Horse complete kruiden mixen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Slmt9

Berichten: 4802
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:24

Dat is dus ook wat ik zo grappig vind, mijn paard kiest al jarenlang voor havens gastro. Alle vitaminebrok zijn wel voorbij gekomen, maar alleen de gastro blijft heel consequent terugkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:25

Bij jente ja?
Wel apart, haha

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:27

Grappig! Ik heb ooit 1x het voer gemeten. Maar verder meet ik het niet.
Pony kan iets wel willen, maar soms is het niet handig om te geven zoals bijv de vitalbix active. Revaliderend heeft ze daar niks aan gezien het een sportmuesli is. Liever iets waar ze lekker kalm van blijft :+ dus graanvrij.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:49

Mijn pony had de laatste voermeting voor Cavalor fiberforce gekozen. Zou ook niet mijn eerste keus zijn. Maar ze doet het er dus echt super op!

Slmt9

Berichten: 4802
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:07

Saaams schreef:
Grappig! Ik heb ooit 1x het voer gemeten. Maar verder meet ik het niet.
Pony kan iets wel willen, maar soms is het niet handig om te geven zoals bijv de vitalbix active. Revaliderend heeft ze daar niks aan gezien het een sportmuesli is. Liever iets waar ze lekker kalm van blijft :+ dus graanvrij.


Maar is het een kwestie van willen of nodig hebben?
Er kwamen bij mij ook kruiden uit die mn paard nodig had, maar niet zou gaan eten.
Die heb ik dan gegeven met een handje slobber waarvan ik bij voorbaat al wist dat die negatief uit de meting zou komen. Wat ook zo was. Maar zo zou hij wel de kruiden eten die hij nodig had. Wat ook weer uit de meting kwam :+

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:22

Slmt9, tot nu toe hebben mijn beide paarden altijd de kruiden goed gegeten. Mijn shet had op het begin wat moeite met de esparcette om die te eten maar toen bij de kruidenmixen appelazijn erbij kwam vond hij het super lekker. Ik zou dan eerder ervoor kiezen om iets toe te voegen (voer,appel,wortel,appelazijn, of zoiets) wat neutraal of positief uit de metingen komt dan iets wat negatief eruit komt. Dan ben je toch een beetje water naar de zee aan het dragen.

Ik heb net voor mijn shetje een voermeting laten doen. Ik ben erg benieuwd wat hij gaat kiezen.

Slmt9, om dan nog op het willen of nodig hebben terug te komen, ik heb meteen aangegeven wel dat ik hier helaas niet aan vitalbix kan komen. Ik hoop dus ook dat ze die dan niet mee neemt in de meting of dat hij deze niet kiest. Om vitalbix hier te krijgen betaal ik voor 2 zakken nog eens de prijs van 1 zak voor het verzenden uit Nederland. Hier in Frankrijk zit nog geen leverancier ervan helaas :(

Slmt9

Berichten: 4802
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:31

Ohhh zo bedoel je met het willen! Dat ben ik met je eens hoor, maar in mijn ogen zijn er echt wel meer opties.
Een handje slobber op 600 kilo zie ik niet als water naar de zee dragen, ik eet zelf ook elke dag wel een koekje ;)

Tancreda4

Berichten: 24046
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:46

Vraagje over het pijnprotocol, hoe wordt dat gedaan? Aan de hand van foto's, real life, haar, of iets?

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:11

Tancreda4 schreef:
Vraagje over het pijnprotocol, hoe wordt dat gedaan? Aan de hand van foto's, real life, haar, of iets?


Op dezelfde manier als het uitlezen van de kruiden.

Slmt9, idd een handje slobber zal het hem waarschijnlijk niet doen :P

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:41

Ik denk dat meestal als paarden iets willen qua voer, dat ze het dan ook nodig hebben wel. Mijn paard heeft hele winter Balancer Pro plus gehad van www.jepaardgezondenfit.nl en nu kiest hij voor de gewone balancer.

Het pijnprotocol wordt ook met de biotensor afgenomen. Die geeft een ja/nee uitslag en jente vraagt per onderdeel van het lichaam af of je paard pijn heeft of niet en of bijv een DA of andere behandelaar daarmee kan helpen als er pijn uitkomt. Ik heb hem 1x laten doen voor mijn paard. Kwam heel gericht en duidelijk uit dat hij last had van een spier in zijn achterhand (hij was in de wei uitgegleden en osteopaat kon niet zo direct iets voor hem doen/voelen).

Anoniem

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:55

Wat bijzonder. En fijn dat je dan gericht hebt kunnen helpen!

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:25

Ik heb het 1 keer laten doen door pluisje op bokt. Mijn smid had haar verkeerd beslagen (scheef) en ik wist zeker dat de kreupelheid uit de voeten kwam. DA vond van niet. Vast een rugprobleem.
Meting met pluisje gedaan, kwamen inderdaad de hoeven uit met oa al belasting vd spieren en pezen.
Andere smid gebeld, gecorrigeerd en dag later weer als een zonnetje. Zelfs haar hele witte lijn was rood geworden.

Maar we zitten inmiddels in een heel traject met revalidatie, kliniek, inspuitingen dat ik me echt niet durf te wagen aan een pijnprotocol. Stop liever mn kop even in het zand :=

Laten jullie het wel weten als je een uitslag hebt van een kruiden of voermeting.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 19:49

Mijne kiest ook voor je paard gezond en fit. Ben ik blij mee want die is in verhouding goedkoper dan equilin (deze maak ik nu eerst op)

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:21

Bij mij kwam uit de pijn meting maagpijn. Nu vroeg ik al heel lang aan mn da of paard een maagzweer kon hebben, puur op mn gevoel. De da ging hier steeds niet in mee want te weinig tekenen. Jente dr meting gaf me het laatste zetje om toch een scopie te doen en paard bleek vol maagzweren te zitten. Ik ben dus echt héél blij dat ik dit gedaan heb!
Geef daarom ook de kruiden want mij heeft ze overtuigd. De pijnpunten op de tekening was ook echt 1 op 1 de tekening die mn osteo 2 maanden eerder had gemaakt met de behandeling.
Snap nog steeds niet hoe ze het juiste paard uit kan meten op basis van een formuliertje op internet maar ik geloof er nu in.

Slmt9

Berichten: 4802
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:48

Hahah herkenbaar, ik zie mezelf ook elke weer even fronzen als mn dierenarts er met de lecherantenne langs gaat. Maar het klopt wel altijd.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:51

Slmt9 schreef:
Hahah herkenbaar, ik zie mezelf ook elke weer even fronzen als mn dierenarts er met de lecherantenne langs gaat. Maar het klopt wel altijd.


Maar dan staat ie naast het paard..
Dit gaat via internet. Mijn paard heeft nog een redelijk unieke naam maar stel dat ik hem cupido of casanova had genoemd snap ik écht niet hoe ze bij de juiste uitkomt om te meten.
Maar goed, het klopte dus ik ben erg tevreden!

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 09:09

zodiacje schreef:
Slmt9 schreef:
Hahah herkenbaar, ik zie mezelf ook elke weer even fronzen als mn dierenarts er met de lecherantenne langs gaat. Maar het klopt wel altijd.


Maar dan staat ie naast het paard..
Dit gaat via internet. Mijn paard heeft nog een redelijk unieke naam maar stel dat ik hem cupido of casanova had genoemd snap ik écht niet hoe ze bij de juiste uitkomt om te meten.
Maar goed, het klopte dus ik ben erg tevreden!


Je vermeldt ook je eigen naam en je woonplaats erbij, en de gegevens van het paard, die gegevens samen zijn uniek. Het lijkt me heel bijzonder als er bijvoorbeeld meerdere Anette van Dalen’s uit Amsterdam met vosruin van 1.72 genaamd Casanova zijn.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 10:59

Ik ga straks ook kruidenmix geven aan m’n jongere Haflinger die komt in juni naar de stal waar Stanley staat..

Maar wat hij aangeeft kwa brokken geen idee. Hij kent alleen de brok van de opfok. Heb keer stukje appel en mandarijn willen geven maar dat ah hij niet. Terwijl als er iets op brok structuur lijkt eet hij t op.

We hebben ook biks van stal. Maar ik weet nog niet of ik dat ga geven. Want ik kan maar 1x per dag brok geven). Dan kan ik natuurlijk niet 3kg brok gaan geven..

Dus laat ik die brok ook meten. Maar ik doe zelf ook veel op gevoel.

Eerst maar de castratie en verhuizen

Anoniem

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:03

Ik had gehoopt net voor t weekend nog de uitslag te krijgen maar helaas.
Nog even geduld hebben.

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:00

Ik heb net nieuwe mix binnen:

150 gr Artisjok
150 gr Goudsbloem
150 gr Mariadistel
150 gr Salie
210 gr Magnesiumoxide
10 gr Keltisch Zeezout
1 scheut lijnzaadolie

Hij kiest kruiden ter ondersteuning van zijn lever om te detoxen, darmen, maar ook nieren om te draineren, huid, vacht lymfesysteem voor de rui.

Dat klopte erg goed met mijn gevoel dat hij wilde detoxen.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:02

Artisjok ken ik niet :+
Zal het is opzoeken.

Anoniem

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:09

Mijne verzonden.
Hoop wel dat er ook nog persoonlijk contact is.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 14:11

Anoniem schreef:
Mijne verzonden.
Hoop wel dat er ook nog persoonlijk contact is.


je kan toch ook mailen als je vragen hebt erover?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:13

plutolover schreef:
Anoniem schreef:
Mijne verzonden.
Hoop wel dat er ook nog persoonlijk contact is.


je kan toch ook mailen als je vragen hebt erover?


Alle uitleg staat erbij..... wanneer je aanvullend uitleg nodig hebt kun je altijd mailen of appen.
Maar feitelijk staat het al zo uitgebreid op de verpakking die je ontvangt.

Iedereen persoonlijk gaan nabellen lijkt me niet haalbaar, dan kun je je nachtrust wel doorstrepen ;-)

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:16

Ik krijg meestal wel een appje van Jente met een kleine toelichting maar soms ook omdat ze dan juist nog wat vragen heeft vanwege de resultaten. Maar over het algemeen is de etiket duidelijk, ik bekijk hem altijd van te voren op de website en haal het daarna op.