Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 17 [ 419 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Horse complete kruiden mixen

 
Profiel   

Hier nu net een 2e mix besteld.

Ik merk bij mijn merrie erg veel verschillen. Al blijft ze bultjes/korstjes houden die niet echt te verklaren blijven.
Mijn kleine dondertje doet het ook erg goed met de kruiden. Voor hem wil ik nu nog 1x bestellen en daarna gaat hij denk ik weer verder zonder tenzij mijn gevoel dan zegt dat we door moeten gaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 12:22 



 
Profiel   

ik ben ook erg tevreden. ik twijfel alleen of ik nu nog bestel voordat ik op vakantie ga met paardlief (17 mei) of daarna pas. Ik red het net wel of niet niet kwa kruiden.. MAar dan moet ze het deze week meten en kan ik het bijv maandag ofzo ophalen.. MAarja weet niet of dat wat uitmaak.. kwa meten wat hij nodig heeft aangezien hij nu nog heeft.

misschien hebben de bultjes/korstjes even de tijd nodig? en kruiden zijn natuurlijk geen wonder middelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 12:26 



 
Profiel   

Ik heb 2 paarden nu bijna 4 weken op een kruidenmix staan, vond in het begin wel echt verbetering te merken maar ze laten nu beide een deel van de kruiden/supplementen liggen in hun voerbak dus twijfel heel erg of ik een nieuwe mix ga bestellen.. De ene is ook wel echt een moeilijke eter maar de ander eet eigenlijk altijd alles.. Misschien al toe aan wat anders maar vind het dan toch vrij snel en heb ook nog wat over

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-19 15:59 



 
Profiel   

QueenE schreef
Ik heb 2 paarden nu bijna 4 weken op een kruidenmix staan, vond in het begin wel echt verbetering te merken maar ze laten nu beide een deel van de kruiden/supplementen liggen in hun voerbak dus twijfel heel erg of ik een nieuwe mix ga bestellen.. De ene is ook wel echt een moeilijke eter maar de ander eet eigenlijk altijd alles.. Misschien al toe aan wat anders maar vind het dan toch vrij snel en heb ook nog wat over


Mijn paard laat soms ook na 4 weken de kruiden staan, waarschijnlijk hebben de kruiden dan kun werk gedaan. Ik zou zeker wel een nieuwe mix bestellen omdat elk kruid zijn specifieke werking heeft.
De kruiden die je over hebt kun je bijvoorbeeld kruidenthee van maken en daar de slobber mee aanmaken. Of kruidenkoekjes voor je paard maken (pb me gerust voor het recept) of aan bijvoorbeeld aan je konijnen opvoeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 13:31 



 

Wat geven jullie naast bv deze kruiden??
Ik vind natuurlijk voeren erg interessant ( zo der rommel). Maar een handje kruiden zal niet dekkend zijn lijkt me zo, ik geef zelf dus wel een vit/ min korrel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 10:38 



 
Profiel   

Ik voer nu vitalbix (daily complete aan mijn kwpn en breed and grow aan mijn shet net 1 jaar geworden)
ook voer ik nu luzerne brokjes van metazoa (geweekt) en een beetje pulp ook aan mijn kwpn

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 10:45 



 
Profiel   

Bij mij ook vitaminebrok en ook nog een deel sportbrok omdat ik gewoon merk dat ze het daar beter op doen (lopen ook in de sport) maar dat zijn geen grote hoeveelheden

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 11:31 



 
Profiel   

ik voer ook de vitalbix daily complete erbij met de kruiden. Hiervoor had ik de Balancer van jepaardgezondenfit . Jente zoekt elke keer wat goed bij de kruiden en mijn paard past, als hij vit brokjes niet meer wil eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 12:20 



 
Profiel   

Hier gaf ik eerst Pavo vital met de fiber nuggets

Maar fiber nuggets at m’n haf op geven moment niet meer.

Nu overgestapt op de slobber van Vitalbix (voor z’n suplimenten) krijgt hij 200 gram van. En sinds 1,5 week geef in ook de daily complete.

De suplimenten die ik geef zijn gemeten als +/+ dus blijf ik geven.

Daarnaast is het niet zo dat kruiden biks/vitaminekorrel vervangt. Het is een aanvulling

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 12:29 



 
Profiel   

Ik voer balancer pro van je paard gezond en fit ernaast, als die op is ga ik weer over op de gewone balancer van je paard gezond en fit. Mijn paard eet deze brokjes altijd heel goed en ze testen ook altijd goed bij Jente.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-19 12:41 



 
Profiel   

Ik heb niet alles gelezen maar sluit me aan bij een post van Xyzutu. Als je opgeeft wat je paard mankeert, kan van daaruit best passende kruidenmix opgemaakt worden.
Ik heb ook eens bij iemand zo'n doormeting gevolgd, was een dame uit Drongen.
Via bepaalde info en een foto van je paard, berekende een computerprogramma die ze op haar computer had wat je paard mankeert en hoe het best behandeld wordt. Ze heeft dit even voor me gedemonstreerd, daardoor weet ik dat dit bestaat.
Heel vreemd dit.
Ze werkte ook met een pendel bij haar paard en katten.
Tja, ik denk dat gezond verstand je ook al ver brengt en je kan toch zelf uitzoeken welke producten eventueel bij de gekende klachten werken. Vind het beetje vreemd die dierenreading software en computerprogramma's....via google kun je best wel de juiste kruiden vinden ipv hocus pocus reading toestanden. Deze dame was dan nog eerlijk dat ze software gebruikt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 00:54 



 
Profiel   

Uiteraard kan je met Google enz veel vinden. En bijv jezelf meer in verdiepen ook. Maarja hoe reken/meet je dan de dosering uit en hoe kom je aan de bepaalde kruiden/producten als je niet weet waar je ze kan vinden/kopen

Dus ik doe het even liever zo, dan dat ik zelf een studie van maakt. Want sommige kruiden kan/mag je niet te lang geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 10:47 



 

Ik denk dat Carl123 vooral bedoelt dat als je met dezelfde lijst met klachten naar een normale/echte fytotherapeut (kruidendeskundige) gaat, dat die persoon ook met een net zo goede mix kruiden zal komen die jouw paard kunnen helpen. Daar is helemaal geen gezweef/gelecher/gependel voor nodig, net zoals een huisarts geen pendel nodig heeft om erachter te kunnen komen dat je een blindedarmontsteking hebt.
Persoonlijk vind ik het jammer dat door dit soort zweverige praktijken het hele kruidentherapeutische spectrum weer diep de zweverige jaren 70 in wordt getrokken waar je helemaal geen hersens voor nodig hebt, alleen een steen aan een touwtje, want alles wat een steen aan een touwtje zegt is waar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 11:25 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Ik denk dat Carl123 vooral bedoelt dat als je met dezelfde lijst met klachten naar een normale/echte fytotherapeut (kruidendeskundige) gaat, dat die persoon ook met een net zo goede mix kruiden zal komen die jouw paard kunnen helpen. Daar is helemaal geen gezweef/gelecher/gependel voor nodig, net zoals een huisarts geen pendel nodig heeft om erachter te kunnen komen dat je een blindedarmontsteking hebt.
Persoonlijk vind ik het jammer dat door dit soort zweverige praktijken het hele kruidentherapeutische spectrum weer diep de zweverige jaren 70 in wordt getrokken waar je helemaal geen hersens voor nodig hebt, alleen een steen aan een touwtje, want alles wat een steen aan een touwtje zegt is waar.


Ik denk dat je slecht geïnformeerd bent, maar ook niet de behoefte hebt nader geïnformeerd te raken. Alles is energie, energie is meetbaar, alles heeft een eigen waarneembare en meetbare frequentie.
Dat is gewoon wetenschap, en er is meer dan voldoende peer reviewed science om die bewering te staven.
En dat is prettig voor degenen die ECHT iets willen weten.

Voor degenen die zich melden omdat ze het fijn vinden om overal boos en kritisch te tetteren kun beter dit topic ontstippen en niet meer meelezen, scheelt je een hoop ergernis met al die domme mensen met 70's opvattingen right? Bepaar jezelf die ellende......


Toedeladoki :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 14:13 



 
Profiel   

De echte wetenschappers zullen zeggen dat van heel veel kruiden de werking niet eens wetenschappelijk is bewezen, dus dat het kruidenverhaal sowieso voor een gedeelte een zweverig gebeuren is.
Het is maar net hoe je het bekijkt.

De een vindt de kruiden an sich al zweverig en de ander vindt de manier waarop ze gemeten worden zweverig.

Lekker cliché leven en laten leven zullen we maar zeggen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 14:20 



 

Echte wetenschappers doen al decennialang onderzoek naar kruiden en gebruiken stoffen in kruiden zelfs als basis voor 'echte' medicijnen. Kruiden zijn dus sowieso geen zweverig gebeuren. Google voor de grap eens op mariadistel, monnikspeper of alleen al CBD/THC olie en de bergen onderzoek die daarnaar is gedaan.
Ik vind kruiden dan ook geen zweverig gebeuren, alleen de manier waarop ze 'gemeten' worden is als het op deze manier gebeurt zweverig en dat is jammer.

Ik heb ook geen enkele behoefte om dit topic te ontstippen, want ik ben erg enthousiast over het gebruik van kruiden bij mezelf en paarden op wetenschappelijke basis. Horse complete levert pre-fab kruidenmixen op basis van de klachten die jij ze vertelt wat ik een prima fytotherapeutische handeling vind, en ik hoor ook graag de ervaringen die anderen daar in praktijk mee hebben, vandaar dat dit ook zo'n leuk topic is om te volgen.

Maar ik ben wel benieuwd naar jouw linkje, Ninx, waarin wetenschappelijk bewezen wordt dat als je iemand de naam van een dier geeft plus het adres waar zijn eigenaar woont (en het paard zelf dus niet), dat die persoon dan zonder enige verdere informatie niet alleen precies kan vertellen wat de mankementen zijn die dat paard op dat moment heeft, maar ook wat hij aan kruiden nodig heeft. Het lijkt me gewoon zo vreselijk onhandig als je paard op een pensionstal met 200 andere paarden staat en daar nog 3 [***]'s rondlopen. Hoe weet het proces van doormeten dan welke [***] ze moeten hebben?
Ik vermoed dus dat daar geen enkel wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan, en tot dat is gebeurt hecht ik dus duizend keer meer waarde aan een goede fytotherapeut (zoals horsecomplete is) dan aan al het zogenaamde 'uitmeten'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 21:52 



 
Profiel   

Van bepaalde kruiden is het inderdaad bewezen, maar van een groot deel niet.

Voor mij maakt het trouwens niet veel uit of het wetenschappelijk bewezen is, als het maar werkt. En die ervaring heb ik met de kruiden van horsecomplete.
Misschien wordt deze manier van meten ook ooit nog eens wetenschappelijk onderzocht en dan bewezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 22:09 



 
Profiel   

Xyzutu maar horsecomplete meet het toch ook door?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 22:11 



 
Profiel   

Horsecomplete meet met de biotensor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-19 22:15 



 

Hoe zijn recente ervaringen?
Ook Wbt uitmeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 20:55 



 
Profiel   

Nog immer enthousiast! Blijft wonderlijk wat er boven komt drijven, en hoe goed de paarden het doen...... erg overtuigend dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 21:36 



 
Profiel   

IK geef al wel 5 jaar of langer de kruidenmixen aan mijn paard. altijd goed, altijd interessant wat Jente te melden heeft over mijn paard. Ene keer merk ik er meer van dan de andere keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 21:44 



 
Profiel   

Ik geef het ook alweer jaren. Ervaringen zijn dus heel goed. Meting klopt eigenlijk altijd bij wat ik zie aan mijn pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 21:46 



 
Profiel   

Ik heb vorige week voor het eerst een mix besteld. Ik ging er heel neutraal in maat was positief verrast de opmerkingen klopten wel heel erg met wat ik ervaar aan mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 22:09 



 
Profiel   

Ik ben in dubio om weer eens iets te proberen. Maar vond t wel eng de vorige keer dat ze spiertrillingen kreeg. :+

Ik twijfel ook om het pijnprotocol. Iemand ervaring mee?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 14:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 17 [ 419 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen