Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 17 [ 419 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Horse complete kruiden mixen

 
Profiel   

Ik heb ook een kruidenmengsel besteld,
we hebben niet echt klachten maar ik ben erg nieuwsgierig naar de meting en denk dat zo naar het najaar wat extra ondersteuning geen kwaad kan

Ben benieuwd of het huidige basis voer ook 'goedgekeurd' word door Eureka
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 16:25 



 
Profiel   

Saams waar heb je die pijn meting laten doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 16:44 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Saams waar heb je die pijn meting laten doen?


Via Jente.

Ik ben niet perse negatief. Ik geloof wel in het meten. Maar voelt best dubbel

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 17:03 



 
Profiel   

Zoals ik had verwacht, vindt Jorie zijn kruiden te scherp ruiken. Nadat hij het gisteravond niet at, vanochtend niet at, vanmiddag het maar aan de andere pony gegeven en vanavond begin ik met een kleinere dosering. Alex likt zijn bak volledig leeg, dus die vindt het wel lekker geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 17:34 



 
Profiel   

Saaams schreef
marleen_usar schreef
Saams waar heb je die pijn meting laten doen?


Via Jente.

Ik ben niet perse negatief. Ik geloof wel in het meten. Maar voelt best dubbel


Je kan mijn post eens teruglezen en kijken wat je gevoel dan zegt ;)

Ik geloof wel in het uitmeten van een dier en waar hij baat bij heeft, maar niet op deze wijze. Ik ben dus weer terug (en gelijk tevreden) bij Den Hoek en inmiddels ook wel overtuigd van: never change a winning team. Als het goed is, is het goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 17:41 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Je kan mijn post eens teruglezen en kijken wat je gevoel dan zegt ;)

Ik geloof wel in het uitmeten van een dier en waar hij baat bij heeft, maar niet op deze wijze. Ik ben dus weer terug (en gelijk tevreden) bij Den Hoek en inmiddels ook wel overtuigd van: never change a winning team. Als het goed is, is het goed.


Komt een hoek ook op locatie en daar hoor ik ook wisselende verhalen over van mensen die ik persoonlijk kent

Maar dat is met alles natuurlijk hoefsmid,da, enz het moet maar net bij je paard en bij jouw zelf (gevoel) passen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 17:55 



 
Profiel   

Ik wil Den Hoek ook niet heilig verklaren :D
Ik bedoelde het als voorbeeld waar ik het dan anders laat uitmeten.

In ons geval heb ik een uiterste bereikt met zowel Horse Complete als Den Hoek. Daar zit nog eea tussen. Maar dat is dus enkel en alleen op basis van mijn eigen ervaring, op een enkel paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 18:00 



 
Profiel   

Ik zie kruiden echt als aanvulling op het rantsoen. Ik heb een poosje gewoon brandnetel en kleefkruid gegeven. Maar ik merk gewoon met overgang naar kortere dagen, wisselende temperaturen dat er wat vocht om de hoek komt kijken en met straks een stalverhuizing wil ik ook wel de weerstand op peil houden aangezien ze gevoelig is vanwege stofallergie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 18:01 



 
Profiel   

Een goede weerstand komt uit de darmen dus daar kan je al wat aan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 20:13 



 
Profiel   

Aangezien Beauty echt haar afvalstoffen niet kwijt lijkt te raken toch een kruidenmix besteld.
Ze probeert het nu via haar huid te lozen. Dus toch wat korstjes en bultjes op haar buik. Ik ben benieuwd wat Jente daar uit haalt. Of ze inderdaad zelf wil draineren. Gevoel heb ik.

Ik snap dat je gezonde darmen wil. Maar als haar lever en nieren ook niet voldoende hun werk doen dan krijg je in die organen niet het beste resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 08:43 



 
Profiel   

Hier is Alex nu na ongeveer een week op de mix extreem jeukerig. Ik denk dat hij aan het ontgiften is, hij heeft al jaren niet zoveel jeuk gehad. En daarnaast is Jorie nu extreem panisch, dus nog veel vaker en meer in paniek dan normaal in de paddock gewoon. Ik weet niet of het wel veilig is om hem nog in te spannen nu. Ik hoop dat ze snel weer rustiger worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 08:54 



 
Profiel   

Je kan ook kruiden wat minder geven en langzaam weer opbouwen kijken of dan jeuk minder wordt

Of even stopen met kruiden kijken of jeuk afneemt. En daarna rustig opbouwen

Je kan pas zeker weten als je even stopt met de kruiden

Anders even jente appe

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 11:52 



 
Profiel   

Soms reageren ze heel heftig inderdaad. Jente kan je altijd appen als je ergens over twijfelt :) Zij denkt altijd wel heel fijn mee :D

Mijn merrie heeft de 1e paar keer dat ze een mix kreeg ook heel erg jeuk gehad omdat ze moest ontgiften (daar zat toen ook haar grootste probleem)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 12:46 



 
Profiel   

Jorex schreef
Hier is Alex nu na ongeveer een week op de mix extreem jeukerig. Ik denk dat hij aan het ontgiften is, hij heeft al jaren niet zoveel jeuk gehad. En daarnaast is Jorie nu extreem panisch, dus nog veel vaker en meer in paniek dan normaal in de paddock gewoon. Ik weet niet of het wel veilig is om hem nog in te spannen nu. Ik hoop dat ze snel weer rustiger worden.


Ik zou doen wat plutolover zegt. Minder kruiden of even niet geven.

Bij mijn paard uitte het zich in hoefbevangenheid. Dat hoeft natuurlijk niet bij iedereen te gebeuren, maar ik kan mensen niet vaak genoeg benadrukken om goed naar hun paard te kijken.

Een van de nadelen vind ik dat je in de mix niet weet hoeveel je per keer van een kruid voert. Het zou beter te behappen zijn als je de kruiden los koopt en zelf 4gr per kruid in bakjes vooruit maakt. Zo deed ik dat eerst. De eerste keer zo’n mix en het ging mis.

Wij zijn nu 6 maanden verder en we zitten nu op de laatste loodjes. Ik ben nu begonnen met de livercomp iom een holistisch dierenarts. Opbouwen van 0,3 tot 1 ml per dag, maar vanaf 0,5 zag ik de eerste tekenen dat t voor hem teveel is, dus weer terug naar 0,3. Dat is makkelijker te doseren.

Mijn hoefsmid wees me er nog op dat ook van kruiden de analyse niet bekend is. Net als gras/hooi weet je dus niet op t oog hoeveel suiker er bijv in zit. Ook niet iets waarvan ik achteraf denk, is dat handig bij mijn hb-gevoelige paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 12:55 



 
Profiel   

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook zelf liever zou hebben. Alle kruiden apart zodat je echt de goede hoeveelheden voert en dat er niet in de ene portie de dubbele hoeveelheid van een kruid zit en dan een andere portie niets van dat kruid zit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 13:15 



 
Profiel   

Ja, het is jammer dat dat niet aangeboden wordt.
Iemand van bokt deed dit wel voor mij. Maar na 2x uitmeten kreeg ik 0 reactie meer op appjes van mij. Dus helaas pindakaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 15:58 



 
Profiel   

Ze waren vandaag gelukkig beide weer normaal qua gedrag, ik heb nog even heerlijk gemend met de jongste die dus telkens zo panisch deed. Eerst even aan de longe meneer zijn hulpen getest en gekeken of hij ook even wat gek wilde doen en daarna gewoon ingespannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 16:13 



 
Profiel   

Vandaag besteld en kon het zelfs al ophalen vandaag. Wat een snelle levering! Niet helemaal eruit gekomen wat ik had verwacht. Maar wel kruiden die haar subtiel kunnen draineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 16:21 



 
Profiel   

Saaams schreef
Vandaag besteld en kon het zelfs al ophalen vandaag. Wat een snelle levering! Niet helemaal eruit gekomen wat ik had verwacht. Maar wel kruiden die haar subtiel kunnen draineren.


Wat kwam eruit dan? Mag via pb. Wat een super service

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 18:29 



 
Profiel   

Ik vind juist fijn dat alles gemengd is. Ik schud het altijd heel goed.

Enige is dat ik magnesium meestal los erbij wil Ipv door de mix, en ze nu dan gemengd hebben.. dus volgende keer extra bij melden dat ik graag los wilt. Dat was ik zelf vergeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 10:30 



 
Profiel   

Even een schopje omhoog van dit topic...
Ik heb vandaag contact gehad met Jente Driessen en een kruidenmix besteld.

Mijn paardje is hoefbevangen en hoop jaar te kunnen ondersteunen met de kruiden.

Wie heeft een hb paardje die ook op de kruidenmixen staat of heeft gestaan? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 20:43 



 
Profiel   

Mijn paard werd er juist hb van en ging schuren van het aanbevolen voer.
Heb je pb gedaan met toelichting. Al heb ik mijn ervaring hier een jaar terug geloof ik ook gedeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 21:48 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds een tevreden horse complete gebruiker. Mijne heeft ppid en kruiden zijn daar op aangepast en hij doet het super op.

Wat ik fijn vind dat hij zelf aangeeft hoeveel hij nodig heeft, bijv monikspeper is een kruid wat hij nu krijgt stel ik zou dat bijv 20 gram per dag geven (omdat verpakking dat zegt) kan het zo maar zijn dat hij aan minder ook genoeg heeft. Dit wordt dan gemeten.

Hij is zelf aan het verharen. Vorig jaar deed hij niet verharen en moest ik hem scheren (toen was hij nog negatief gemeten voor ppid het jaar ervoor) nu weet ik niet of dat echt door de kruiden komt maar hij staat niet op medicatie

Tot nu toe hebben de kruiden en diatom aarde me jonge haf geholpen om van z’n diarree af te komen wat pavo guth healt niet deed. (Zeg nu niet dat pavo guth Health slecht is, alleen bij mijn had werkte het niet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 23:07 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Mijn paard werd er juist hb van en ging schuren van het aanbevolen voer.
Heb je pb gedaan met toelichting. Al heb ik mijn ervaring hier een jaar terug geloof ik ook gedeeld.


Pfoe heftig! Toch best spannend dan nu...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 13:01 



 
Profiel   

plutolover schreef
Ik ben nog steeds een tevreden horse complete gebruiker. Mijne heeft ppid en kruiden zijn daar op aangepast en hij doet het super op.

Wat ik fijn vind dat hij zelf aangeeft hoeveel hij nodig heeft, bijv monikspeper is een kruid wat hij nu krijgt stel ik zou dat bijv 20 gram per dag geven (omdat verpakking dat zegt) kan het zo maar zijn dat hij aan minder ook genoeg heeft. Dit wordt dan gemeten.

Hij is zelf aan het verharen. Vorig jaar deed hij niet verharen en moest ik hem scheren (toen was hij nog negatief gemeten voor ppid het jaar ervoor) nu weet ik niet of dat echt door de kruiden komt maar hij staat niet op medicatie

Tot nu toe hebben de kruiden en diatom aarde me jonge haf geholpen om van z’n diarree af te komen wat pavo guth healt niet deed. (Zeg nu niet dat pavo guth Health slecht is, alleen bij mijn had werkte het niet)


Goed om te horen, klinkt alsof je paard er echt baat bij heeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 13:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 17 [ 419 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen