Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 15 van de 17 [ 419 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Horse complete kruiden mixen

 
Profiel   

Ik ga niet meer laten uitmeten.
De vorige keer at hij niks wat qua voer was uitgemeten dus ik doe liever zelf los wat kruiden af en toe
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 09:03 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Die magnesium komt van de baroen. Daar ook een stuk goedkoper.


de magnesium zit standaard in mijn mix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 09:08 



 
Profiel   

Ik laat ook niet meer uitmeten. Volgens mij had ik wel gedeeld dat die van mij na de vorige keer mok, schuurde en HB werd. Inmiddels zijn we nog steeds met de laatste loodjes van de HB bezig. De laatste keer uitmeten was begin mei dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 09:15 



 
Profiel   

Joh! En wat is dan de reactie van horsecomplete?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 09:19 



 
Profiel   

Jente gaf aan dat kruiden die hij kreeg inderdaad net teveel kunnen zijn geweest vwb de hoefbevangenheid. Zeg maar de druppel van de emmer (had paard drie maanden eerder verhuisd = stress, nieuwe kudde = stress, was ondervoed met nieuw ruwvoer = stress). Ik gaf ze juist met het idee dat het afvalstoffen geleidelijker zou afvoeren om HB te voorkomen. Ter ondersteuning. Met het idee dat ik erop kon vertrouwen dat hij enkel aan zou geven wat hij nodig heeft. Had deze uitkomst niet verwacht.
Ook uit de voermeting kwam een product met luzerne, waarbij ik al had aangegeven dat hij niet tegen luzerne kon. Maar Jente dacht dat hij na zo’n lange tijd zonder luzerne, nu misschien wel tegen het product zou kunnen omdat hij er meermaals positief op gemeten werd.
Met dit voer ben ik met een handje begonnen en dat uitte zich gelijk in het schuren en de mok.

Baat het niet, schaadt het niet gaat dus absoluut niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 12:15 



 
Profiel   

Die van mij meten ook goed op luzerne. Maar m'n merrie gaat gelijk schuren. En nog wel meer dingen die niet kloppen uit die metingen. Ik geloof er niet meer in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 16:32 



 
Profiel   

Bij mij klopte de pijnmeting niet. Er kwam uit spiergerelateerde pijn in de bil/broekspier rechterkant. Helaas had ze een blessure van het collaterale bandje in het voorbeen en een weke delen probleem in de achterknieën.

Ik vind het wel fijn hoe ze probeert mee te denken en tijd investeert als je vragen hebt. Maar voor mij helaas ook geen meting meer via deze weg. Al denk ik oprecht wel dat het kan kloppen.

Want vorig jaar deed pluisje88 een pijnmeting en die kwam overeen met het probleem wat ze toen had. (Verkeerd bekapt, dus pijn in de voeten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 16:34 



 
Profiel   

Hoe meer logisch ik erover nadenk. Hoe meer ik het eigenlijk toch niet echt kan geloven.
Maar ken ook wel iemand die met bio resonantie mooie resultaten haalt: snap ik ook niets van.
Maar qua voer doe ik het nu zelf ( niet meten hoor maar gewoon op gevoel)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 16:53 



 
Profiel   

Waar staat de uitkomst van de pijnmeting?

Ik kan het helemaal niet vinden in mijn account, niet bij het paard waar het voor aangevraagd is en ook niks in de email.

Heb de "sticker" gedownload en daar staat wel de kruidenmix in maar geen pijnmeting informatie.

Vandaag voor het eerst gegeven, het ruikt wel lekker,paard lust het ook goed.

Advies is om 8 gram Keltisch zeezout te geven.
Zijn er meer mensen die dat advies hebben gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 16:53 



 
Profiel   

Keltisch zeezout is praktisch standaard.
Ik voerde dat sowieso al. En nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 16:54 



 
Profiel   

Met 3 verschillende soorten likstenen dacht ik al goed bezig te zijn :+

Nu "moet" ze het eten ipv zelf slikken naar behoefte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 16:57 



 
Profiel   

Niks moet.
Mijne vindt het lekker. En zo weet ik zeker dat hij zijn zout Binnenkrijgt..
Van een liksteen moeten ze aardig wat weglikken

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 17:00 



 
Profiel   

Hier geef ik een theelepel keltisch zeezout, is ongeveer 5 gram. Alsnog likt hij regelmatig aan het zoutblok, maar nu weet ik wel dat hij iets binnen krijgt standaard.

Verder geef ik de kruidenmixen niet constant, daar vind ik het te duur voor. Ik heb het nu tijdens de verhuizing gegeven en ga weer bestellen als ik het idee heb dat hij iets nodig heeft. De mix die ze tijdens het verhuizen had aangemeten was wel iets waar ik mij in kon vinden. Hij had daarvoor een lichte bloedwormbesmetting gehad en koos vooral kruiden ter ondersteuning van de spijsvertering / maagdarmstelsel. Dat klonk wel logisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 17:32 



 
Profiel   

Hoi,

Ik heb vorige week voor het eerst een kruidenmix besteld voor beide paarden en nog steeds geen enkele informatie. We zijn bijna een volle week later, dus ik begin me wat zorgen te maken. Hoe lang duurde het bij jullie voordat er informatie kwam over de bezorging. En kregen jullie wel of niet een mail bij verzending? Verder ben ik vooral heel benieuwd hoe ze gaan reageren erop. Eentje is namelijk een zinnige eter. Daarnaast heb ik een beetje een gekke vraag voor ze mocht dit werken voor mijn schuurder. Wij hebben namelijk een kat met veel allergieën die daardoor kaal is en niks reguliers helpt meer, dus die zou ik dan ook wel met kruiden willen ondersteunen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 09:07 



 
Profiel   

ik weet dat ze op vakantie zijn geweest en in de vakantie vele nieuwe bestellingen hebben gehad, waardoor levertijd wat langer kan duren.

Maar een week geen reactie is vrij lang, beste is even contact met haar op nemen (whats app bericht sturen voor snelste antwoord) Of ze ook kruiden meet voor katten geen idee.

over algemeen is het 3-5 werkdagen.

en kwa eten ik meng het altijd door wat krachtvoer beetje water erdoor (scheutje) zodat het aan het voer blijft plakken. beide paarden eten het daardoor goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 09:21 



 
Profiel   

Volgens mij duurde t uitmeten bij mij ook een week. Je kan altijd een appje sturen, ze reageert wel vrij snel.

Voor je kat zou ik eerder aan tinctuur (dus in druppels zoals bijv phytonics of op maat door Den Hoek doen) denken. Goede cbd olie (verdiep je daar eerst in), zou denk ik mijn eerste stap zijn.

Edit: ik geef mijn paard deze mixen niet meer, maar ik mengde 200gr brokjes met een liter warm water en als dat slobber was deed ik de mix erdoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 09:22 



 
Profiel   

Kat heeft inderdaad al druppels gehad en ook die helpen niet afdoende. CBD olie heb ik me verder nog niet in verdiept. Maar ik wilde het haar gewoon eens vragen. Ik heb ook mijn telefoonnummer in de beschrijving gezet zodat ze me kan appen. Ik wist niet dat ze op vakantie zijn geweest. Dan wacht ik nog even af.
Bedankt voor de tip over het water erdoor mengen. Ik heb zowel Luzerne als brokken liggen waaraan ik het kan laten plakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 09:41 



 
Profiel   

Ze zijn inderdaad een achterstand aan het wegwerken na de vakantie. Normaal gesproken is het 2-4 dagen. Anders inderdaad even mailen of appen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 13:58 



 
Profiel   

Ik meng het met wiessencobs van marstall.

Paarden lusten het graag en het mengt super fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 16:18 



 
Profiel   

Gisteren kreeg ik dus ineens een app'je van Jente over mijn pony's. Ik ben benieuwd hoe ze het gaan vinden. Ze moeten ook een compleet ander voer krijgen, gelukkig is mijn huidige brok bijna op. Ik krijg vandaag de kruidenmixen binnen, maar ga pas het geven als ze hun nieuwe voer binnen hebben. Mijn vermoedens kloppen wel wat met wat de pony's willen. Ik dacht altijd al dat Alex misschien wel IR zou kunnen zijn en die heeft dus 2 kruiden uitgezocht die daar ook mee helpen. Verder heeft Jorie vooral dingen uitgezocht die met zijn darmwerking helpen en ook wel wat met de luchtwegen. En Jorie wil diatomeeën en keltisch zeezout en Alex appelazijn en keltisch zeezout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 10:44 



 
Profiel   

Ik gooi hier ook even een kleine reactie in van mijn bevindingen. Misschien helpt het andere mensen :o .
Vandaag wordt mijn 3e kruidenmix geleverd voor mijn paard. Dus we zijn nog niet zo lang bezig.
Mijn paard is altijd erg moeilijk met zijn gewicht en zat wat vast rondom zijn maag qua bespiering (osteopaat is erbij geweest). Vanuit de 1e mixen kwamen allemaal kruidensoorten voor zijn spijsverteringsstelsel. Ze doen de 1e keer altijd een voermeting, hierbij hadden ze ander voer geadviseerd. Maar daar ben ik zelf nogal huiverig in, hij eet zijn brok nu eindelijk goed (kieskeurig paard). Ik was dus ook erg benieuwd of hij de kruidenmix wel zou gaan eten, maar dit is tot nu toe nog geen enkel probleem geweest!
Hij was zeker al op de goede weg qua gewicht voordat hij kruiden kreeg maar nu ziet hij er echt weer goed uit (dit was uiteindelijk ook wel gebeurt zonder kruiden. Dat klopt). Ik hoop nu alleen dat het zo kan blijven.
Ik heb wel het idee dat hij mentaal wat rustiger is geworden. Hij kijkt wat rustiger uit zijn ogen.
Hij schuurt op het moment wel met zijn staart, geen idee of dit door de kruiden komen of ergens anders door.

Al met al ben ik best tevreden over hoe hij het doet met de kruiden. Ik ben benieuwd of hij op gewicht kan blijven. Voorlopig blijven we nog even kruiden bestellen. Misschien dat ik ooit, zoals andere mensen hier af en toe een mix ga kopen als ik merk dat hij het eraan toe heeft. Want prijzig is het helaas wel :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 11:15 



 
Profiel   

Ik ga zelf ook voor af en toe nu omdat het mij ook te prijzig is. Ik heb nu alles binnen en ga ze er voor nu 100 gram equifyt pre active bij geven. En Jorie luzerne digest omdat dat op moet. Hier de mixen, ik ben vooral benieuwd of Jorie het eet. Hij heeft nogal een afkeur voor sterk ruikend voer en juist anijszaad gekozen _O-
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 15:01 



 
Profiel   

Ik kan gelukkig zelf testen met mijn biotensor, dus kijk ik zelf welke kruiden of supplementen mijn paarden nodig hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 15:09 



 
Profiel   

Ben niet zo weg om (Keltisch) zout bij te geven.

Ben daar toch mee gestopt.

Paarden hebben wel meerdere likstenen waaronder 1 die best zout is :o (ik proef ze vaak zelf ook ff) :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 17:08 



 
Profiel   

Ik zou ergens graag weer willen doormeten. Aangezien ik denk dat ze wel baat heeft bij kruiden. Merk dat ze vocht vasthoud.

Maar ergens ook een beetje het vertrouwen kwijt na een niet correcte pijnmeting.
Dus wat te doen..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 16:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 15 van de 17 [ 419 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen