Horse complete kruiden mixen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blacksmurf
Berichten: 503
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:50

Menteam Joey.
Nog niet ik heb mij al wel opgegeven voor de cursus fase 1.
Ik zelf heb ook goede ervaringen met de kruidenmixen en ben daardoor nog meer geïnteresseerd geworden in de kruiden. Daarom wil ik ook graag de cursus gaan doen, zodat ik er iets meer van af ga weten.

MenteamJoey

Berichten: 105
Geregistreerd: 25-09-17

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:00

Ik ben ook aan het denken om mij op te geven.. Vind het erg interessant, maar was benieuwd of er al ervaringen waren...

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:36

Ik ben, samen met nog iemand, de eerste die de volledige cursus/opleiding gedaan heeft (2 jaar geleden). Inmiddels ben ik bezig het bedrijf op te starten.

Er zijn meerdere mensen die alleen fase 1 (en soms 2 nog) doen om hun paard te meten.

Het is ook heel interessant! En ik ben ook nog lang niet uitgeleerd.

MenteamJoey

Berichten: 105
Geregistreerd: 25-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:24

Karma schreef:
Ik ben, samen met nog iemand, de eerste die de volledige cursus/opleiding gedaan heeft (2 jaar geleden). Inmiddels ben ik bezig het bedrijf op te starten.

Er zijn meerdere mensen die alleen fase 1 (en soms 2 nog) doen om hun paard te meten.

Het is ook heel interessant! En ik ben ook nog lang niet uitgeleerd.


Dus het is de moeite waard, zoja dan ga ik mij inschrijven :)!

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 19:23

Vind ik wel, maar dat kan ik niet voor jou beslissen of jij daar net zo over denkt.

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 14:40

stalhoudster waar ik eerder heb gestaan met paard heeft ook de cursus gedaan. Zij vond het ook heel waardevol en meet nu voor al haar eigen paarden (stuk of 8) de kruiden uit. Dan is het wel voordeliger dat je dat zelf kan. Ook om te testen welk krachtvoer nou goed is per paard en welk ruwvoer ze willen is het handig, of soms om andere handige vragen te kunnen stellen aan je paard. Zij vond de cursus dus ook erg positief.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 23:43

Ik heb een pijnmeting gedaan en gevraagd over z’n ijzers

Hij vind ijzers positief, kan wel zonder ijzers en wilt dit ook (hij staat op speciaal beslag ivm atrose) maar ik twijfel nog omdat hij nu echt gwn super loopt,

De pijntjes waren niet ernstig iets wat bij ouder wordend paard hoort. Hij had geen hinder van.

Melleke24
Berichten: 180
Geregistreerd: 26-01-20
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:27

Ik geef mijn paard camillebloemen omdat hij als we op verplaatsting gaan gestresst is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 19:21

Ondanks dat ik sceptisch ben, toch een meting aangevraagd.
Ben benieuwd.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:28

Ik heb 5 weken terug de eerste meting gehad, met daarvoor nog de dierenarts die ook met lecherantenne had doorgemeten.
Kwam voor 85% overeen en vanuit het kruiden meten kwamen nog meer dingen naar voren. Waarvan ik de symptomen wel had gezien, maar niet gelijk een oorzaak had. Alles viel op zn plek toen ik ging lezen waar de gekozen kruiden voor waren. Overigens heb ik van te voren niet de hele lijst ingevuld, wel wat hulpvragen over immuunsysteem, longbacterie en lage miltwaarden. Maar die hadden niets te maken met overige symptomen (oa veel plassen, dikke kogels).
Bij ons kwam er gelijk droge mok na het starten, dat is nu weer onder controle.

Volgende week ga ik een volgende meting laten doen. Ook ben ik me aan het orienteren op zelf de cursus volgen.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:32

Ik ben nog steeds onverminderd enthousiast.... echt zo ontzettend blij mee, durf niet meer te stoppen eigenlijk!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 00:20

Ik ben ook nog steeds erg tevreden!

Ik had ook paar vragen of stan zonder ijzers kan. (Even kort heeft speciaals beslag ivm atrose maar merk weinig verschil als toen hij zonder ijzers stond)

Hij gaf aan ijzers zijn wel positief

Kan je zonder: ja. Wil je dat? Was ook een ja

Dus vorige week hoefsmid en daar nog even overgehad over wel of niet proberen. En hij zegt kunnen proberen als niet gaat bel je me en zet ik er weer speciaal beslag onder,

Nu staat hij even op gewone ijzers (anders was overgang erg groot ivm de zooltjes) en gaat hij daarna zonder. 3 weken later heb ik wel m’n opleiding dus hopelijk loopt stan niet al te gevoelig want dat heeft wel even tijd nodig

De cursus wil ik ook gaan doen

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 00:27

Ik ben erg blij met de pijn scan en heb het meerdere kennissen aangeraden.
De kruiden mix merk ik eigenlijk niets van. Voor degenen die wel enthousiast zijn; wat voor verschil merken jullie?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 08:59

groot verschil merk ik niet. wel is zn manenkam minder hard (maar kan ook komen omdat hij nu niet op het land staat) hij plast veel minder. Normaal na het rijden en hij komt in stal of ging de hitactief weer in, ging hij gelijk plassen.

de pijn protocol heb ik ook gedaan. Hier en wat had hij wat maar gewoon ouderdoms kwaaltjes. ik ben vooal benieuwd hoe hij het zonder ijzers gaat doen... Best wel de ultime test :P

voor maximus wil ik ook straks kruidenmixen gaan geven.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 09:49

zodiacje schreef:
Ik ben erg blij met de pijn scan en heb het meerdere kennissen aangeraden.
De kruiden mix merk ik eigenlijk niets van. Voor degenen die wel enthousiast zijn; wat voor verschil merken jullie?


Die van mij was net verhuisd, verminderde in weerstand en kreeg daardoor wat kwaaltjes. Dus ik had voor mij op t oog ook iets te behandelen, dat maakt misschien ook verschil.

Hier werden de kogels en pijpbenen weer mooi dun, hij ging van 3x plassen naar nul keer plassen als ik er was, hij kreeg mok (nog nooit in zn leven gehad, dus had t idee dat hij van binnenuit aan t ontgiften was, wat bij hem altijd op zn voeten slaat (hb)) wat nu weer onder controle is en tot slot vond ik het fijn om te weten wat ik kon geven tijdens de bacterie in de longen, los van de harmoniks.

Ik vind het erg fijn om gericht te kunnen geven ipv er op de gok maar van alles in te gooien.

esje01

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:12

Mijn paard vind het vooral erg lekker.
Zonder mix over zijn voer weigert meneer te eten.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:50

Ik merkte ook geen ultra mega verschillen. Maar mijn paarden beide hadden ook door verhuizing problemen met de weerstand en daardoor fage kwaaltjes. Deze vage kwaaltjes gingen met de kruiden snel weer weg. Dus de klachten waren al vaag en dan kunnen de verschillen natuurlijk niet zo ultra groot zijn. Ik ben nu wel een tijdje gestopt. Maar zit te denken om vooral voor mijn shet nog een keertje een voermeting te doen. Hij begon door zijn dikke vacht en warme weer te schuren. Maar nu is hij geschoren en heeft hij nog steeds wat jeuk maar schuurt niet meer tegen de bomen. Ik denk dat het dus toch ook deels bij het voer te zoeken is nu.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:37

Mijn paard zn lever en nierwaarden zijn elke rui wat minder. Dus ik vind dit ook juist een goed moment om uit te meten en te kunnen ondersteunen.

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 21:21

Ik merk niet veel verschil meer, maar ik voer ook al bijna 4 a 5 jaar onafgebroken de kruidenmixen. Wel gewisseld met het voer ernaast. Ik vind het ook een fijn idee dat ik gericht voer wat hij nodig heeft en niet zomaar wat erin gooi. Ook kan Jente zo elke maand even meten en kijken hoe het met hem gaat, en of dat klopt met mijn gevoel en hoe hij eruit ziet. Ik vind het een fijne check.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 21:54

Hoevaak doen jullie voermetingen? Ik heb laatst gedaan en hij gaf aan je paard gezond en fit. En de equilin die in gaf moest verhoogd worden

Nu ga ik als dat op is je paard gezond en fit proberen.

Zelf zat ik te denken om 2x per jaar z’n krachtvoer enz door te meten 1x in mei/juni tijdens weideseizoen en 1x oktober/november

Ik winter krijgt hij geen gras

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 21:59

Ik doe eigenlijk altijd een voermeting als ik denk dat het nodig is. Als mijn paard het oude voer niet meer goed eet of als ik denk dat ze er niet genoeg uit haalt. En eigenlijk heb ik dan altijd wel het goed aangevoeld.
Ik voer ook al jaren de kruiden en zie eigenlijk pas verschil als ik het niet voer. Dan kan mijn paard haar afvalstoffen wat minder goed kwijt en krijgt sneller dikke benen. Of zit ze toch net wat minder in haar vacht en vel.
Ook met de kruiden is het vaak zo dat ik ongeveer wel kan gokken wat ze nodig heeft, vaak klopt dat dan ook wel met de meting van Jente. Maar ik vind het toch fijn dat het bevestigd wordt door Jente dan.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:45

Ik heb in de planning om 6 weken kruiden te voeren, 1 stopweek, meten en een week later met de nieuwe kruiden.
Maar als ik het zelf kan zal dat misschien de ruwe planning zijn en kan ik het steeds meer op gevoel gaan doen.

Anoniem

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:13

Ik zou, mocht dit bevallen, ook denk ik voor twee keer per jaar gaan.

En wellicht wil ik het ergens weleens zelf leren..

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:40

ik vraag ook tussendoor aan Jente of het krachtvoer nog passend is, meestal op gevoel....en vaak komt dat gevoel overeen met de overgang winter > lente en van zomer > herfst. In de zomer minder gevulde brok nodig, meer vit korrel eig. In de winter heeft hij meer eiwitten nodig en gevuldere (rijkere) brok erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:48

En dat voer kiest jouw paard ook?