Welke magnesium? Wat is het verschil

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_LiliM_
Berichten: 275
Geregistreerd: 18-08-10

Welke magnesium? Wat is het verschil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 00:43

Hai bokkers :D

Ik geef nu sinds een kleine maand weer magnesium van het merk excellent equi magnesium (de goedkoopste)
Nu zat ik mij laatst af te vragen hoe kan het dat de ene magnesium duurder is als de ander? Zijn bijvoorbeeld magnesium’s van bepaalde merken beter? Zijn jullie wel eens overgestapt naar een ander merk en dat je verschil merkte? Ik vind de magnesium die ik op dit moment voer prima maar hoor heel veel positieve verhalen over pharmahorse + reclames op fb/YouTube. Dus nu begin ik te twijfelen of dat het niet beter zou zijn als ik pharmahorse ga voeren vanwege al die succesverhalen.
Dit gaat trouwens wel over de pure variant (citraat).

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Welke magnesium? Wat is het verschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:37

Ik geef de Biomag forte. Heb ook de pharmahorse gegeven, maar merk duidelijk dat hij het op de Biomag beter doet. Nooit meer een harde manenkam en ook niet rillerig.

xrobbiee

Berichten: 300
Geregistreerd: 16-12-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Welke magnesium? Wat is het verschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:55

Ik heb de magnesium van rapide, heet rappo relax geloof ik, en later die van pharmahorse. Vond die van rapide toch wel iets beter maar merkte niet heel veel verschil.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke magnesium? Wat is het verschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 06:14

Volgens mij is het enige verschil de marketing en die moet betaald en daarom verschil in prijs...

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke magnesium? Wat is het verschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 07:20

Ik heb Verschillende soorten magnesium geprobeerd maar mijn ponys doen het het beste op de magnesium chelaat van paard natuurlijk.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 07:43

zodiacje schreef:
Volgens mij is het enige verschil de marketing en die moet betaald en daarom verschil in prijs...


Nee het verschil zit em in de verbinding en daarmee de opneembaarheid in het lichaam. Zo is er magnesium sulfaat, chelaat en meer. Even googlenen je leert een hoop.

_LiliM_
Berichten: 275
Geregistreerd: 18-08-10

Re: Welke magnesium? Wat is het verschil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 21:19

Zo wat veel soorten magnesium zeg... bysiclaat, Chelaat, citraat

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:22

Goedkoopste soort magnesium is waarschijnlijk magnesium oxide. Dit is een vorm/ verbinding van magnesium die voor mensen moeilijk opneembaar is. Maar paarden schijnen dit veel beter op te kunnen nemen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Welke magnesium? Wat is het verschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:24

Het is wel verstandig inderdaad altijd een verbinding te voeren (magnesium citraat oid) alleen magnesium wordt slecht tot niet opgenomen door het lichaam. Ik ben heel erg te spreken over de producten van Pharmahorse!

_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:02

Equi magnesium van Excellent is geen pure magnesiumcitraat, maar is aangevuld met johannesbroodpitmeel. Wat niets anders is dan een smaakstof. Dat verklaart ook het prijsverschil, johannesbroodpitmeel is goedkoper dan magnesiumcitraat.

Ik geef zelf die van pharmahorse, alweer bijna 3 jaar, te oordelen aan de datum waarop ik erover op mijn blog heb geschreven

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:16

Er zijn hier heel veel topics over te vinden met ook meer info over de types. En google verteld ook een hoop.

Zelf geef ik magnesium oxide naar tevredenheid al jaren. Eerst vloeibaar, maar betaal nu 20,- voor een 1,5 kg poeder. Met meerdere pony's is dat een stuk leuker te behappen en ze doen het er super op.

Er zijn veel soorten, de ene neemt beter op maar heeft minder %, de ander heeft meer % maar neemt slechter op bijv.
Uiteindelijk zul je moeten uitproberen wat het beste werkt bij jouw eigen paard.

AnnaL87

Berichten: 32
Geregistreerd: 18-10-18

Re: Welke magnesium? Wat is het verschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:49

Neem even een kijkje op google!