Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pavo FibreNuggets

 
Profiel   

littleroosie schreef
Ik heb het 2 maanden lang aan mijn hengst gevoerd. Deed er wel altijd water bij en hij at het goed, vond het echt lekker. Maar vind zelf het resultaat erg tegenvallen dus ben er weer mee gestopt.


Welk resultaat wilde jij behalen?

@heleen: ik gooi het er ook bij voor naast t natte hooi. Met periodes heeft hij daar geen zin in, maar dan heeft hij wel te knabbelen :)
En hij vindt t nog wel lekkerder dan zn natte hooi.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 21:46 



 
Profiel   

@Slmt9 had hem graag wat dikker willen zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 00:05 



 
Profiel   

Ik gebruik het vooral om mijn maandelijkse kuurtje zandweg/ psylliumzaad doorheen te mengen. Ponylief duikt die bak in en eet hem helemaal leeg. Dat is een week per maand. De andere weken krijgt ze een paar nuggets voor het idee door haar vitaminekorrel, en dat vindt ze echt prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 07:47 



 
Profiel   

littleroosie schreef
@Slmt9 had hem graag wat dikker willen zien


Ja, dat hoopte ik voor die van mij ook. Hoeveel voerde jij?
Pavo had ik zelf om advies gevraagd en zei dat de nuggets daar niet echt voor waren. Wel als vervanger om op gewicht te houden, maar dus niet om aan te zitten.

Ik hoop dat met de grasmix wel te bereiken. Daar lees ik wel bij dat paarden we van aankomen, we gaan t zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 10:13 



 
Profiel   

@ Slmt9: Ik gaf hem de nuggets en fibrebeet en daar kreeg hij per dag 2 kg van. Naast onbeperkt kuil, overdag op t gras en nog 2 kg sportbrok. Voermeester heeft nu sportbrok torso, zit meer eiwit in en daar ben ik nu net mee begonnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 10:20 



 
Profiel   

littleroosie schreef
Ik heb het 2 maanden lang aan mijn hengst gevoerd. Deed er wel altijd water bij en hij at het goed, vond het echt lekker. Maar vind zelf het resultaat erg tegenvallen dus ben er weer mee gestopt.
welk resultaat wilde je? Als hooivervanger vind ik het erg goed. Als dikmaker doe ik er luzernebrok en fibrebeet bij. Hier een erg dikke pony nu :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 12:49 



 
Profiel   

Eten paarden het gemakkelijk? En krijgen ze ook nog slokdarmverstopping als je het weekt? En hoe lang duurt het weken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 13:04 



 
Profiel   

mavantos schreef
Eten paarden het gemakkelijk? En krijgen ze ook nog slokdarmverstopping als je het weekt? En hoe lang duurt het weken?

Ik geef het zowel geweekt als ongeweekt. Dat laatste niet in grote hoeveelheden en dat hebben we wel opgebouwd (dus geen hele kilo’s in 1 keer geven). Geen slokdarmverstopping gehad terwijl onze pony dat van luzerne wel kreeg. Ongeweekt wordt het een soort slobber dus dan lijkt me dat risico sowieso minimaal. Weken kan al met 10 min. hangt er vanaf hoe nat je het zelf wil.
Ze vinden het in beide varianten erg lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 13:06 



 
Profiel   

Ik geef het alleen geweekt, meestal wel redelijk nat. Er gaat best veel water in, waardoor het geweekte prutje uiteindelijk nog best droog is. Meestal doe ik er dan nog wat extra water doorheen. Ook afhankelijk van hoe warm het buiten is, extra water. Weken 10-15 minuten tot een uur, ligt er maar net aan wanneer ik het klaar zet (vaak voor ik ga rijden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 13:13 



 
Profiel   

Ik geef het ook enkel geweekt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 13:19 



 
Profiel   

Als het weken geen uren duurt dan zou ik het zelf niet ongeweekt (hoeven) geven. Mijn paarden krijgen voldoende ruwvoer verdeelt over meerdere porties per dag, maar zelf zou ik nog wel wat bij willen geven als ik er ben tussen de voerbeurten in. Gewoon als extra's en eventueel om supplementen in te weken.

Hoeveel geven jullie per portie en hoe lang doen jullie met een zak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 13:27 



 
Profiel   

Ik geef het ook aan mijn oude merrie, alleen geweekt en het voordeel is dat het maar heel even hoeft te staan (met een beetje water) dat het dan al slobber is en goed eetbaar voor mijn oudje. Ze vindt het lekker maar ze is nog doller op de bietenpulp. Die geef ik ook maar die moet veel langer weken.
Deze geef ik erbij als afwisseling en dat is om haar op gewicht te houden. Het ruikt erg lekker en ik doe lang met een zak omdat ik er niet elke dag van voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 13:57 



 
Profiel   

mavantos schreef
Als het weken geen uren duurt dan zou ik het zelf niet ongeweekt (hoeven) geven. Mijn paarden krijgen voldoende ruwvoer verdeelt over meerdere porties per dag, maar zelf zou ik nog wel wat bij willen geven als ik er ben tussen de voerbeurten in. Gewoon als extra's en eventueel om supplementen in te weken.

Hoeveel geven jullie per portie en hoe lang doen jullie met een zak?


Ik geef 600gr per dag, ongeweekt, gemixt met grasmix. Ik wilde het als beloning gebruiken bij clickertraining, maar hij spuugt t uit :)
Geweekt ook geprobeert, stopte hij ook na een tijdje met eten. Door de grasmix eet hij t wel.
Ik geef het 4x in de week, dus doe daar twee maanden mee. Na deze zak stop ik ermee. Mocht je mijn halve zak over willen kopen om te proberen of je paard het eet, vind ik dat prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 14:27 



 
Profiel   

Niet alle pagina's doorgescrold dus excuus als het toch al genoemd is, maar staat er op de zak van de Fibre Nuggets toevallig een uitgebreidere analyse dan op de site?
Ik zou graag ook magnesium, kalium en eventueel vit. E gehaltes willen weten.
Heb nu Myoalpin van Agrobs maar die moet ik online bestellen terwijl ik Pavo 'om de hoek' kan krijgen, dat vind ik toch wel prettig. Maar op dit moment zijn magn. en kalium voor mijn pony wel min of mee belangrijke factoren om te monitoren en die staan op de site niet genoemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 19:05 



 
Profiel   

Als ik het niet vergeet kan ik vanavond wel een foto maken van de zak als ik op stal ben? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 19:14 



 
Profiel   

Hoeft iet meer, heb een zak gehaald, het staat er niet op maar ik ga het gewoon voeren, voer sowieso standaard zout en vit. E extra over het voer dus komt wel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 12:14 



 
Profiel   

Er is al een tijd niet meer gereageerd on dit topic, maar ik vroeg mij af of er mensen zijn die een portie nuggets klaarmaken voor de dag nadien? Ik verhuis volgend weekend naar een andere stal waar 's middags lunch gegeven wordt. Mijn paard gaat om 8u op de wei als het goed is en komt dan op de middag weer naar binnen. Ik zou dus graag als lunch een emmer nuggets willen klaarzetten zodat ze de rest van de namiddag ook nog toekomt met haar hooi.

Hoelang zou zo'n emmer geweekte nuggets mogen staan voor het gevoerd wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 14:15 



 
Profiel   

Ik gebruik ze als snoepjes en als ze een keer wel in grotere hoeveelheden gevoerd worden, dan gaan ze in een voerbal in een bak ergens zodat ze er even mee bezig zijn. Weken doe ik dus niet, of de hoeveelheden zijn te klein of de eetsnelheid is laag genoeg door de manier van voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 14:39 



 
Profiel   

Ik heb het afgelopen winter ook vaak genoeg een nacht in de week laten staan. Paard at t gewoon en zag en nog goed uit. Ook geen rare geurtjes geroken, dus denk dat het geen kwaad kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 14:42 



 
Profiel   

Ik geef het bij clickertraining of door de slobber. Maar dan vind hij het minder lekker. Soms gooi ik het ook nog boven op de slobber. Valt vrij snel uit elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 17:35 



 

Re vorige keer wilde mijn pony het na korte tijd al niet meer eten, maar omdat ik nu ook lijnzaad erbij ga geven ben ik benieuwd of ie t nu wel lust..
Is er misschien iemand rondom arnhem die een of twee kilo heeft voor me om te testen??
( betaal er wel voor.!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 07:50 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels contact opgenomen met pavo en ook antwoord gehad op mijn vraag: ze raden sterk af om het langer dan 12u op voorhand te bereiden. Het voer verliest dan voedingswaarde en kan inderdaad zuur worden. Bij mij moet het altijd langer dan 12u staan voor het gevoerd wordt, dus ik heb besloten om het enkel nog te geven op dagen dat ik het een paar uur op voorhand kan maken. Voor de andere dagen heb ik nu fiberforce van Cavalor voorzien, dat kreeg ze voorheen als standaard voer en deed ze het erg goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 10:11 



 
Profiel   

Ik vind het echt top spul! Na 2 kiesoperaties van een paard van ons, mocht ze geen ruwvoer dus dat heeft ze overleefd op de geweekte Fiber Nuggets (en soms een andere vorm van grasbrok). Nu krijgt ze nog 1,5 schep per dag als extraatje. Dat wordt bijna 1 volle emmer incl water. Het is gewoon een hoogwaardige vorm van ruwvoer. Ik vind dus echt wel dat ze er heel goed door uitziet! Het is ook een paard dat weinig suiker/zetmeel mag hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 10:14 



 
Profiel   

Heb het topic even doorgelezen. Mijn jonge merrie mag best wat dikker dan ze nu is zonder dat ze echt meer energie krijgt.
Ze krijgt voldoende ruwvoer en zou van mij meer mogen maar dan eet ze het niet meer op. Nu ben ik de fibre beet van Pavo gaan bijvoeren maar helaas vist ze de brokken er tussen uit en laat ze de fibre beet staan.

Nu ben ik aan het kijken naar de fibre nuggets of de hartog grasbrok. Wie Hebben hier ervaringen mee voor een paard dat wat voller mag worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-20 00:40 



 
Profiel   

Ik met beiden en het effect is vergelijkbaar. De Hartog Grasbrok is echt een brokje/biks die je ongeweekt kunt geven, de fibrenuggets zijn geperst gedroogd gras en die moet je wel weken. Het is maar net wat je zelf handig vindt en wat je paard het liefste eet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-20 08:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 11 [ 257 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen