Horse complete kruiden mixen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:34

plutolover schreef:
ik zelf wil graag de pavo fibrenuggets gaan proberen daar zitten ook kruiden in. Nu twijfel of ikw el of niet een kruidenmix aan zal meten. Of dat ik het laat testen of het wat is voor mijn paard. Alleen denk ik niet dat ze daar al een testmonster van heb.. Dus zou ik alsnog zelf zo zak van 20kg moeten kopen haha


Ja die fibrenuggets vind ik ook erg interessant. Mijn paard lust de bietenpulp niet en ik vraag me af of dit smakelijker zal zijn.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:36

Het verschil met de kruiden van horsecomplete is, dat je ongv iedere vijf weken nieuwe kruiden aangemeten krijgt. De kruiden zijn dus voor wat jouw paard op dat moment nodig heeft.
Een paard kiest in de natuur ook niet altijd dezelfde kruiden, maar juist wat hij op dat moment nodig heeft.
Er zijn verschillende voeren waarin kruiden zitten en dat is prima, maar dan voer je dus altijd dezelfde kruiden en dat sluit dus waarschijnlijk niet altijd aan op de behoefte van je paard.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 09:42

def: daar heb je zeker gelijk in. Maar de fibrenuggets spreken mij erg aan omdat je dat kan weken zonder uren te hoeven wachten, hooguit 30 min. En dan kan ik dat mengen met zijn suplimenten voor zn atrose. Zonder dat gelijk aan de slobbers moet waar vele suikers/zetmeel in zit. De vitalbix slobber zit te weinig vitamines/miniralen in en vind het nogal vrij prijzig...

hij eet het nu ook wel goed. Maar vind het weken dan fijner. Het is jammer dat ze het niet in 6kg zakken hebben. Anders vond ik t nog wel de moeite waard om te proberen en te laten testen.

Samy

Berichten: 11077
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:51

Def schreef:
Samy schreef:
Ik heb vorig jaar 2x een kruidenmix gedaan ivm bultjes op haar hals. Heeft niet geholpen. Inmiddels al vele andere dingen geprobeerd en zag toen wel verbetering.


Het gaat ook om het totaal plaatje in verzorging en voeding.
Dat moet kloppen. De kruiden kunnen een hele fijne aanvulling zijn als je ook de rest goed voor elkaar hebt.


Voeding had ik alles precies gedaan zoals zij het zei. Speciaal voer erbij dat geweekt moest worden ...
Verzorging is niet anders geweest dan nu en zoals het er nu naar uit ziet is het een allergie. Proberen is altijd goed ;) maar ben met die kruiden en supplementen voor bultjes wel paar 100 euro kwijt, had het geholpen prima! Met liefde en dat weet je op voorhand niet, dus niet geschoten is altijd mis. Ik ben er dus niet meer zo happig op, maar dat komt door de ervaring en niet alleen van Horse complete :)

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:12

marleen_usar schreef:
Ik ken haar werkwijze want ik werk op dezelfde manier, het gebruik van een biotendor is in dit geval erg handig en betrouwbaar,


Ik werk zelf ook zo met een biotensor met tot nu toe super goede resultaten. Passende kruide uitmeten bij een paard (of mens) is simpel en effectief en voor eigenlijk iedereen zelf te leren. Sinds ik de cursus gedaan heb hoefde ik zelf minder “uit te proberen” en kon ik veel gerichter zoeken. Het heeft mij onderandere veel geld gespaard maar ook veel meer zekerheid gegeven. Ik maak veel afgestemde kruidenmixen maar ik vind de resultaten telkens weer boven verwachting

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:42

Samy schreef:
Def schreef:

Het gaat ook om het totaal plaatje in verzorging en voeding.
Dat moet kloppen. De kruiden kunnen een hele fijne aanvulling zijn als je ook de rest goed voor elkaar hebt.


Voeding had ik alles precies gedaan zoals zij het zei. Speciaal voer erbij dat geweekt moest worden ...
Verzorging is niet anders geweest dan nu en zoals het er nu naar uit ziet is het een allergie. Proberen is altijd goed ;) maar ben met die kruiden en supplementen voor bultjes wel paar 100 euro kwijt, had het geholpen prima! Met liefde en dat weet je op voorhand niet, dus niet geschoten is altijd mis. Ik ben er dus niet meer zo happig op, maar dat komt door de ervaring en niet alleen van Horse complete :)


Mmm, zaken als: een stabiele kudde, heel veel buiten, goed ruwvoer, eerlijk trainen zijn allemaal van invloed.
Als 1 schakel mist betekent dat niet dat een kruidenmix niet werkt.

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:49

En natuurlijk geldt wel ook nog: als je paard echt iets ernstigs heeft, moet er gewoon een DA bij komen. Kruiden zijn niet het lapmiddel voor alles. Je peesblessure zal er niet ineens van over gaan. En mijn paard heeft zomereczeem en daar is ie ook niet ineens vanaf met de kruiden. Het ondersteunt alleen wel veel beter de gezondheid en het immuunsysteem om tegen gezondheidsproblemen te vechten en beter te worden. Helpt herstel. Dus verwacht er geen wonderen van.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 12:07

ind ik het is geen wondermiddel.

zijn atrose gaat er helaas niet mee weg hahaha

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:08

plutolover schreef:
ind ik het is geen wondermiddel.

zijn atrose gaat er helaas niet mee weg hahaha



Ja helaas, als dat toch eens zou kunnen he. Zou mooi zijn. :)

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 16:19

Ja leuk is dat he pluisje88, ik heb al veel paarden op bokt geholpen maar ook daar buiten. Het is ook mooi om te zien dat steeds meer mensen alternatief gaan. En kruiden zijn vaak een hele goede toevoeging.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:07

marleen_usar schreef:
Ja leuk is dat he pluisje88, ik heb al veel paarden op bokt geholpen maar ook daar buiten. Het is ook mooi om te zien dat steeds meer mensen alternatief gaan. En kruiden zijn vaak een hele goede toevoeging.


Absoluut.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:59

Ik heb de mix besteld en contact gehad met Jente. Ik ga het waarschijnlijk donderdag of vrijdag bij er ophalen :)

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:57

Vandaag onze zak opgehaald!
Ik ben echt razend benieuwd en enthousiast! *\o/*

Afbeelding

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:59

Super interessant! Ook het advies nadat de kruiden op zijn :j

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 20:18

Wat is fir carbonclay?

En is een connemara ook een sober ras?

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:21

plutolover schreef:
Wat is fir carbonclay?

En is een connemara ook een sober ras?


Geen flauw idee...dat heb ik gevraagd.
Over het algemeen is de connemara inderdaad sober. Ook snel gevoelig voor hoefbevangenheid ed. Mijne is alleen en kilo of 50 aan de iets te dikke kant, maar heeft weinig last van de eiwitten en suikers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:10


Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:12

Heel benieuwd naar jou ervaring straks.

Hm. Lijkt me overbodig iets.

pluisje88

Berichten: 8083
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:27

Ik denk dat die carbonclay vergelijkbaar is met groene leem of in ieder geval in die richting werkt

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:45

Saaams schreef:
Heel benieuwd naar jou ervaring straks.

Hm. Lijkt me overbodig iets.


Dat is het zeker niet ;-)

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:30

Ninx schreef:
Saaams schreef:
Heel benieuwd naar jou ervaring straks.

Hm. Lijkt me overbodig iets.


Dat is het zeker niet ;-)


Hoezo?
Ik gebruik nu toch de kruidenmix?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:22

Saaams schreef:
Hoezo?
Ik gebruik nu toch de kruidenmix?


Heeft ze het voorgeschreven?

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:37

Ninx schreef:
Saaams schreef:
Hoezo?
Ik gebruik nu toch de kruidenmix?


Heeft ze het voorgeschreven?


Nee het is alleen een advies.

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:50

Ik gaf het al voordat ik haar advies had gevraagd. De eerste 5 weken blijven geven. Daarna mee gestopt. Toen op haar advies toch weer gaan geven en merk heel duidelijk verschil. De kruiden worden beter opgenomen schijnbaar.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:50

Saaams schreef:
Nee het is alleen een advies.


Dan zou ik het doen.... prachtige manier om te ontgiften, en dat is fijn in het voorjaar.
Mijn paard knapt er ook erg van op, ik geef het wel eens vaker in kuurvorm.
Voor het geld hoef je het niet te laten, het kost geen drol.

Vond het intrigerend dat je het dan zelf niet nodig vindt.