Esdoorn in Graspartij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spritetje
Berichten: 22
Geregistreerd: 25-06-15

Esdoorn in Graspartij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 19:55

Wij hebben een stukje land waar we gras hebben gezaaid. Weidegras... Op de partij naast het land staat er een esdoorn. We hebben net een inspectie uitgevoerd op het stuk land en we hebben esdoorn scheuten gevonden.

Wij maaien , persen en wikkelen ons gras zelf.

Nu had ik de vraag. Kunnen eventuele scheuten kwaad als ze in het hooi zitten of in een voordroogpak. Of kunnen we geen risico nemen . De voordroogpakken worden nooit door ons aangeraden om meteen te gebruiken. Pas 4 maanden na het wikkelen.

Weet iemand dit? Of moeten we het gras maaien voor kuil voor de koeien?

Thanks om mee te denken.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:01

Volgens mij zijn de scheuten net zo giftig in hooi als dat ze dat zijn gewoon in het land.
Ik zou dit risico niet nemen voor paarden.
Of koeien er wel tegen kunnen, geen idee.

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Esdoorn in Graspartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 20:04

Niet alle soorten esdoorn zijn giftig. Dus als je de esdoorn-soort weet zou je kunnen opzoeken of die van jullie een probleem is. Bij ons heeft de hovenier het uitgezocht (wij hebben bolesdoorns rond de wei staan) en deze soort bleek geen probleem te geven.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:05

Mizora schreef:
Niet alle soorten esdoorn zijn giftig. Dus als je de esdoorn-soort weet zou je kunnen opzoeken of die van jullie een probleem is. Bij ons heeft de hovenier het uitgezocht (wij hebben bolesdoorns rond de wei staan) en deze soort bleek geen probleem te geven.


Dankzij jouw post weet ik nu welke '' bolle '' bomen mijn overbuuf op zijn oprit heeft staan :D
Vroeg mij al jaren af wat voor bomen dit waren :P

lilyliberty
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-06-16

Re: Esdoorn in Graspartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:43

Als het een giftige esdoorn is dan blijven ze volgens mij ook gevaarlijk als je ze in je voordroog hebt zitten.