt dit, welke veranderingen zie je bij je paard. (zowel lichaam als mind)
Waarom heb je hiervoor gekozen?
Voer je supplementen / vitamines bij en zo ja welke en waarom?
Hoeveel voer je hiervan (gelijk aan krachtvoer?)?
Hoeveel kilo zit in een zak?
Wat kost een zak Carli Wafer(gemiddeld)?
Waar zitten distributeurs in Nederland?

Ben benieuwd dus kom maar op :)

Groetjes Mir

SDLT

Berichten: 137
Geregistreerd: 12-05-13
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:17

Ik was ook eigenlijk opzoek naar deze vragen, aangezien ik pas ben begonnen met voeren.
Een zak kost zo tussen de 12,50 en de 15,50 en er zit zo’n 18kg in een zak.

Ik combineer het nu met de Vitalbix breed en grow, alleen heeft ze hier blijkbaar toch niet voldoende mee.
Dus ik combineer het op het moment met een vitamine supplement van de dierenarts, maar dit kan ook te maken hebben met dat ze op dit moment toch een wormen infectie heeft. (Wordt behandeld)
De verdelers zitten in http://www.carliwafer.com/verdelers
Alleen deze lijst is dus niet meer up-to-date, Arthur verkoopt het bijvoorbeeld niet meer.
Dus het is verstandig om ze even een mailtje te sturen of als ze het nog verkopen.

Ik ga zelf even kijken hoe het bevalt, maar veel mensen in de western sport en bij trainingsstallen voeren het en zijn hier te vreden mee.

Dus ben inderdaad ook benieuwd wat mensen hiervan vinden en wat hun ervaringen zijn en eventueel de vergelijking met andere wafer.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:20

Ik voer het al jaren. mijn paarden zijn er dol op en zien er fantastisch uit. De paarden die in de sport lopen en dus flink getraind worden krijgen er wel Krachtvoer bij. Ik voer rustig een halve emmer per dag. En hengsten die in het voorjaar/zomer snel schraal worden krijgen een hele emmer. Ze kauwen er lekker lang op wat veel speeksel geeft en dus super is voor de maag Er zit ook groene. Leem in de Carli Wafer. Dit is goed voor de darmen. Verder alleen de oergraan Spelt. Verder krijgen ze hier ook onbeperkt hooi
Ik betaal rond de 13 euro per zak. In Duitsland bijv betaal je rond de 15 per zak. Prijs is dit jaar omhoog gegaan.

Hiervoor voerde ik de Wafer van Guidolin. Ook goed maar daar zaten granen in en melasse en dat voer ik liever niet.
Andere wafers ben ik niet bekend mee.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Carli Wafer als volledig voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:08

Mijne krijgt het er bij als extra maar geen Carli Wafer. Wij voeren hier de herbs4horses digest wafer.
Carli Wafer vond ik de kwaliteit niet geweldig van, onderin de zak vaak een hoop losse rotzooi en stof, en vond hem ook altijd wat muf ruiken.
Guidolin Wafer heb ik ook geprobeerd maar is een beetje hetzelfde als Carli, veel losse, kleine stukken en de guidolin is veel zachter als de carli en digest wafer.
Hij krijgt nu iedere dag 2 scheppen digest wafer, sindsdien geen slappe mest meer en geen maagklachten.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:30

Dat de Carli stoffig oogt komt door de leem die er in verwerkt It wat juist heel goed is voor de darmen :)

SDLT

Berichten: 137
Geregistreerd: 12-05-13
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:26

Wij hebben het inmiddels een paar maanden in gebruik, wat Melissa zegt klopt inderdaad.
Er zit veel losse stof in de zak zelf, de geur daar in tegen vind ik persoonlijk wel lekker.
Het ruikt een beetje naar pure chocolade, dus ik vind het geen probleem om er een paar zakken van in de auto te hebben :P.

Qua resultaat ben ik ook tevreden, paardje is goed aangekomen hiervan.
Alleen ben ik persoonlijk wel benieuwd of als mensen veel verschil op lange termijn merken tussen de Carli wafer en de Wafer Fioc.

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Carli Wafer als volledig voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 17:19

De Wafer Fioc van Guidolin bedoel je?
Ik heb in het verleden de Wafer van Guidolin gevoerd echter zit daar melasse en granen aan toegevoegd en dat vind ik niet zo prettig.