Welk supplement voor spieropbouw ouder paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Welk supplement voor spieropbouw ouder paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:59

Hallo allemaal!

Ik heb een bijna 26 jarige merrie waar ik sindskort weer mee ben begonnen te trainen.
We trainen voornamelijk rug en buikspieren en zijn daarnaast weer straightness training aan het oppakken.

Ze krijgt onbeperkt goed ruwvoer en daarnaast brok, muesli en luzerne maar wil graag een supplement daar aan toevoegen om haar te ondersteunen in haar spieropbouw.

Wat raden jullie aan?
Graag wel de wat betaalbare opties, ik wil geen €70 gaan uitgeven zeg maar.


Afbeelding

Afbeelding

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Welk supplement voor spieropbouw ouder paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:00

Je geeft al een flinke combinatie van voer. Waarom dat niet upgraden? Goede sportbrok, sportmuesli?

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Welk supplement voor spieropbouw ouder paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:08

Zag dit paard er altijd al zo uit ? Of heb je de indruk dat de bovenlijn wat armer is geworden wat spieren betreft? Ik vind haar schraal namelijk.je ontwormd goed?

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:17

Ik ben tevreden over de PharmaHorse Vitamine E Excellent deze variant is ook verkrijgbaar zonder selenium. Omega 3-6-9 gebruik ik af en toe. Als jezelf niet dagelijks rijdt dan raad ik je aan om de omega 3-6-9 bij te voeren in combinatie met vitamine E. Heeft hij of zij geen wormen gezien de buik naar beneden hangt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:20

troi schreef:
Je geeft al een flinke combinatie van voer. Waarom dat niet upgraden? Goede sportbrok, sportmuesli?


Upgraden gaat ook gebeuren, maar momenteel is dat nog even complex, zijn 2 weken geleden van stal verhuisd en bij deze stal voeren ze standaard van havens dus zijn nu daarmee aan het mengen met nog mijn oude brok (vitalbix).


geerke schreef:
Zag dit paard er altijd al zo uit ? Of heb je de indruk dat de bovenlijn wat armer is geworden wat spieren betreft? Ik vind haar schraal namelijk.je ontwormd goed?


Nee gelukkig zag ze er niet altijd al zo uit, sinds 2 weken van stal verhuisd vanwege gebrek aan goed en voldoende ruwvoer op vorige stalling, ze is nu al aardig aan het bijtrekken doordat ze nu wel goed en onbeperkt ruwvoer krijgt dus dit zal nog verbeteren ga ik vanuit.
Ze heeft een halfjaar geleden 2 maanden met pensioen gestaan maar is er niet aan toe, ging toen helemaal hard achteruit, doffe blik etc dus weer voorzichtig wat mee gedaan maar nog niet echt kunnen oppakken.
Op deze stal wel de mogelijkheid, dus sinds 2 weken voorzichtig aan het opbouwen.
Ontworming gaat volgens strak schema maar ze is puur zo schraal door gebrek aan ruwvoer en niks mee kunnen doen, dus totaal geen bespiering meer dat klopt.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Welk supplement voor spieropbouw ouder paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:20

Zweer bij Mijten Body Builder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:23

maria1990 schreef:
Ik ben tevreden over de PharmaHorse Vitamine E Excellent deze variant is ook verkrijgbaar zonder selenium. Omega 3-6-9 gebruik ik af en toe. Als jezelf niet dagelijks rijdt dan raad ik je aan om de omega 3-6-9 bij te voeren in combinatie met vitamine E. Heeft hij of zij geen wormen gezien de buik naar beneden hangt?

Dank je wel, ga er eens naar kijken.
Wormen zijn uitgesloten, word goed ontwormd en mestonderzoek ook gehad.

Maar ze heeft wel altijd een weke rug gehad en in mijn reactie hiervoor had ik getypt dat ze een tijd lang gebrek heeft gehad aam goed en voldoende ruwvoer en tijdje stil gestaan.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:50

Subli atleet is ook een goede :j

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:28

ik zou zeggen doen wat je doet en tijd geven. met genoeg goed ruwvoer en genoeg tijd komt het waarscheinlijk helemaal goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:26

ellepel schreef:
Subli atleet is ook een goede :j

Dank je wel, ga er eens naar kijken.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:31

Saaams schreef:
Zweer bij Mijten Body Builder :D


Staat er op de verpakking toevallig hoeveel suiker en zetmeel erin zit? Kan dat nergens vinden en ik heb nog geen reactie van mijten.

Op dit moment voer ik senioren priores bij. En ik heb een zak cushcare geprobeerd. Beide vond ze lekker maar het is niet handig om te weken (seniores) dus ik ben aan het kijken wat nu

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:01

capopjekop schreef:
Saaams schreef:
Zweer bij Mijten Body Builder :D


Staat er op de verpakking toevallig hoeveel suiker en zetmeel erin zit? Kan dat nergens vinden en ik heb nog geen reactie van mijten.

Op dit moment voer ik senioren priores bij. En ik heb een zak cushcare geprobeerd. Beide vond ze lekker maar het is niet handig om te weken (seniores) dus ik ben aan het kijken wat nu


Oei geen idee. Heb de zak niet meer..

mavantos

Berichten: 3591
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Welk supplement voor spieropbouw ouder paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:04

Ik geef mijn (jonge) paard de HorseAdds Muscle Build. Hij begint hier nu echt meer spieren van te krijgen en gaat er beter uit zien.

Licor

Berichten: 2948
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:09

ellepel schreef:
Subli atleet is ook een goede :j


Deze voer ik ook.. erg fijn en qua prijs goed te doen

Anoniem

Re: Welk supplement voor spieropbouw ouder paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:26

Ik heb inmiddels een keuze gemaakt en ga de muscle build van pavo proberen :)