Pony durft niet te eten.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: Pony durft niet te eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 17:05

Drinken is gelukkig in de wei dus dat scheelt. Ik doe wel steeds een plukje er overheen gooien maar dan komen de andere en dan is ze natuurlijk zo weer weg en dan eten de andere het op voor je het door hebt helaas.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 17:05

Dat heeft echt tijd nodig.. Mijn paard durfde met 2 weken wel uit de ruif te eten als er iemand bij was maar niet alleen..

Dus iedereen ging per dag met dr even in de ruif, heel lief!
Wij gingen zelf in de ruif zitten en met halster en touwtje haar erin geholpen..
Het heeft zeker 2 maanden geduurt voor de echt op dr goed durfde mee te eten..
En ik heb op een gegeven moment gezegd we stoppen met helpen ze moet het zelf gaan doen, maar t heeft tijd nodig. Zowel de ruif als de nieuwe kudde..

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: Pony durft niet te eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 17:27

Met een touw en halster schrikt ze weer van de klippen tegen het staal. Soms is het echt een zeik merrie maar misschien kan ik het met een touw halster proberen dan heeft ze in ieder geval niet het geluid. En ben ook niet van plan om er echt druk op te zetten maar misschien dat het allicht iets helpt.

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 19:15

schrik training doen op de ruif, juist metaal tegen metaal laten komen met veel geluid en ondertussen hapje hooi geven, kost ff moeite maar kan wel zo sneller opgelost zijn

bonnie1998
Berichten: 552
Geregistreerd: 08-01-12

Re: Pony durft niet te eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 22:42

Kruiwagen uitgeprobeerd helaas geen succes gooiden de dominante ruin direct om. Vanavond stond ze even te eten maar de dominante ruin joeg haar steeds weg, daar kan ik haar helaas niet mee helpen dat zou ze zelf moeten doen. Ze durft nu nog niet de strijd zeg maar aan te gaan en gaat aan de kant. Ik hoop dat dit met de tijd beter word. En dat is waar van de schriktraining normaal ben ik daar juist altijd heel erg mee bezig nu nog niet eens over na gedacht bedankt voor de tip ga ik zeker wat mee doen.

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Pony durft niet te eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:04

Jammer dat de kruiwagen voor jouw merrie niet lukt. Hoop dat ze toch snel went aan het voerhek.