Welk voer voor mijn pony?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snorremans
Berichten: 807
Geregistreerd: 04-11-12

Welk voer voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 14:27

Hoi!

Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer dus hoor graag jullie advies! :)

Ik ben opzoek naar nieuw voer voor mijn pony. Ik gaf hem eerst luzerne van fibra waar ik erg tevreden over was maar dat is helaas moeilijk te krijgen hier in de buurt en heb helaas geen plek om meerdere zakken op te slaan dus vandaar dat ik op zoek ben naar wat anders..

Nu krijgt hij tijdelijk pavo ease en excel en luzerne van hartog. Over de pavo ben ik wel tevreden maar de luzerne ben ik niet zo weg van.

Het gaat om mijn 19 jarige Tinker ruin. Hij loopt 4-5x in de week onder het zadel of voor de wagen ritten van 15km en meer. Overdag staat hij buiten op het land en s’nachts op stal. Hij heeft altijd genoeg, goede kwaliteit ruwvoer tot zijn beschikking.

Hij kreeg 2x per dag een voerschep fibra luzerne met een scheutje lijnzaad olie. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets waar hij qua vitamine, mineralen en energie alles uit kan halen en wat makkelijk verkrijgbaar is.

Hoor graag jullie tips/advies! :)

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Welk voer voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:47

Pavo Vital toevoegen aan de ease & excel?

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Welk voer voor mijn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:49

Mijn 2 paarden doen het beide prima op ruwvoer en daarnaast Metazoe voor de vitaminen en mineralen. Betreft een Fries en een Welsh x Arabier.

snorremans
Berichten: 807
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 15:02

Princesj schreef:
Pavo Vital toevoegen aan de ease & excel?


Ben zelf niet zo’n fan van de vital maar een vitamine brok bij de ease & excel is wel een optie!

Zilfstar schreef:
Mijn 2 paarden doen het beide prima op ruwvoer en daarnaast Metazoe voor de vitaminen en mineralen. Betreft een Fries en een Welsh x Arabier.


Heb ik een tijdje gevoerd maar eet mijn pony met moeite en haalde hij te weinig uit qua energie, helaas.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:07

Mijn shetlander en bijrijdtinker krijgen Purefeed

https://www.purepaardenvoeding.nl/
Als je niet helemaal goed weet welke voeding het best bij je past kun je contact opnemen met astrid die geeft goed advies :j Ze verkopen er ook Dengie, alfalfa zonder luzerne :)
(was voor mijn shet een pré dat er geen luzerne in het voer zit)