Paard laat Speedibeet staan, iemand tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Paard laat Speedibeet staan, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 22:55

Ik voer inmiddels al zeker 5 jaar pulp aan mijn senior, dus weet wel wat ik doe.
Ooit eens voor de grap water op gewone brok gegooid, ook dat zet nog een eind uit met water (of speeksel, of maagsap).
En dat droge gehakselde gras of lucerne kunnen ze ook zonder te weken goed eten, zonder dat dat problemen geeft in maag of darmen door uitzetten.

Je moet het wel weken tot alle pulp uit elkaar gevallen is, dat kun je gewoon voelen, geen harde stukjes er meer in.
Maar het hoeft echt geen soep te zijn om het veilig te kunnen voeren.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Paard laat Speedibeet staan, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 23:09

Ik voer het ook zo droog mogelijk. Dat is wat anders dan te droog. Als het heel nat is wordt het ook zwaar wat ook weer niet ideaal is. Zoals ik het voer zet het niet meer uit en inderdaad maakt een klein beetje uitzetten ook pas wat uit als je echt enorme hoeveelheden voert. In sommige landen is het zelfs normaal om het droog te voeren in kleinere hoeveelheden.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Paard laat Speedibeet staan, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 23:21

Ik meng het met de pavo slobber. Eerst die pulp flink onder water, tijd laten staan en dan na een uur ofzo is het inderdaad natte smurrie, maar dan weet ik dat er genoeg water bij zit. Daarna gooi ik de pavo slobber erbij. Dat neemt het teveel aan vocht mooi op en zo is het dan uiteindelijk een mooie stevige pudding wat ze krijgen.
Nooit problemen met laten staan.

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Re: Paard laat Speedibeet staan, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 02:32

Die van mij liet de speedibeet na een weekje eten ook staan. Geef haar nu fibrebeet en daarbij doet ze echt haar best om de hele bak leeg te likken, daar is ze echt gek op.

Dups
Berichten: 105
Geregistreerd: 16-08-16

Re: Paard laat Speedibeet staan, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 17:35

Thanks! Ik ga eerst maar even alle tips proberen om dit op te voeren. Mocht hij het dan nog niet heel erg lekker vinden, stap ik over op de Fibrebeet.

Bedankt voor alle info, erg nuttig! :)