Ervaring gevraagd pavo fibrebeet en fibrenuggets

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendie1992

Berichten: 1228
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Delft

Ervaring gevraagd pavo fibrebeet en fibrenuggets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 11:55

Zoals de titel al zegt, ervaring gevraagd over de pavo fibre beet en pavo fibre nuggets. Mag je deze twee ook geven aan een paard wat gevoelig is voor suikers of ppid?
En hoe eten jullie paarden het?

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:04


Wendie1992

Berichten: 1228
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 22:25

Ik heb beide zakken gekocht. Ben zeer benieuwd hoe t gegeten word door de paarden. Ik kan van het weekend even foto's maken van droog , en als t klaar is geweekt maken. Zijn er mensen die dit graag zouden willen?

Noraafjord
Berichten: 43
Geregistreerd: 30-08-15

Re: Ervaring gevraagd pavo fibrebeet en fibrenuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:55

Ik zou graag de foto's wel willen zien. Zit er ook over te denken om misschien een van de twee te gaan voeren voor mijn oudere fjord. Dus ben erg benieuwd hoe het eruit ziet.

Aan de hand daarvan kan ik kijken welke mij fijner lijkt.

Wendie1992

Berichten: 1228
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-19 21:30

Noraafjord schreef:
Ik zou graag de foto's wel willen zien. Zit er ook over te denken om misschien een van de twee te gaan voeren voor mijn oudere fjord. Dus ben erg benieuwd hoe het eruit ziet.

Aan de hand daarvan kan ik kijken welke mij fijner lijkt.


Hoe oud is jou fjordje als ik vragen mag? Ik heb ook een fjord en word volgende maand 23.. mist ook twee kiezen en 3 voor tanden

Hier de foto's van de fibrebeet. Mijn fjord at het zo op zonder enige twijfel!


Afbeelding
Dit is droog


Afbeelding
En dit is als het geweekt is.

Morgen ga ik de fibre nuggets maken en foto's hier plaatsen

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ervaring gevraagd pavo fibrebeet en fibrenuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:31

ik geef de fibre nuggets en de mijne vind het heerlijk :D. ik meng het voor zn suplimenten

Noraafjord
Berichten: 43
Geregistreerd: 30-08-15

Re: Ervaring gevraagd pavo fibrebeet en fibrenuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:58

Mijn fjord is nu 25. Ze heeft alle kiezen/tanden nog, naar die zijn zo goed als helemaal afgesleten. Het eten van ruwvoer wordt daardoor wat lastiger. Ze maakt een beetje proppen. Daardoor leek mij dit wel interressant om evt erbij te voeren. Allebei zagen er qua omschrijving wel goed uit, maar vind het altijd wel fijn om ervaringen te horen.

Fijn dat je fjordje het goed eet. Al moet ik zeggen dat de meeste fjorden toch wel een beetje vuilnisbakken zijn. Ze halen niet zo vaak hun neus op voor eten. ;)

Wendie1992

Berichten: 1228
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 17:05

Zo ziet de pavo fibre nuggets er uit als het geweekt is:

Afbeelding
Afbeelding

Colaaa

Berichten: 4121
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:04

Ik lees even mee!
Mijn shetje van 35 met PPID kan zijn hooi niet zo best meer kauwen,luzerne gaat nog maar hij heeft het liever in ‘pap’ vorm, hij krijgt al seniores priores van subli, zou ik de fibre beet daar mee kunnen combineren ?

Wendie1992

Berichten: 1228
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 21:47

Colaaa schreef:
Ik lees even mee!
Mijn shetje van 35 met PPID kan zijn hooi niet zo best meer kauwen,luzerne gaat nog maar hij heeft het liever in ‘pap’ vorm, hij krijgt al seniores priores van subli, zou ik de fibre beet daar mee kunnen combineren ?


Ik zou de pavo nuggets is proberen moet je ook weken maar is ook een ruwvoer vervanger die zou je met seniors priores kunnen combineren

Colaaa

Berichten: 4121
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:50

Wendie1992 schreef:
Colaaa schreef:
Ik lees even mee!
Mijn shetje van 35 met PPID kan zijn hooi niet zo best meer kauwen,luzerne gaat nog maar hij heeft het liever in ‘pap’ vorm, hij krijgt al seniores priores van subli, zou ik de fibre beet daar mee kunnen combineren ?


Ik zou de pavo nuggets is proberen moet je ook weken maar is ook een ruwvoer vervanger die zou je met seniors priores kunnen combineren


Ah top ! Ga ik daarvoor even kijken !

Wendie1992

Berichten: 1228
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 12:00

Colaaa schreef:
Ik lees even mee!
Mijn shetje van 35 met PPID kan zijn hooi niet zo best meer kauwen,luzerne gaat nog maar hij heeft het liever in ‘pap’ vorm, hij krijgt al seniores priores van subli, zou ik de fibre beet daar mee kunnen combineren ?




Ik ben zelf gestopt met het voeren van sp. Ivm. Dat er toch echt wel wat suikers en zetmeel in zit..

Ben over gegaan op de pavo: speedybeet , fibrebeet en fibre nuggets. En hier combineer ik een beetje mee. Ook in deze producten zit een beetje suikers maar lang niet zo veel als ze sp. In de speedybeet zit uit m'n hoofd maar 4 of 5 % suikers in. Verder geen melasse of granen of zetmeel. En mijn paard heeft ook ppid..
Maar mijn paard eet nog wel hooi/kuil. Hij krijgt t er bij als extraatje

Colaaa

Berichten: 4121
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 14:09

Wendie1992 schreef:
Colaaa schreef:
Ik lees even mee!
Mijn shetje van 35 met PPID kan zijn hooi niet zo best meer kauwen,luzerne gaat nog maar hij heeft het liever in ‘pap’ vorm, hij krijgt al seniores priores van subli, zou ik de fibre beet daar mee kunnen combineren ?




Ik ben zelf gestopt met het voeren van sp. Ivm. Dat er toch echt wel wat suikers en zetmeel in zit..

Ben over gegaan op de pavo: speedybeet , fibrebeet en fibre nuggets. En hier combineer ik een beetje mee. Ook in deze producten zit een beetje suikers maar lang niet zo veel als ze sp. In de speedybeet zit uit m'n hoofd maar 4 of 5 % suikers in. Verder geen melasse of granen of zetmeel. En mijn paard heeft ook ppid..
Maar mijn paard eet nog wel hooi/kuil. Hij krijgt t er bij als extraatje


Ah oké, heb vanochtend eerst even een zak nuggets besteld, eerst kijken of ie het lust aangezien meneer nogal een beetje een zinnige eter is :')

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 22:59

Ik heb vandaag een zak fibrebeet en een zak fibrenuggets gehaald. Ik heb van allebei de voersoorten een klein bakje in de week gezet om morgenvroeg door m’n kieskeurige eter te laten testen. Ik ben benieuwd of het goedgekeurd wordt...

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Re: Ervaring gevraagd pavo fibrebeet en fibrenuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 23:05

Hier is de planning om te gaan starten met fibrebeet alleen werd ik ziek dus de zak ligt klaar bij de voerhandel.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 12:34

Ik haal volgende week een zak Fibrebeet op bij de voerhandel voor mijn oma paard.
Ex-hb'er en cushing.
Ze is net een kliko, dus vreten gaat ze het zeker doen :D
Ben benieuwd of het hogere gehalte aan eiwit ook iets gaat doen. Tot nu toe kreeg ze speedibeet.

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:04

Ik heb ook een zak fibrenuggets gehaald voor onze oude shet die een aantal kiezen mist :) Veel hooi eten doet ze al jaren niet meer (proppen), ze krijgt altijd grasmix bij. En grazen op de weide kan ze nog als de beste gelukkig. Toch wel benieuwd naar de fibrenuggets en ik vind het prima spul :)
Pony eet altijd alles maar moest aan de eerste bak van de geweekte fibre nuggets wel even wennen... wilde eerst niet beginnen maar toen ze eenmaal wat had geproefd ging het prima en ze eet het nu smakelijk. Ik vind het fijn, door het weken is het nog zachter dan grasmix/lucerne wat voor haar super is!

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:52

Stelvio schreef:
Ik heb vandaag een zak fibrebeet en een zak fibrenuggets gehaald. Ik heb van allebei de voersoorten een klein bakje in de week gezet om morgenvroeg door m’n kieskeurige eter te laten testen. Ik ben benieuwd of het goedgekeurd wordt...


Hoera, ze heeft allebei de bakjes leeg gegeten ;)

Megamutsj

Berichten: 4446
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 22:13

Ik heb vandaag ook voor het eerst Fibrebeet gevoerd. Op advies van Pavo 500 gram (droog) gegeven. Jeetje, wat zuigt het enorm veel water op en wat zet het uit qua massa!
Mijn kieskeurige merrie heeft hééérlijk gesmikkeld en alles netjes opgegeten. Nu afwachten hoe snel de aan gaat zetten qua gewicht.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:51

Ik ben afgelopen zaterdag ook begonnen. Lastig verkrijgbaar hier (Drenthe).
Aantal adressen gebeld, kon bij mijn vaste leverancier nog niet eens besteld worden. Bij Welkoop wel, maar zat al ruim een week te wachten dus werd ongeduldig.
Toevallig zag mijn vriendin het bij van der Wal in Sappemeer liggen, dus mooi meegenomen.

Ik heb een verschrikkelijk moeilijke eter van 24 met PPID en IR, eetproblemen worden voornamelijk veroorzaakt door de bijwerkingen van Prascend.

Vind het prachtig spul, wordt goed en smakelijk gegeten. Ik ben blij want nu komen de supplementen er tenminste fatsoenlijk in en hoef ik niet te spuiten. (magnesium + moorbalans)
Hopelijk blijft het zo. Ik voer al jaren Speedibeet en ben daar ook zeer tevreden over, maar meneer liet het zonder pardon staan. Dat heeft hij vaker gedaan, maar moet er nu echt niks meer van hebben helaas.

Ik geef 250 gram (1 normale grootte mok) voor een B-pony. Ik ben benieuwd.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ervaring gevraagd pavo fibrebeet en fibrenuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 11:03

Hier was het nog steeds niet verkrijgbaar. Nu naar andere welkoop gereden en daar lag het ook niet, dus dan maar niet. Heb het ook niet echt nodig, maar was nieuwsgierig voor de toekomst ivm oudere paarden. Ik kan wel goed aan Marstall wiesencobs komen en dat is vrijwel gelijk.

De fibrebeet vind ik juist weer niet interessant. Hooguit als het eten echt moeizaam gaat worden, maar verder niet speciaal. Maak in het najaar bietenpulp met wiesencobs en dat is ook prima.

Jonnekee
Berichten: 753
Geregistreerd: 18-08-07

Re: Ervaring gevraagd pavo fibrebeet en fibrenuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 00:07

Mijn kieskeurige eter vind de Fibrebeet heerlijk, ik geef een klein beetje door de slobber, hij heeft nu alleen sinds ik het voer last van opgelopen benen of het toeval is daar ben ik nog niet achter .

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:13

Hier ook de zak Fibrebeet opgehaald gister.
Wel teveel water gebruikt, dus ze had wat te slurpen :P

pluisbeer

Berichten: 960
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: Ervaring gevraagd pavo fibrebeet en fibrenuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:25

Gisteren het proefzakje(kun je aan vragen) fibrebeet gegeven, ging er met smaak in.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 09:51

Hier eergister n zak fibrebeet gehaald, heb 1 jong paard staan wat wel iets meer aan mag komen (staat vanwege operatie op boxrust) dus wilde dit eens uitproberen....

Uiteindelijk 1 schep klaar gemaakt en 3 paarden ervan gevoerd....

Mn 3 jarige ruin, mijn 11 jarige dragende merrie en n 8 jarige ruin... alle 3 niet echt moeilijke eters maar bij nieuwe dingen willen ze nog wel eens twijfelen, bij dit niet! Ze eten het goed dus ben benieuwd of het bij mijn jonge ook gaat zorgen voor iets meer vlees op zijn lijf ;)