Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Zand darmen - gemalen lijnzaad?

 
Profiel   

_pauline_ schreef
Ik heb het topic doorgelezen, Maar wil het toch graag zeker weten.

Mijn paard vind de vezels van Pharmahorse niet te eten en wil eens zaden proberen.

Zijn dit de goede?
https://www.pit-pit.com/psyllium-vlozaad.html

Iemand die mij kan helpen?


Hier bestel ik altijd! Die van mij krijgt preventief vlozaad enkele keer in de week, ook heel handig voor het overtollige mestwater. Ik heb standaard een zak van 2,5kg op stal liggen. Het ruikt ontzettend lekker! Die van mij eet het ook gewoon los de zaadjes uit mijn handen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 19:47 



 
Profiel   

Oh topic weer omhoog gekomen!

De pellet vorm psyllium had ik ook gevoerd idd. Toen zonder succes.

Maarrrr ze heeft nu iig 2x een kuur op en uiteindelijk de gewone husk *\o/* Extra veel muesli en een flinke scheut olie. Dam flink roeren en zo heeft ze het nu paar x gegeten!

Kan zo weer over zijn, want ik had olie vaker geprobeerd zonder resultaat.

Ze heeft van de zomer 1x lichte koliek gehad.

Nu ik dit topic zie, ze moet snel weer een kuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 21:01 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
_pauline_ schreef
Ik heb het topic doorgelezen, Maar wil het toch graag zeker weten.

Mijn paard vind de vezels van Pharmahorse niet te eten en wil eens zaden proberen.

Zijn dit de goede?
https://www.pit-pit.com/psyllium-vlozaad.html

Iemand die mij kan helpen?


Hier bestel ik altijd! Die van mij krijgt preventief vlozaad enkele keer in de week, ook heel handig voor het overtollige mestwater. Ik heb standaard een zak van 2,5kg op stal liggen. Het ruikt ontzettend lekker! Die van mij eet het ook gewoon los de zaadjes uit mijn handen


Je kan Psyllium beter om de 4 weken als kuur van een dag of 7 geven ipv elke week een dag. De darmen raken er anders gaan gewend en de Psyllium werkt dan niet goed meer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 21:11 



 
Profiel   

Kidde schreef
Je kan Psyllium beter om de 4 weken als kuur van een dag of 7 geven ipv elke week een dag. De darmen raken er anders gaan gewend en de Psyllium werkt dan niet goed meer :)


Je kunt psyllium het beste een week geven omdat je dan écht een flinke stoot zand eruit kunt werken.
Darmen wennen er pas aan als je 10 dagen of langer achtereen geeft zonder pauze. Van iets 1x per week geven, wennen darmen er niet aan hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 07:11 



 
Profiel   

Skippy01 schreef
Kidde schreef
Je kan Psyllium beter om de 4 weken als kuur van een dag of 7 geven ipv elke week een dag. De darmen raken er anders gaan gewend en de Psyllium werkt dan niet goed meer :)


Je kunt psyllium het beste een week geven omdat je dan écht een flinke stoot zand eruit kunt werken.
Darmen wennen er pas aan als je 10 dagen of langer achtereen geeft zonder pauze. Van iets 1x per week geven, wennen darmen er niet aan hoor :)


Oké het maakt mij verder niet uit :D Dit is mij door de kliniek aangeraden na zandkoliek. Een keer per week geven lijkt mij verder ook niet functioneel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 07:33 



 
Profiel   

Kidde schreef
Skippy01 schreef
Je kunt psyllium het beste een week geven omdat je dan écht een flinke stoot zand eruit kunt werken.
Darmen wennen er pas aan als je 10 dagen of langer achtereen geeft zonder pauze. Van iets 1x per week geven, wennen darmen er niet aan hoor :)


Oké het maakt mij verder niet uit :D Dit is mij door de kliniek aangeraden na zandkoliek. Een keer per week geven lijkt mij verder ook niet functioneel?


Nee eens per week is niet functioneel. Je moet wel echt een kuur geven van minimaal 100 gram per dag 7 dagen achtereen, bij echt zand in de darmen 200 gram per dag 7 dagen achtereen. Advies van meerdere dierenartsen om het op die manier te doen inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 07:39 



 
Profiel   

_pauline_ schreef
Ik heb het topic doorgelezen, Maar wil het toch graag zeker weten.

Mijn paard vind de vezels van Pharmahorse niet te eten en wil eens zaden proberen.

Zijn dit de goede?
https://www.pit-pit.com/psyllium-vlozaad.html

Iemand die mij kan helpen?


Op de website staat een uitleg over het verschil tussen psyliumzaad en psyliumhusk. Dat je van het zaad meer nodig zou hebben dan van de husk. De link verwijst naar het zaad. Waarom kiezen jullie voor zaad en niet voor husk?

Welke dosering is nodig voor een shet en welke voor een kwpn-er?

Geven jullie dit vers of laten jullie dit eerst weken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 21:22 



 
Profiel   

Mijn paard at de husk niet. De zaden eet hij beter. Is gewoon uitproberen dus.

Ik geef 7 dagen 150 gram. Droog bij zijn muesli of in de slobber, is een kwpn'er.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 21:54 



 
Profiel   

Ik geef psyiliumhusk van paardnatuurlijk met slobber: http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... yllium.htm Het paard geef ik 100 gram en de shetlanders 50 gram.

Ik maak een halve schep slobber klaar en daar meng ik het dan doorheen. Vaak die ik er dan wat extra water doorheen en soms wat luzerne dan eten ze het makkelijker op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 22:51 



 
Profiel   

AndreaB schreef
Op de website staat een uitleg over het verschil tussen psyliumzaad en psyliumhusk. Dat je van het zaad meer nodig zou hebben dan van de husk. De link verwijst naar het zaad. Waarom kiezen jullie voor zaad en niet voor husk?

Welke dosering is nodig voor een shet en welke voor een kwpn-er?

Geven jullie dit vers of laten jullie dit eerst weken?


Ik heb altijd het zaad gegeven. Nu eigenlijk om te proberen een keer de husk. Ik weet weer waarom ik het zaad altijd had: ze vindt de husk éxtra smerig. Dat moet echt door de geweekte lijnzaadbrok, anders wordt het niet gegeten. Terwijl het hele zaad vaak gewoon met de muesli mee gegeten wordt.

Dosering is beetje afhankelijk van of ze veel zand binnenkrijgen of niet. Mijn merrie wel. Dus die krijgt 200 gram hele zaadjes normaal per dag gedurende een week. Zij weegt 480kg ongeveer. Voor een shet die veel binnenkrijgt, zou ik zeggen 100 gram en voor de kwpner 200. Krijgen ze echt maar een klein beetje binnen van wat hooiplukjes van de grond af rapen, dan is 50 voor de kleine en 100 voor de grote vaak echt al prima.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 08:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen