Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vitamine E tekort, supplement?

 
Profiel   

Hoi Bokkers

Bij mijn pony is een vitamine E tekort vastgesteld. Dat moet dus bij gesupplementeerd worden.
Welke supplementen gebruiken jullie daarvoor? Haar selenium was goed dus de DA zei dat ik een supplement moet gebruiken met enkel vitamine E in. Ze heeft er zelf wel eentje, dat zou 126 euro voor een maand zijn. Maar ik ben benieuwd of er nog andere, goede supplementen zijn?

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 10:23 



 
Profiel   

Ik gebruik die van horseflex of synovium myocare-e.
En dan ben ik echt niet zoveel geld kwijt.
Rond de 25 euro p.m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 10:28 



 
Profiel   

Hoeveel vitamine e moet je per dag bijvoeren volgens de dierenarts? Want het maakt best uit of je 1.000iu moet toevoegen of 5.000iu, ook qua wat aan supplementen mogelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 10:35 



 
Profiel   

Ik gebruik ook HorseFlex vitamine E. Omdat die als een van de weinige supplementen natuurlijke vitamine E bevat en dat schijnt beter opgenomen te worden dan de goedkopere synthetische varianten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 10:37 



 
Profiel   

Dat zeggen ze inderdaad Nynke,maar voor het ene paard gebruik ik Synovium, via de dierenarts gekregen en horseflex voor de andere en beide paarden reageren er goed op.
Al zeg ik eerlijk dat ik niet weet if synovium nu natuurlijk is of synthetisch :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 10:43 



 
Profiel   

Ik gebruik de horseflex vitamine E.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 10:54 



 
Profiel   

Ik gebruik vloeibare vitamine e van equimins. Tip; als je de olie verdund met zonnebloemolie kun je het makkelijk opzuigen in een spuitje, anders is het te stroperig. Daarbij moet je wel de hoeveelheid aanpassen, zodat je dezelfde hoeveelheid vit. e geeft.
Alternatief is de vloeibare vitamine e van de tuinen, maar alleen wanneer deze in de aanbieding is (1+1 gratis of tweede product voor 1 euro).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 10:57 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Dat zeggen ze inderdaad Nynke,maar voor het ene paard gebruik ik Synovium, via de dierenarts gekregen en horseflex voor de andere en beide paarden reageren er goed op.
Al zeg ik eerlijk dat ik niet weet if synovium nu natuurlijk is of synthetisch :P


Volgens mij is die ook natuurlijk, maar weet het niet zeker. Er staat alpha tocopherol acetate, ik dacht dat dat een natuurlijke verbinding is.
De Synovium zit ook selenium en creatine in, HorseFlex niet. Maar selenium geef ik zelf nog los erbij.

Tip die ik van mijn osteopaat kreeg: vitamine E wordt vaak icm olie beter opgenomen :D dus ik voer er ook lijnzaadolie bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 10:57 



 
Profiel   

Ja dat doe ik ook, al is het ook omdat vitamine E niet heel lekker is haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 11:36 



 
Profiel   

Wij gebruiken vita e gold van Goldmedics. Heeft bij ons erg goed geholpen toen bij ons paard ook wel geconstateerd dat ze erg laag in haar vatime e zat. De dierenarts raadde toen deze ook, omdat deze natuurlijk is. Het is wel vrij prijzig en geen idee of er een goedkoper alternatief is. Het is wel erg geconcentreerd dus je hebt er maar weinig van nodig. Nu moesten wij toen 8000iu bijvoeren, geen idee hoeveel dat in jouw geval is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 11:50 



 
Profiel   

_Nynke schreef
Silly1972 schreef
Dat zeggen ze inderdaad Nynke,maar voor het ene paard gebruik ik Synovium, via de dierenarts gekregen en horseflex voor de andere en beide paarden reageren er goed op.
Al zeg ik eerlijk dat ik niet weet if synovium nu natuurlijk is of synthetisch :P


Volgens mij is die ook natuurlijk, maar weet het niet zeker. Er staat alpha tocopherol acetate, ik dacht dat dat een natuurlijke verbinding is.
De Synovium zit ook selenium en creatine in, HorseFlex niet. Maar selenium geef ik zelf nog los erbij.

Tip die ik van mijn osteopaat kreeg: vitamine E wordt vaak icm olie beter opgenomen :D dus ik voer er ook lijnzaadolie bij.


Dat klopt. Dat adviseerde de dierenarts bij ons destijds ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 11:54 



 
Profiel   

Pharmahorse heeft ook een fijn Vitamine E supplement zonder selenium

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 12:23 



 
Profiel   

Pharmahorse vitamine E zonder selenium :j Geen suiker of gekke vulstoffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 14:13 



 
Profiel   

Hier ook pharmahorse!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 17:21 



 
Profiel   

Hier in het begin van de maand ook een vitamine E tekort uit het bloedonderzoek gekomen. Selenium was goed. De dierenarts raadde een natuurlijk supplement aan, zonder selenium: Vita E Gold van Goldmedics. Niet goedkoop (€95), maar omdat je hiervan minder moet geven omdat het beter opgenomen wordt, zou het volgens de DA niet veel verschil maken met een goedkoper supplement, want daar moet je meer van voeren.

Een stalgenootje heeft deze vitamine E ook gegeven en nu staat haar paard goed qua bloedwaarden. :) Ikzelf voer het nu nog maar een week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 18:43 



 
Profiel   

https://www.chiadegracia.fi/epages/chia ... D=29934301

Ik geef deze, en vind hem zo fijn dat ik het inmiddels importeer. Zo handig in gebruik

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 18:45 



 
Profiel   

Horseadds heeft ook een losse vitamine E:
https://www.horseadds.com/sis-vitamin-e

Ik voer van dit merk de Magnesium en die is echt top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 18:52 



 
Profiel   

Ik gebruik ook pharmahorse! Al 2 jaar. Werkt super, mijn pony ontspant haar spieren makkelijker en heeft nu ook geen spierverlies meer. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 18:53 



 
Profiel   

Dit is ook alleen E en makkelijk te geven door het voer:
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... itamine-e/

1 capsule is 1000IE

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-19 18:57 



 

Caira schreef
https://www.chiadegracia.fi/epages/chia ... D=29934301

Ik geef deze, en vind hem zo fijn dat ik het inmiddels importeer. Zo handig in gebruik


1 pompje is maar 250iu?
Hoeveel geef jij ervan?
Wil je n beetje aanvullen zit je met aardig eat pompjes...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 17:39 



 
Profiel   

Even een vraagje aan de mensen die Vit. E van Pharmahorse hebben...

Ik zou graag willen weten welke vorm van Vitamine E daar precies in zit. Ik hoop D-alfa-tocoferylsuccinaat. Het staat helaas niet op de site en dat is meestal een slecht teken. :(

Zou iemand het misschien even willen checken voor mij? Ik zit namelijk toch te denken om het te kopen, omdat het een stuk goedkoper is dan de capsules voor mensen die ik nu geef.

EDIT: Ik heb inmiddels antwoord. Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 10:55 



 
Profiel   

Retjethorse schreef
Hier in het begin van de maand ook een vitamine E tekort uit het bloedonderzoek gekomen. Selenium was goed. De dierenarts raadde een natuurlijk supplement aan, zonder selenium: Vita E Gold van Goldmedics. Niet goedkoop (€95), maar omdat je hiervan minder moet geven omdat het beter opgenomen wordt, zou het volgens de DA niet veel verschil maken met een goedkoper supplement, want daar moet je meer van voeren.

Een stalgenootje heeft deze vitamine E ook gegeven en nu staat haar paard goed qua bloedwaarden. :) Ikzelf voer het nu nog maar een week.


Hier hetzelfde advies. Prijzig, maar topspul. Na 2 maanden stond mijn paard zijn bloedwaarde mooi in de middenmoot en die stond met een behoorlijk tekort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 11:37 



 
Profiel   

Met synovium moet je oppassen, aangezien daar ook een flinke dosis selenium zit. Teveel daarvan is giftig. Waarschijnlijk moet je de eerste periode een grotere dosis geven en dat kan een selenium overschot geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-19 10:02 



 
Profiel   

Ik heb ook goede ervaring met vita e gold van goldmedics. Vloeibaar en erg hoog gedoseerd dus je hoeft er maar weinig van te geven. Als je geeft wat geadviseerd wordt geef je geloof ik 4000 mg per dag. Dus omdat het zo duur is gaf ik na een aantal weken maar de helft. Ook horseflex vindt ik goed. Mijn paard bleef met synthetische vitamine e een te kort houden. Met deze twee supplementen is zijn waarde nu weer goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-19 22:48 



 

Ik vraag me af of mensen echt verschil
Merken met synthetische vitamine e zoals pharmahorse? En welke dan?

Twijfel tussen horseflex natuurlijke of die van pharmahorse..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 18:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 74 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen