Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Equifyt bokkers

 
Profiel   

Hoi allemaal

Wie geven hun paarden voer van Equifyt?
Ik ben mij al een tijdje aan t bezig houden met het onder de loep nemen van dit merk paarden voer.
Het natuurlijke aspect spreekt me aan, het feit dat het voer aangepast word met de seizoenen,...
Voor alle duidelijkheid, ik ben geen verkoper of vertegenwoordiger van het merk, gewoon geïnteresseerd naar ervaringen, meningen. Omdat ik het zelf ook geef, maar ze hebben zo veel keuze dat ik het soms niet weet...
Ik heb de zupa, gold, herbs.
Heb ookal de basic, quarter en balance gehad. Ik wil dus een goede samenstelling gaan maken.

Nu zoek ik dus naar ervaringen.

Wie geeft Equifyt?
Waarom?
Wat geven jullie en waarom is je keuze daar dan op gevallen?
Hoeveel geven jullie en wat voor paard (ras) heb je? Hoe oud?
Heb je al eens geschakeld tussen een ander voer van Equifyt en waarom ben je dan voor een andere samenstelling gegaan?
Hoelang geef je dit voer al? En zie je veranderingen aan je paard(en), zowel positief als negatief?
Wat vind je paard(en) van het voer?
Wat vind je van de prijs kwaliteit verhouding?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 13:51 



 
Profiel   

Ik heb de green power en de pre-active gevoerd op advies van de osteopaat. Ze heeft een gevoelige maag en dikke darm. Ben heel langzaam overgegaan zodat ze kon wennen aan het suiker en zetmeel arm voer. Maar helaas toen ik volledig over was liet ze het na 1 weer staan, wilde het niet meer eten. Nog even doorgezet, maar ze vertikte het. Ze at het lekkere ertussen uit. Vond wel dat ze wat mat in vacht en gedrag werd, maar dat kwam denk ik omdat ze te weinig van vitamine binnen kreeg. Toen ben ik over gegaan op Cavalor Fiberforce. Die eet ze tot nu toe gelukkig nog wel goed, en glanst weer en heeft volop energie.
Ik vind Equifyt verder wel een mooi product, wel vrij prijzig. Nu voer ik de zupa nog, maar die eet ze ook alleen maar met een schep slobber gemengd. Dus als deze op is stop ik ermee helaas...
Ik geef daarnaast nog de Agrobs grunhafer. De gold heb ik een proef emmer van besteld, die lust ze ook niet, alleen geweekt met slobber gemengd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 19:29 



 
Profiel   

Ik voer mijn senior en mijn dressuurpaard Equifyt. Momenteel een mengeling van de Gold en de Pre-active (2x per dag) en s avonds Zupa. Daarbij voer ik wel de vitaminekorrel van Agrobs.

Mijn senior krijgt 2x 2 handjes per dag en 2 geweekte scheppen Zupa naast onbeperkt hooi.
Mijn merrie krijgt in training 2x 3/4 schep en ook 2 geweekte scheppen Zupa. Ik wissel de Gold wel eens af met de Alfalfablend als ze bv vol in het gras staan of tijdens een rustperiode.

Ze doen het hier beiden super op.
Mijn senior kreeg toen hij ouder werd veel huidproblemen door het reguliere voer met graan en melasse en had het vooral in de winters vrij zwaar. Op dit voer is hij helemaal opgeknapt en krijg ik hem prima de winter door zonder dat ik veel hoef te voeren.

Het heeft bij mijn merrie wel even geduurd voordat ze het goed at, soms duurde het een aantal uur voor ze haar brok volledig op had maar dat vond ik eigenlijk wel prima.
De Zupa is altijd favoriet geweest bij alle paarden die ik op stal heb gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 20:06 



 
Profiel   

Ik heb diverse varianten hiervan gevoerd:
- greenpower
- pre active
- balance
- herbs
- natural base
- quarter

Die laatste beviel het beste overigens, gevolgd door de green power.
De herbs werd hier niet/ slecht gegeten. De pre-active deed weinig voor haar darmen (gek genoeg).

Onze fourage handelaar stopte ermee, dus overgegaan op ander voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 10:19 



 
Profiel   

Ik voer al 3 jaar equifyt.
Momenteel:
Voor BWP merrie 18jaar:
equifyt green power (2 scheppen) tesamen met de pre active (2 scheppen)
in de winter krijgt ze de herbs (2 scheppen) en de Gold (2 scheppen) erbij, een nacht geweekt in water. (in totaal is dit ong een emmer van 9kg)

Shetlandpony (11 jaar) krijgt afwisselend een schep green power of pre activen in de winter een schepje herbs.


Waarom?
Ik wou GGO vrij voeder zonder granen.

Wat geven jullie en waarom is je keuze daar dan op gevallen?
Om de 2.5 maand moeten we om nieuwe zakken gaan (2x pre active, 2x green power).

In de winter gaan er ongeveer 4 zakken gold en 4 zakken herbs doorheen.

Heb je al eens geschakeld tussen een ander voer van Equifyt en waarom ben je dan voor een andere samenstelling gegaan?
In de winter gaven we vroeger enkel herbs, daar vermagerde ons paard te fel op aan het einde van de winter. We zijn toen overgestapt naar zuppa, maar werkte voor ons niet ideaal. Vnl. het weken.
Heel blij met de Gold nu! Doet zijn werk goed.

Wat vind je paard(en) van het voer?
Enkel wanneer ze op een volle verse weide staat, durft de BWP haar eten wel eens laten staan.
Voor de rest eet ze alles, de herbs en gold brengen we wel wat extra op smaak met kurkuma en foenegriek.

Wat vind je van de prijs kwaliteit verhouding?
Niet het goedkoopste voer, maar ik vind de filosofie erachter super en ons paard doet het er goed op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 10:27 



 
Profiel   

Ik heb wel het e.e.a. geprobeerd maar ben uiteindelijk toch uitgekomen op Agrobs. In Equifyt zatten toch steeds ingrediënten die ik niet wilde voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 10:45 



 
Profiel   

Ik voer (mijn 18 jarige ruin) sinds een paar weken 4 handjes herbs en 5 handjes pre active naast Equilin balancer en basic op advies van de Blauwe Hengst. Mijn paard is vaak enorm opgeblazen dus ik hoop dat het mede hierdoor wat beter wordt. Hij eet het in ieder geval goed alleen is het wat minder goed verkijgbaar (iig niet bij de dierenwinkel op de hoek).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 11:03 



 

Herbs en zupa weleens gevoerd.
Als het hier verkrijgbaar zou zijn, zou ik het ter afwisseling zeker af en toe willen voeren.
Herbs en zupa dan, de rest vind ik niet zo interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 11:11 



 
Profiel   

Ik voer mijn 11 jarige Friese ruin al jaren equifyt naar volle tevredenheid. Ik geef hem van het najaar tot het voorjaar de Zupa, die hij erg smakelijk vindt! En daarnaast voer ik de Quarter. Ik heb verschillende producten geprobeerd maar de quarter sluit het beste aan bij zijn behoefte. Ik ben erg tevreden. Mijn Fries heeft snel allergische reacties op voer, maar met equifyt totaal geen problemen. Ik vind het wel jammer dat het moeilijk verkrijgbaar is, nu bestel ik het bij een voerhandel die iedere twee weken bij mij in de regio aam huis bezorgt, maar voorheen kon ik er lastig aan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 11:26 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties al!

Ik heb het geluk dat hier ongeveer een 10 minuten rijden een verkoper zit van Equifyt, ze heeft wel een beperkt aantal varianten maar als ik tijdig een mailtje stuur besteld ze alles wat ik zou willen.
De prijs vind ik eigenlijk best meevallen omdat je toch wel lang toekomt met een zak. Hier krijgen ze voornamelijk gewoon hooi wat ik dan een heel klein beetje aan vul met Equifyt voor de vitaminen, mineralen en natuurlijke ingrediënten die erin zitten.
Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd vinden ze lekker.
Het word nu vooral een kwestie van voor welke varianten ga ik nu echt gaan...en dat vind ik best moeilijk.
Ik probeer sowieso voor de graanvrije producten te gaan.
Ze blinken hier allemaal als een spiegel dus denk dat dat wel goed zit.
Echter heb ik drie paarden met verschillende behoeften en dat vind ik moeilijk om tot een goede keuze te komen.

Ik heb een bwp merrie van 14 jaar, ze heeft een gevoelige maag en darmpjes en word snel dikker. (Momenteel staat ze ook op dieet) maar doordat ze magnesium bij krijgt moet ze een beetje hebben anders krijg ik het magnesium niet in haar.

Dan heb ik een quarter ruin van 8jaar.
Hij heeft geen specifieke behoeften, zit goed op gewicht.

En ons jongste van de hoop, quarter hengstje van vorig jaar, wordt in juni 1 jaar.
Hij mag iets voller, niet te maar vind zijn ribben iets te duidelijk voelbaar, zien nog niet maar hij zit nog vol in zijn wintervachtje dus zie je gewoon niet. Hij is twee weken geleden ontwormd. (De anderen ook hoor)

Alle drie krijgen ze hooi in slowfeednet, voerbal,... Zorg voor wat afwisseling.
De oudste krijgt een handje gold en flexseed voor haar magnesium.
De quarter krijgt. Gold (300gr)en flexseed(180gr).
Ons jongste krijgt (300gr) pré active en 50gr zupa, 300gr gold en 150gr flexseed. Het ene s morgens en het andere s avonds.

Plus altijd een magnesium liksteen en mineralen/vitaminen liksteen waar ze vrij toegang tot hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-19 15:13 



 
Profiel   

Zijn er nog recente ervaringen met equifyt?
Heb ook interesse in de gold, green power of pre-active
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-20 11:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen