Horse complete kruiden mixen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:33

Mijn mix is inmiddels over 3 dagen op.
Ik heb niet veel verschil gemerkt deze keer. Maar er spelen zoveel dingen dat ik de signalen ook gemist kan hebben.
Ze eet het ook nog vrij makkelijk. De vorige keer ging het de laatste week moeizaam.

Na de vakantie van Jente bestel ik nieuwe. Dan heeft ze nu nog even 2 weken rust. P

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 13:38

QueenE schreef:
Ik voer het niet meer, werd hier slecht gegeten en pony kreeg er steeds ontzettende uitslag van (bulten). Ik geloof wel echt in de werking van kruiden, voer nu waarvan ik zelf denk dat het goed voor ze is en dat gaat wel goed.. Plus vond ik het ook wel een duur grapje als ze uiteindelijk een deel niet meer eten


Ik ben dan nog wel benieuwd wat Jente zou zeggen over die bulten. Weet niet of het ook kan zijn dat je paard zo zijn afvalstoffen kwijt probeert te raken of dat het een symptoom is van soort ontgifting? door de kruiden. Heb je het haar gevraagd?

Ik moet het ook door balancer brokjes voeren de kruiden, anders eet hij het ook niet.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:46

Ja klopt hoor, schijnt wel een soort ontgiften te zijn, maar was beide keren best wel heftig dus lijkt me ook niet echt prettig voor de pony dan.. Ik voerde het ook door het krachtvoer maar die pony kan precies de brokjes er tussenuit eten, hij eet altijd alleen maar wat hij zelf wil, heel frustrerend soms :P

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 12:40

QueenE schreef:
Ja klopt hoor, schijnt wel een soort ontgiften te zijn, maar was beide keren best wel heftig dus lijkt me ook niet echt prettig voor de pony dan.. Ik voerde het ook door het krachtvoer maar die pony kan precies de brokjes er tussenuit eten, hij eet altijd alleen maar wat hij zelf wil, heel frustrerend soms :P



Haha, slim beest heb je. Jammer van de kruiden dan idd.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:14

Ik heb weer een nieuwe mix besteld.
Oude was al een tijdje op. Maar vind het financieel te duur om elke 5 weken een nieuwe mix op te halen.
Dat laat mijn rekening momenteel niet toe gezien de hoge dierenarts kosten vanwege de revalidatie.

Maar vind er de laatste paar weken weer wat gestrest/geprikkeld en zo is ze normaal niet. Dus benieuwd of er wat uit komt.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 19:11

Saams: laat je weten wat de uitkomst is? Ik zelf heb nu ook en pauze ingelast kwam nu financieel ook niet uit.

Volgende week wel weer bestellen

MenteamJoey

Berichten: 105
Geregistreerd: 25-09-17

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 19:45

Weet iemand welke opleiding Jente gedaan heeft? Aangezien ik dit nergens kan vinden, maar het concept wel erg mooi vind..

Tionsdcia
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:20

Interessant, maar ook onbegrijpbaar. Hoe wordt bepaald welke kruiden nodig zijn? Moet je zelf dingen over je paard vertellen? Ik kan me voorstellen dat je als eigenaar veel dingen wel kunt benoemen maar dat je ook signalen van je paard kunt missen?

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:25

Tionsdcia schreef:
Interessant, maar ook onbegrijpbaar. Hoe wordt bepaald welke kruiden nodig zijn? Moet je zelf dingen over je paard vertellen? Ik kan me voorstellen dat je als eigenaar veel dingen wel kunt benoemen maar dat je ook signalen van je paard kunt missen?


De kruiden worden gemeten met een biotensor.
Per kruid wordt door middel van de biotensor gevraagd aan je paard of hij of zij dit kruid wil/nodig heeft. Je paard kiest dus zelf de kruiden uit.
Op Google is van alles te vinden over hoe een biotensor werkt.

Tionsdcia
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-01-20

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 23:22

Bedankt voor je reactie. Ik zal me eens inlezen.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:03

Uitslag.
Weer tevreden. Gevoel klopt. Jente heeft weer even fijn meegedacht. Ik ga het morgen ophalen en dinsdag starten. We moeten dan namelijk naar de kliniek. Grappig is dat ik de hele winter anijszaad heb gevoerd. Maar gestopt was omdat het op is.
Afbeelding

Slmt9

Berichten: 4799
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:35

Wat doet de anijszaad?

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:24

Ik gaf het omdat het slijmoplossend werkt en Beauty snel last heeft van haar stofallergie

Slmt9

Berichten: 4799
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:53

Interessant, mijne is ook stofgevoelig. Ik ga er eens over inlezen.

Wat ik wel lastig vind. De kruiden die bij jou staan, de helft daarvan geef ik nu ook al aan mijn paard. Dus dan heb ik het idee dat zo’n kuur weer extra duur is.

Anoniem

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:55

Veel dingen kan je met kennis en nadenken zelf inderdaad ook bedenken hoor.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:04

Klopt. Maar ik had de duivelsklauw zelf niet gepakt. Wel over gelezen, getwijfeld maar ik had het niet gedaan als het hier niet uit kwam.

Evenals het zeezout. Ze is geschoren en staat niet in het werk. Maar toch heeft ze behoefte aan de mineralen.

Slmt9

Berichten: 4799
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:12

Snap ik hoor. Ik bedoel te zeggen dat de meting voor mij meer dan voldoende zou zijn ;)

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:21

Je kan ze altijd even mailen? Wie weet staat Jente daar voor open.

Slmt9

Berichten: 4799
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:24

Goeie. Ik laat hem en zn voer sowieso 2x per jaar uitmeten, maar ja, dat kost 95,- euro.
Ik ga eens mailen!

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:34

Santos_05 schreef:
Heb even de site geopend, maar metingen op afstand door trillingen uit de ether? Hebben ze daar geen DNA / haar of iets anders voor nodig?

Wat zijn de ervaringen met deze methode?


Ik meet volgens hetzelfde principe als Jente van HC en ik heb zelf zeer goede resultaten; van verdwijnen van (bijna chronische) rotstraal, tot mok dat stopt en verbeterde darmflora. Zelfs een paard dat al maanden dunne mest had, heb ik binnen een paar weken weer goed gekregen o.a met de kruiden, aangepaste voeding en een supplement.

Ik deed het meten eerst op locatie maar inmiddels werk ik vanuit huis. In het begin ging Jente het nameten en we komen vrijwel altijd op dezelfde kruiden en supplementen uit.

Kruiden geven is voor veel mensen nog niet zo'n grote stap, maar het knopje omzetten van voeren naar voeden en soms je hele weidemanagement en voermanagement omgooien, dát is het meeste werk. En soms kun je ook maar tot zover doen omdat je afhankelijk bent van een stalbaas. Maar je kunt altijd iets doen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 20:19

Kwa kuil/hooi heb ik geen invloed op ind.

Maar wel in krachtvoer enz

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 23:34

Karma schreef:
Santos_05 schreef:
Heb even de site geopend, maar metingen op afstand door trillingen uit de ether? Hebben ze daar geen DNA / haar of iets anders voor nodig?

Wat zijn de ervaringen met deze methode?


Ik meet volgens hetzelfde principe als Jente van HC en ik heb zelf zeer goede resultaten; van verdwijnen van (bijna chronische) rotstraal, tot mok dat stopt en verbeterde darmflora. Zelfs een paard dat al maanden dunne mest had, heb ik binnen een paar weken weer goed gekregen o.a met de kruiden, aangepaste voeding en een supplement.

Ik deed het meten eerst op locatie maar inmiddels werk ik vanuit huis. In het begin ging Jente het nameten en we komen vrijwel altijd op dezelfde kruiden en supplementen uit.

Kruiden geven is voor veel mensen nog niet zo'n grote stap, maar het knopje omzetten van voeren naar voeden en soms je hele weidemanagement en voermanagement omgooien, dát is het meeste werk. En soms kun je ook maar tot zover doen omdat je afhankelijk bent van een stalbaas. Maar je kunt altijd iets doen.


Doe je dit als je werk of voor je eigen paarden?
Ik vind het ook heel interessant maar zou inderdaad zeker de eerste keer liever alleen zo een meting willen.

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 23:43

Geryon schreef:
Doe je dit als je werk of voor je eigen paarden?
Ik vind het ook heel interessant maar zou inderdaad zeker de eerste keer liever alleen zo een meting willen.


Dit is mijn beginnend bedrijf ja. Het is ook interessant, ik was eerst klant, nu doe ik het zelf! En ik heb echt al veel mensen met hun paarden kunnen helpen, ook mijn eigen paarden.

MenteamJoey

Berichten: 105
Geregistreerd: 25-09-17

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:39

Is er iemand die de Horsecomplete cursus fase 1 incl. kruidentestset gevolgd heeft en nu zelf zijn of haar eigen paard meet?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 09:49

MenteamJoey schreef:
Is er iemand die de Horsecomplete cursus fase 1 incl. kruidentestset gevolgd heeft en nu zelf zijn of haar eigen paard meet?


Nee wil wel graag de cursus gaan doen