Horse complete kruiden mixen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 19:40

Ik heb ook weer kruiden en de pijnstiller mix besteld.

Ook gaf ze aan dat Stanley zonder ijzers kan en wilt. Zijn nu 6/7 weken verder zonder ijzers maar hij loopt nog niet helemaal goed.

Maar dat zou wel tijd kosten. Omdat hij jarenlang met ijzers en demping heeft gelopen

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:06

Ik ga helaas stoppen met het laten uitmeten.

Door een combinatie van omstandigheden, lijkt de laatste kruidenmix de druppel te zijn geweest van de hoefbevangenheid van mijn paard. Hoewel de type kruiden ook ondersteunend hadden kunnen werken, werkten ze ook allemaal ontgiftend en dat is dus de druppel geweest.
Ook werd er 1-1,5 kilo voer uitgemeten, wat ik tijdens een pre-bevangenheid nog al veel vond. Ik ben met 100gr om de dag begonnen, maar hij kreeg binnen een paar dagen mok en ging zn manen schuren. Omdat dit ook een gevolg vd bevangenheid kon zijn heb ik het een week gevoerd en ben ik toen gestopt. Met drie dagen was de jeuk weg en nam de mok af. Na een week was alles weer normaal.

Hoe geweldig ik het concept ook vind, door deze laatste ervaring durf ik er niet meer op te vertrouwen.

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 12:34

Slmt9 schreef:
Ik ga helaas stoppen met het laten uitmeten.

Door een combinatie van omstandigheden, lijkt de laatste kruidenmix de druppel te zijn geweest van de hoefbevangenheid van mijn paard. Hoewel de type kruiden ook ondersteunend hadden kunnen werken, werkten ze ook allemaal ontgiftend en dat is dus de druppel geweest.
Ook werd er 1-1,5 kilo voer uitgemeten, wat ik tijdens een pre-bevangenheid nog al veel vond. Ik ben met 100gr om de dag begonnen, maar hij kreeg binnen een paar dagen mok en ging zn manen schuren. Omdat dit ook een gevolg vd bevangenheid kon zijn heb ik het een week gevoerd en ben ik toen gestopt. Met drie dagen was de jeuk weg en nam de mok af. Na een week was alles weer normaal.

Hoe geweldig ik het concept ook vind, door deze laatste ervaring durf ik er niet meer op te vertrouwen.



Balen zeg. Heb je Jente gevraagd wat het kon zijn of wat ze adviseert met die klachten die je paard ervan kreeg? Ik zou niet zomaar er mee stoppen, maar even aan haar vragen wat je kan doen of hoe het komt.
als je ontgiftende kruiden krijgt, kan het zijn dat je paard erna mok krijgt (heeft mijne ook gehad). dat zijn dan afvalstoffen die het lichaam uit moeten.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:46

Uiteraard met Jente contact gehad en afgestemd wat ik het beste kon doen, anders kon ik niet tot die conclusie gekomen.

Klopt, bij hb is het probleem echter dat het lijf teveel afvalstoffen niet in een keer kan verwerken. Dat kan idd in een voorstadium zich nog uiten in mok of schuren.

De mok en het schuren hebben bij mijn paard altijd hetzelfde verloop als ik hem iets geef met lucerne. We wisten van te voren dat het in dit voer zat, maar Jente dacht dat hij er inmiddels dan toch misschien tegen kon omdat hij er zo positief op uit testte.
Daarom bewust niet te gelijker tijd begonnen om te testen om uit te sluiten dat het niet aan de kruiden zou liggen. Op het moment dat ik met de kruiden stopte, begon ik met het andere voer.
Het verloop ging helaas exact hetzelfde als anders met een product van lucerne.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:18

Hoe reageert hij dan op luzerne? Wat merk je aan hem?

Blijft toch een lastig product he?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:28

Hahah nou zoals omschreven ;) schuren, mok en vaak ook erg rillerig (terwijl t zelf een heel rustig paard is). Het is overigens niet met alle producten zo, havens gastro gaat als enige al jaren goed. Daarom wilde ik het graag een kans geven.

GiGi_90

Berichten: 657
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:40

Vraagje! Klopt het dat je via de site eerst vrijblijvend een meting kunt laten doen? Of zit je dan gelijk vast aan het feit dat je de kruiden 'moet' bestellen?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:47

Een pijn -en voermeting zijn geloof ik zonder kruiden. Een losse meting zonder kruidenmix is helaas niet mogelijk volgens mij.

GiGi_90

Berichten: 657
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:51

Slmt9 schreef:
Een pijn -en voermeting zijn geloof ik zonder kruiden. Een losse meting zonder kruidenmix is helaas niet mogelijk volgens mij.


Oke dat is jammer zou bijvoorbeeld wel interesse hebben in een meting om te kijken of mijn pony momenteel iets tekort komt en dus een bepaald kruid nodig heeft. Heb op eigen initiatief al wel een tijdje brandnetel bijgevoerd en dat is toen door holistisch arts nagemeten. Maar dacht zo op afstand na laten meten is ook wel interessant.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:48

Sunniva schreef:
Slmt9 schreef:
Een pijn -en voermeting zijn geloof ik zonder kruiden. Een losse meting zonder kruidenmix is helaas niet mogelijk volgens mij.


Oke dat is jammer zou bijvoorbeeld wel interesse hebben in een meting om te kijken of mijn pony momenteel iets tekort komt en dus een bepaald kruid nodig heeft. Heb op eigen initiatief al wel een tijdje brandnetel bijgevoerd en dat is toen door holistisch arts nagemeten. Maar dacht zo op afstand na laten meten is ook wel interessant.

Weet zeker als je Jente persoonlijk contact dat dit mogelijk is hoor.

Ik ben inmiddels bezig met het zelf uitmeten van kruiden. Volg de cursus van Jente.
Het is soms erg lastig maar begin de goede weg te volgen :)
Onlangs me eerste 2 kruiden mixen besteld voor mijn eigen paard die ik zelf gemeten heb en Jente dan controleert. Zat bijna helemaal goed kwa uitmeten dus dat is wel gaaf

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:52

Interessant dat je de training volgt bij Jente.
Welke kruiden zijn er gemeten door jezelf/Jente?
Mocht je nog een proefdier nodig hebben :+


Ik blijf het wel jammer vinden dat mijn pijnprotocol niet volledig overeen komt met de diagnose die we gekregen hebben. Er zat zoals beschreven in het protocol wel een probleem spiertechnisch bij de bilspier. Maar de grootste oorzaak waren beide achter knieën. Die er dus totaal niet uit zijn gekomen maar waar ze wel stok kreupel op was.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:25

Hier ook een paard met artrose in een been wat totaal niet uit de meting kwam. Wel zou m'n paard scheef gereden zijn en daardoor kreupel. Osteopaat erbij gehad. Dier was juist hartstikke recht en geen blokkades. Ook luzerne dat goed in de meting was, maar paard schuurt zich er een ongeluk op. Dus ook ik ben gestopt. Even helemaal terug naar basic. Geen supplementen, Kruiden of vitaminebtok maar gewoon een goede muesli en goed hooi. Daar deed ze het vroeger goed op. En ik heb nu ook het gevoel dat ze steeds beter gaat. Scheelt me een hoop geld in de maand :D

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:30

Ik heb twee keer laten meten en blij mee.
Geen pijn meting dus daar kan ik niets over zeggen.

Als deze kruiden op zijn wacht ik weer een maand of 6.
Wel snacken we meermaals per week in bos en bermen voor verse kruiden en plantjes, en daarbij krijgt de mijne nog vitaminekorrel wat zout en olie.

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 06:32

Saaams schreef:
Interessant dat je de training volgt bij Jente.
Welke kruiden zijn er gemeten door jezelf/Jente?
Mocht je nog een proefdier nodig hebben :+


Ik blijf het wel jammer vinden dat mijn pijnprotocol niet volledig overeen komt met de diagnose die we gekregen hebben. Er zat zoals beschreven in het protocol wel een probleem spiertechnisch bij de bilspier. Maar de grootste oorzaak waren beide achter knieën. Die er dus totaal niet uit zijn gekomen maar waar ze wel stok kreupel op was.

Proefdieren genoeg op stal en heb er zelf 3 haha.
Corona gooide wat roet in het eten dus de praktijkdag nog niet gehad en door middel van een team view dagje maar aan de slag gegaan en oefenen oefenen oefenen. Hopelijk na de praktijkdag nog zekerder in mijn metingen en dan ook andere paarden daadwerkelijk uitmeten en mixen bestellen.
Voor nu alleen mijn eigen die ik uit meet en bestel en laat na controleren. Is ook direct stukje eigen training :)

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:19

Vandaag pijnprotocol en kruidenmix binnen gekregen

Afbeelding


Afbeelding
KRUIDENMIX
Samengesteld voor: Moonlight
720 gram kruidenmix 21 gram per dag voor ongeveer 5 weken. Goed schudden voor gebruik!
Samenstelling kruidenmix
120 gram | Hartgespan
120 gram | Kliswortel
270 gram | Magnesiumoxide
120 gram |Monnikspeper
90 gram | Vrouwenmantel

Moonlight kiest kruiden die sterk toegespitst zijn op haar hormonale balans, ze helpen haar daarin te reguleren. Daarnaast werken ze verzachtend zowel fysiek als mentaal en helpen ze met het verlagen van of omgaan met spanning. Ook ondersteunen ze haar met het afvoeren van afvalstoffen via de lever en nieren. Ze vraagt om veel magnesium, dit is belangrijk voor haar en ook voor de soepelheid van de spieren. Ook psyllium selecteert ze, hier zou je eens een kuurtje van kunnen overwegen, goed voor de darmflora en het verwijderen van zand.<br /> Voermeting:
Pavo Care4Life +/+
Pavo Vital +/
Biotine -/-
Lijnzaadolie +/+
Vitamine E +/+
Gluco balance +/+
Appelazijn +/+
Fenegriek -/-
Heltie Horse Hoef&Vacht +/+.
Advies: Pavo voer vervangen door 80 gram Je Paard Gezond en Fit balancer en 500 gram Agrobs alpengrun muesli. Biotine en fenegriek mee stoppen, de andere supplementen kun je blijven geven, lijnzaadolie mag terug gebracht naar 40-50ml.

Afbeelding


Pijn protocol klopt wel veel, alleen linkervoorbeen heeft ze een scheef hoefbeen en daar geeft ze niks aan.
Morgen komen de mixen binnen en ga ik starten, ben benieuwd

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:22

Voer nu 3 dagen de mixen, en ze staat enorm te zweten. Hebben meerdere dit gehad? Weet niet zo goed of dit wel goed is

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:42

Mijn Friezen staan ook te zweten in de wei terwijl ze geen kruiden krijgen. Het viel mij op want normaal hebben ze het hooguit warm maar nu echt wat bezweet.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:50

JackieLuca schreef:
Voer nu 3 dagen de mixen, en ze staat enorm te zweten. Hebben meerdere dit gehad? Weet niet zo goed of dit wel goed is


Ja, die van mij begon zelfs te trillen op haar spieren na starten vd kruiden.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6038
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 16:07

Als de kruiden het lichaam hard laten werken om alles op te lossen kan je inderdaad zulke dingen zien. Mijn paard staat vandaag ook wat te zweten, zonder kruidenmix maar het is ook wel erg warm hier vandaag :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 16:38

Nee niks van gemerkt met kruiden kwa zweten.

Maar het is wel erg warm.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 16:41

JackieLuca schreef:
Vandaag pijnprotocol en kruidenmix binnen gekregen

[ [url=m/84tF8I.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/ZXSEUW.png]Afbeelding[/url] ]
KRUIDENMIX
Samengesteld voor: Moonlight
720 gram kruidenmix 21 gram per dag voor ongeveer 5 weken. Goed schudden voor gebruik!
Samenstelling kruidenmix
120 gram | Hartgespan
120 gram | Kliswortel
270 gram | Magnesiumoxide
120 gram |Monnikspeper
90 gram | Vrouwenmantel

Moonlight kiest kruiden die sterk toegespitst zijn op haar hormonale balans, ze helpen haar daarin te reguleren. Daarnaast werken ze verzachtend zowel fysiek als mentaal en helpen ze met het verlagen van of omgaan met spanning. Ook ondersteunen ze haar met het afvoeren van afvalstoffen via de lever en nieren. Ze vraagt om veel magnesium, dit is belangrijk voor haar en ook voor de soepelheid van de spieren. Ook psyllium selecteert ze, hier zou je eens een kuurtje van kunnen overwegen, goed voor de darmflora en het verwijderen van zand.<br /> Voermeting:
Pavo Care4Life +/+
Pavo Vital +/
Biotine -/-
Lijnzaadolie +/+
Vitamine E +/+
Gluco balance +/+
Appelazijn +/+
Fenegriek -/-
Heltie Horse Hoef&Vacht +/+.
Advies: Pavo voer vervangen door 80 gram Je Paard Gezond en Fit balancer en 500 gram Agrobs alpengrun muesli. Biotine en fenegriek mee stoppen, de andere supplementen kun je blijven geven, lijnzaadolie mag terug gebracht naar 40-50ml.

[ [url=m/7hlCdB.png]Afbeelding[/url] ]


Pijn protocol klopt wel veel, alleen linkervoorbeen heeft ze een scheef hoefbeen en daar geeft ze niks aan.
Morgen komen de mixen binnen en ga ik starten, ben benieuwd


Waarom pavo voer vervangen voor de alpengrun? De care4life meet toch goed?

JackieT
Berichten: 516
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 17:44

plutolover schreef:
JackieLuca schreef:
Vandaag pijnprotocol en kruidenmix binnen gekregen

[ [url=m/84tF8I.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/ZXSEUW.png]Afbeelding[/url] ]
KRUIDENMIX
Samengesteld voor: Moonlight
720 gram kruidenmix 21 gram per dag voor ongeveer 5 weken. Goed schudden voor gebruik!
Samenstelling kruidenmix
120 gram | Hartgespan
120 gram | Kliswortel
270 gram | Magnesiumoxide
120 gram |Monnikspeper
90 gram | Vrouwenmantel

Moonlight kiest kruiden die sterk toegespitst zijn op haar hormonale balans, ze helpen haar daarin te reguleren. Daarnaast werken ze verzachtend zowel fysiek als mentaal en helpen ze met het verlagen van of omgaan met spanning. Ook ondersteunen ze haar met het afvoeren van afvalstoffen via de lever en nieren. Ze vraagt om veel magnesium, dit is belangrijk voor haar en ook voor de soepelheid van de spieren. Ook psyllium selecteert ze, hier zou je eens een kuurtje van kunnen overwegen, goed voor de darmflora en het verwijderen van zand.<br /> Voermeting:
Pavo Care4Life +/+
Pavo Vital +/
Biotine -/-
Lijnzaadolie +/+
Vitamine E +/+
Gluco balance +/+
Appelazijn +/+
Fenegriek -/-
Heltie Horse Hoef&Vacht +/+.
Advies: Pavo voer vervangen door 80 gram Je Paard Gezond en Fit balancer en 500 gram Agrobs alpengrun muesli. Biotine en fenegriek mee stoppen, de andere supplementen kun je blijven geven, lijnzaadolie mag terug gebracht naar 40-50ml.

[ [url=m/7hlCdB.png]Afbeelding[/url] ]


Pijn protocol klopt wel veel, alleen linkervoorbeen heeft ze een scheef hoefbeen en daar geeft ze niks aan.
Morgen komen de mixen binnen en ga ik starten, ben benieuwd


Waarom pavo voer vervangen voor de alpengrun? De care4life meet toch goed?


Jaa dat dacht ik ook, daarom blijft ze daar ook opstaan. Hoewel ze nu de kruiden met een beetje slobber krijgt want ze at het eerst niet.

Als de pavo op is dan ga ik wel proberen met de andere muesli, maar wat ik las komt het vrijwel over een , alleen is de prijs een stuk gunstiger :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-20 18:05

Bij mij gaf ze ook alpengrun als advies maar de dieetmix van subli meet ook goed en dat is makkelijker verkrijgbaar dus Stanley mag gwn op de dieetmix (ik ben geen subli fan maar als goed meet vind ik het prima)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 08:52

hoe gaat het hier en de kruidenmixen?

ik hou even een stopmaandje en bestel in september een kruidenmix

alleen nu heeft mijn paard ook de magensium van horsecomplete. En dat is nu op. nu twijfel ik om alvast magnesium te kopen.

Ook is mijn pijnstillermix op maar ik heb nog duivesklauw dus dat eerst maar opmaken.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:57

Die magnesium komt van de baroen. Daar ook een stuk goedkoper.