Zand weg? Hoe? Welke?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:06

Anoniem schreef:
Worden die zaadjes van pit pit over t algemeen goed gegeten?
Dan bestel ik die ook maar...


Hier wel, maar dat is paardafhankelijk. En die van mij eet het dus wel goed door muesli, maar niet als ze alleen vitaminekorrel krijgt ;) (200 gram zaadjes op 100 gram korrel is ook niet leuk natuurlijk...)

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Zand weg? Hoe? Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:50

Ik gebruik de Pellets van makana
Ik las ook over de paardendrogist brok, zit daar wel smaak aan?
Die van makana niet 1.5 kg voor 21€ 100gr perdag geef ik per paard. Shet stuk minder natuurlijk

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:38

Ik geef dagelijks geweekte grasbrok en daar meng ik dan lijnzaadmeel door. Dit is sowieso goed ivm de goede vetten, maar het schijnt ook te helpen om zand af te voeren. Dit geef ik zowel aan mijn paard als shetlander.

Daarnaast geef ik mijn shetlander regelmatig een kuurtje psyllium, de zaadjes, tot nu toe altijd van de horsefitshop, droog over zijn vitaminekorrel en dit eet hij zo op. De husk heb ik ook geprobeerd, maar dit eet hij minder makkelijk op.

Voor mijn paard heb ik nu twee keer de subli psylliumslobber gebruikt, dit eet hij zo op. Het is ontzettend makkelijk voeren en volgens mij geen kans op slokdarmverstopping, waar ik met husk toch altijd bang voor ben omdat het zo plakt. Met de zaadjes ben ik daar ook niet zo bang voor, dus een volgende keer gaat hij mee op de zaadjes, alleen ze zijn niet altijd op voorraad bij HFS.

Hoe zijn jullie ervaringen met andere websites? Nog tips om voor een leuke prijs groot in te kopen?

Edit; ik vergeet nog te vermelden dat voldoende ruwvoer ook heel belangrijk is om zand af te voeren. Bij mij krijgt mijn paard onbeperkt en de shet kleine porties zes keer per dag ( wordt tonnetje rond bij onbeperkt O:) )

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Re: Zand weg? Hoe? Welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:51

Mijn dierenarts adviseerde om een paar keer per week gewoon een handje los lijnzaad over zijn voer te doen. Ik doe dit al jaren en het werkt perfect.