Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Supplement met koper & zink, onvindbaar?

 
Profiel   

Goedemiddag Bokkers!

Ik kan hier een heel lang verhaal afsteken over waarom ik het nodig heb :Y) maar in het kort komt het erop neer dat ik voor een vriendin haar paard op zoek ben naar een supplement dat hoog in zink en koper zit, maar als het kan vrij laag in ijzer.
Haar pony (zwarte Ijslander van 14) komt namelijk momenteel meer bruin onder de wintervacht vandaan dan zwart (koper?), heeft erg veel last van haar hengstigheid (niet heel erg in reactie naar andere paarden, maar is zelf behoorlijk sloom gedurende de eerste 2 dagen. Heeft hier voorheen nooit last van gehad) en heeft veel jeuk over haar hele lichaam maar vooral aan de achterbenen. Ze schuurt helemaal niet maar krabt wel veel met haar tanden. Ze heeft een heel klein mokplekje in de kootholte aan haar rechter voorbeen.
Voor de jeuk is de dierenarts vrijdag geweest en heeft een schraapsel genomen en bloed afgenomen voor de twijfel over het koper/zinkgehalte. De uitslag van het schraapsel kwam al snel: geen mijten of schimmelinfecties zichtbaar. Het advies was toch: wassen met Sebacil voor de zekerheid.
Dit is nog niet gedaan op moment van schrijven, het moet nog even opgehaald worden. De uitslag van het bloedonderzoek is er nog niet.

Desondanks zijn wij al wel aan het oriƫnteren op supplementen met extra zink en koper. Deze lijken alleen wel bijna onvindbaar, of ligt dat aan ons? :+ Zijn er op Bokt misschien mensen met soortgelijke ervaringen en tips voor eventuele supplementen? Uiteraard wordt er niks gevoerd tot de uitslag van het onderzoek, maar ter eigen oriƫntatie waren we wel benieuwd naar wat er op de markt is hiervoor.

De merrie krijgt alleen hooi (onverpakt) en 2x per dag 100 gram Vitalbix Daily Complete (dus totaal 200 gram). Ze doet lichte arbeid, wordt ongeveer 3x in de week recreatief gereden. Ze staat overdag in de paddock met hooi, dus nog niet op het gras.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 13:04 



 
Profiel   

Kijk eens naar Marstall Huf Regulato

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 14:06 



 
Profiel   

HorseAdds heeft losse concentraten, ook zink en koper: https://www.horseadds.com/concentraat

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 14:15 



 
Profiel   

Bedankt vast voor de tips!

HorseAdds had ik zelf nog nooit van gehoord, ziet er wel interessant uit!

Is er ook meer bekend over de zink/koper verhouding? Ik lees er van alles over, maar wat nou de verhouding moet zijn kan ik nergens vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 15:01 



 
Profiel   

_Nynke schreef
Bedankt vast voor de tips!

HorseAdds had ik zelf nog nooit van gehoord, ziet er wel interessant uit!

Is er ook meer bekend over de zink/koper verhouding? Ik lees er van alles over, maar wat nou de verhouding moet zijn kan ik nergens vinden.


Je kan HorseAdds misschien een mailtje sturen met die vraag, ze helpen mij altijd erg goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 15:03 



 
Profiel   

Pavo Vital staat hoog in Zink en Koper

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 17:13 



 
Profiel   

Zeewier werkt goed om de vacht donker te houden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 17:53 



 
Profiel   

Horse liquid la maar dat geef je maar elke maand een klein flesje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 23:19 



 
Profiel   

Een zoutblok.
https://www.dehoefslag.nl/verzorging/3- ... bruik.html
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 23:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen