Pony eet magnesium niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 00:44

Door de fibrebeet van pavo heen doen.
Hier zit laag suiker en zetmeel in dus kun je rustig dagelijks geven.
Wellicht is dat een optie.

En anders rustig opbouwen zodat je paard kan wennen aan iets door zn voer.

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Pony eet magnesium niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 00:49

Gewoon een grote spuit pakken en het mengen met appelmoes en in de mond spuiten. Zo "vers" mogelijk is natuurlijk het beste maar kan echt wel even blijven liggen als je niet elke dag langs kan

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 06:58

Bij die van mij mengde ik de poeder door erwteneiwit poeder. En dat dan over het voer en wat nat maken (want ja, poeder en wind gaan niet samen :')).
Nu andere magnesium en dat eet hij zonder problemen. Zal wel een smaakje e.d aan zitten, maar hij eet het. :+

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Pony eet magnesium niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 07:06

Spuitje, schepjes erin doen, beetje water of appelsap. Schudden en in zijn mond spuiten :Y)

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Pony eet magnesium niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 07:55

Mijn pony eet de chelaat probleemloos nadat ik met een half schepje ben begonnen en elke 3 dagen de dosering opgehoogd tot wat hij nu krijgt. Ik heb verschillende soorten magnesium geprobeerd, ook de koeienmagnesium maar de chelaat van paard natuurlijk geeft bij mijn pony toch heel veel verschil!

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Pony eet magnesium niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 08:26

Ik weekte mijn hooi in water met magnesium chelaat. Je kan het ook oplossen met wat water en idd met een spuit in haar mond spuiten

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:44

Er staat dat de pony het dagelijks moet hebben....

En toch wordt dan meerdere keren de spuit genoemd terwijl TS aangeeft niet dagelijks bij de pony te zijn.....

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:50

Ts is toch niet de enige die het paard een spuitje kan geveb.

Als het voor de gezondheid van je paard gaat dan regel je toch iets? Ofwel iemand die in jouw plaats naar het dier gaat of je regelt dat je tijdelijk zelf dagelijks gaat.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 29-04-19 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Pony eet magnesium niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:52

Sommige mensen zouden echt beter een fiets kunnen houden dan een paard.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Pony eet magnesium niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:57

Mijn pony had n.a.v. bloedonderzoek een tekort en at het ook niet. Nu is het wisselend, maar ik heb het eerst gemengd met water (of een andere substantie zoals bijvoorbeeld (suikervrije) yoghurt, en spuit het dan met een oude metacam spuit in zijn mond. Werkt prima.

Vergelijkbare spuitjes zijn bijvoorbeeld ook wel bij Welkoop te krijgen. Succes met je pony!!

ellalover

Berichten: 171
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Het hoge Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 10:05

capopjekop schreef:
Ts is toch niet de enige die het paard een spuitje kan geveb.

Als het voor de gezondheid van je paard gaat dan regel je toch iets? Ofwel iemand die in jouw plaats naar het dier gaat of je regelt dat je tijdelijk zelf dagelijks gaat.



Ja helaas ben ik dus wel de enige die het paard een spuitje kan geven. En nee ik kan ook niet tijdelijk zelf dagelijks gaan, ze moet het namelijk minimaal een maand elke dag hebben.

ellalover

Berichten: 171
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Het hoge Noorden

Re: Pony eet magnesium niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 10:06

Mensen die niet reageren met een idee hoe ik mijn pony de magnesium kan voeren zonder spuit, of reageren met nutteloos commentaar, mogen gewoon niet reageren !

ellalover

Berichten: 171
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Het hoge Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 10:07

Nies_ schreef:
Sommige mensen zouden echt beter een fiets kunnen houden dan een paard.



Als je geen nuttig antwoord hebt op mijn vraag, vraag ik je vriendelijk om gewoon niet te reageren. :j

ellalover

Berichten: 171
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Het hoge Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 10:09

roekes schreef:
Mijn pony eet de chelaat probleemloos nadat ik met een half schepje ben begonnen en elke 3 dagen de dosering opgehoogd tot wat hij nu krijgt. Ik heb verschillende soorten magnesium geprobeerd, ook de koeienmagnesium maar de chelaat van paard natuurlijk geeft bij mijn pony toch heel veel verschil!



Bedankt !

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:13

Dan kun je toch vrienden, stalgenoten, stalhouder of familie vragen op de dagen dat je zelf niet kan? Er zal toch wel iemand zijn die even een paar keer wil bijspringen. Een maand is nog wel te overzien. Hoe ga je dat anders straks doen als ze serieus ziek is en dagelijks medicatie en speciale verzorging nodig heeft? Lijkt me wel slim om daar voor jezelf alvast een plan voor te maken als je zelf niet geregeld krijgt dat je dan dagelijks gaat :)

Je zult toch iets moeten verzinnen aangezien je aangeeft geen ander supplement te willen proberen voordat deze op is (wat ik best begrijp) en dat je ook niet de dosis wil verlagen zodat je pony eraan kan wennen. Je kan proberen de smaak te verdoezelen maar dan heb je kans dat ze straks haar voer helemaal niet meer wil. Dat heb ik momenteel met mijn shet nadat ik haar pilletje tussen de slobber en brokken.

Je hooi weken met opgelost magnesiumwater ook geen optie?

Edit: is het je eigen pony of je verzorg? Anders kan de eigenaar wellicht helpen?

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Re: Pony eet magnesium niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:23

Die van mij krijgt biotine-poeder en heeft maar één selectief merk dat er in gaat.. Misschien is dat bij jou ook zo, dat als je een ander merk neemt ze het wel eet?

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Re: Pony eet magnesium niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:37

Op een broodje appelstroop misschien?
Probeer zoveel mogelijk af te wisselen anders eten ze straks helemaal niks meer....

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Pony eet magnesium niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:45

Vervelend zeg! Mijn pony is super kieskeurig en moet ook magnesium, maar zij krijgt magnesium citraat van pharmahorse, zover ik heb geleerd is citraat het best opneembaar voor paarden. En mijn paard eet dit zonder problemen op, ik geef gewoon haar dagelijkse brokjes (is maar een half bekertje) met lijnzaadolie want dat kreeg ze al, en de lijnzaadolie vindt ze ook heel lekker dus daardoor likt ze dr hele bak uit en krijgt ze dus zeker alle magnesium binnen. En daar dan de magnesium overheen.
Dus ik denk dat je toch zal moeten kijken naar of een ander soort magnesium, en dan kan ik de citraat heel erg aanraden! Dit is namelijk ook wat mijn dierenarts vertelde als best opneembaar, en evt zou je kunnen kijken of ze lijnzaad lekker vindt en dit dan bij de brokjes en de magnesium kunnen doen!

ellalover

Berichten: 171
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Het hoge Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 10:56

capopjekop schreef:
Dan kun je toch vrienden, stalgenoten, stalhouder of familie vragen op de dagen dat je zelf niet kan? Er zal toch wel iemand zijn die even een paar keer wil bijspringen. Een maand is nog wel te overzien. Hoe ga je dat anders straks doen als ze serieus ziek is en dagelijks medicatie en speciale verzorging nodig heeft? Lijkt me wel slim om daar voor jezelf alvast een plan voor te maken als je zelf niet geregeld krijgt dat je dan dagelijks gaat :)

Je zult toch iets moeten verzinnen aangezien je aangeeft geen ander supplement te willen proberen voordat deze op is (wat ik best begrijp) en dat je ook niet de dosis wil verlagen zodat je pony eraan kan wennen. Je kan proberen de smaak te verdoezelen maar dan heb je kans dat ze straks haar voer helemaal niet meer wil. Dat heb ik momenteel met mijn shet nadat ik haar pilletje tussen de slobber en brokken.

Je hooi weken met opgelost magnesiumwater ook geen optie?

Edit: is het je eigen pony of je verzorg? Anders kan de eigenaar wellicht helpen?


Ik zeg toch net dat ik de enige ben die dat spuitje kan toedienen ? En het is mijn eigen. En ik heb ook al gezegd dat ik best de dosis wil verlagen na vandaag.
Hooi weken kan ik proberen.

ellalover

Berichten: 171
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Het hoge Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 10:57

Canon schreef:
Die van mij krijgt biotine-poeder en heeft maar één selectief merk dat er in gaat.. Misschien is dat bij jou ook zo, dat als je een ander merk neemt ze het wel eet?


Zou kunnen, maar daarom vraag ik hier of mensen een oplossing weten waardoor ze het wel gaat eten. Dat wil ik eerst proberen.

ellalover

Berichten: 171
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Het hoge Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 10:57

irisskib schreef:
Op een broodje appelstroop misschien?
Probeer zoveel mogelijk af te wisselen anders eten ze straks helemaal niks meer....


Is ook nog een optie !

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:59

Ik probeer mee te denken. Wellicht waren het dingen waar je zelf zo snel niet aan gedacht had. Maar goed, daar ben je niet van gediend blijkbaar. Succes ermee

ellalover

Berichten: 171
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Het hoge Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 11:08

capopjekop schreef:
Ik probeer mee te denken. Wellicht waren het dingen waar je zelf zo snel niet aan gedacht had. Maar goed, daar ben je niet van gediend blijkbaar. Succes ermee


Voor jouw reactie had ik op iemand gereageerd dat ik de enige ben die het spuitje dan kan geven. Dus familie, kennissen enz enz kunnen hem dus niet geven.

ellalover

Berichten: 171
Geregistreerd: 24-11-12
Woonplaats: Het hoge Noorden

Re: Pony eet magnesium niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 14:33

Wonderen zijn de wereld nog niet uit. Beetje muesli, 1 schepje magnesium en scheutje appelsap doet het hem. Bedankt voor het meedenken.