Het beste spieropbouwend supplement

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Het beste spieropbouwend supplement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 18:42

Hoi Bokkers! Ik vroeg me af, nu er zoveel nieuwe dingen op de markt zijn, wat voor jullie echt het allerfijnste spieropbouwend supplement is. Ik zie even door de bomen het bos niet meer en ben curieus naar jullie ervaringen/meningen/tips/aanraders,...
Ik ken er al een heel deel zoals de Pavo Muscle Build, Pharmahorse BCAA, myoplast, wheypoeder,... maar ontbreek de ervaring er wat mee om echt te beslissen wat het beste is.
Gaat om een merrie met goede basisconditie maar een armere bovenlijn ondanks trainen. Nagekeken op zowel tanden, osteopaat,... Wordt niet bereden vanwege geen passend zadel en heeft al eens uit bloedonderzoek getoond dat ze moeilijk eiwitten opneemt.
Dus ik zou zeggen, brand los! :D
Laatst bijgewerkt door Caaatje op 04-05-19 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

troi
Berichten: 17017
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Het beste sieropbouwend supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:46

Wat voer je daarnaast?

Ik geef mijn vent draversbrok en pavo topsport, naast onbeperkt hooi. Dat bevalt prima!

Femke_Tweety

Berichten: 12005
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het beste sieropbouwend supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:53

Je mist een letter.... :D

Ik hou ook van sierlijke paarden overigens.


Inhoudelijk, geen idee.

Mizora

Berichten: 18107
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Het beste sieropbouwend supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:55

100g sojaschroot per dag en daarnaast 1kg luzernebrok. Eventueel mag de sojaschroot na een tijdje nog wat verder opgevoerd worden.

Als je een commercieel product wilt zou ik gaan voor Pavo Topsport of Subli Atleet.

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 19:09

troi schreef:
Wat voer je daarnaast?

Ik geef mijn vent draversbrok en pavo topsport, naast onbeperkt hooi. Dat bevalt prima!


Hier geen suikers en graan, ze krijgt equifyt greenpower/alfalfa en pre active met omega gold olie.


Femke_Tweety schreef:
Je mist een letter.... :D

Ik hou ook van sierlijke paarden overigens.


Inhoudelijk, geen idee.


Hahahaha heb het even aangepast :D


Mizora schreef:
100g sojaschroot per dag en daarnaast 1kg luzernebrok. Eventueel mag de sojaschroot na een tijdje nog wat verder opgevoerd worden.

Als je een commercieel product wilt zou ik gaan voor Pavo Topsport of Subli Atleet.


En van waar haal jij dat sojaschroot aangezien soja toch wel bekend staat om genetische modificatie en toegevoegde hormonen etc :)

janouk
Blogger

Berichten: 17882
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:22

Goed hooi met ruim voldoende eiwit is meestal voldoende om spieren op te bouwen naast een gerichte paasende training. Goed hooi is de basis van het voeren

Mizora

Berichten: 18107
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:30

Caaatje schreef:
Mizora schreef:
100g sojaschroot per dag en daarnaast 1kg luzernebrok. Eventueel mag de sojaschroot na een tijdje nog wat verder opgevoerd worden.

Als je een commercieel product wilt zou ik gaan voor Pavo Topsport of Subli Atleet.


En van waar haal jij dat sojaschroot aangezien soja toch wel bekend staat om genetische modificatie en toegevoegde hormonen etc :)


EKO sojaschroot is lastig aan te komen, maar GMO-vrij. Hormonen worden niet toegevoegd aan soja, ook niet als het gangbare soja is (dus niet EKO). Grote hoeveelheden soja, en dat is niet de hoeveelheid die ik hier noem (voor paarden) leveren Isoflavonen in dusdanige hoeveelheid dat het voor het lichaam een iets verhoogd vrouwelijk hormoon kan lijken. Ook dit is niet per se slecht, maar daar komen de verhalen vandaan.

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Het beste spieropbouwend supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:53

Mijn paard ging goed op coolstance copra, heb er nog een zak van over als je er belang bij hebt.

Heb ook pavo topsport geprobeert, helaas werd mijn paard daar erg rillerig van. Dus ook daar een zak van over ter overname :)

Ik probeer nu de sojaschroot. Zou ook liever biologische geven, maar dat kan ik niet vinden. Mijn paard vind het erg lekker, maar heeft het nog maar 1x gehad. Kan dus nog niet benoemen of hij er baat bij heeft gehad.

Absolem

Berichten: 2766
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Het beste spieropbouwend supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:35

Myoplast

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 07:29

janouk schreef:
Goed hooi met ruim voldoende eiwit is meestal voldoende om spieren op te bouwen naast een gerichte paasende training. Goed hooi is de basis van het voeren


Ze krijgt meer dan voldoende ruwvoer maar voor haar is dit niet voldoende icm training, dit hooi is te arm in eiwit maar dat ga ik niet veranderen aangezien hier allemaal sobere rassen staan en zij hier wel voldoende aan hebben, vandaar de zoektocht naar een goed supplement :)


Mizora schreef:
Mizora schreef:
100g sojaschroot per dag en daarnaast 1kg luzernebrok. Eventueel mag de sojaschroot na een tijdje nog wat verder opgevoerd worden.

Als je een commercieel product wilt zou ik gaan voor Pavo Topsport of Subli Atleet.


En van waar haal jij dat sojaschroot aangezien soja toch wel bekend staat om genetische modificatie en toegevoegde hormonen etc :)


EKO sojaschroot is lastig aan te komen, maar GMO-vrij. Hormonen worden niet toegevoegd aan soja, ook niet als het gangbare soja is (dus niet EKO). Grote hoeveelheden soja, en dat is niet de hoeveelheid die ik hier noem (voor paarden) leveren Isoflavonen in dusdanige hoeveelheid dat het voor het lichaam een iets verhoogd vrouwelijk hormoon kan lijken. Ook dit is niet per se slecht, maar daar komen de verhalen vandaan.[/quote]

Interessant zeg! Gaan idd veel gekke verhalen over rond maar heb er ook al veel positieve dingen over gehoord.

Slmt9 schreef:
Mijn paard ging goed op coolstance copra, heb er nog een zak van over als je er belang bij hebt.

Heb ook pavo topsport geprobeert, helaas werd mijn paard daar erg rillerig van. Dus ook daar een zak van over ter overname :)

Ik probeer nu de sojaschroot. Zou ook liever biologische geven, maar dat kan ik niet vinden. Mijn paard vind het erg lekker, maar heeft het nog maar 1x gehad. Kan dus nog niet benoemen of hij er baat bij heeft gehad.


En zag je dan ook echt verschil in spieropbouw met de copra of was het een fijne manier om het goed te onderhouden?

Absolem schreef:
Myoplast


Ook al veel over gehoord, zowel positief als negatief door de het hoge gehalte suiker icm de relatief dure prijs.

Anoniem

Re: Het beste spieropbouwend supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 07:41

Weliswaar aan de dure kant maar mijn pony heeft begin van het jaar op de Body Builder van Je paard gezond & fit gestaan. Hij is hiervan enorm opgeknapt, de schrale bovenlijn is weg en hij is in z'n geheel een stuk voller geworden.

Lukasje
Berichten: 11307
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 07:45

Ik heb goede ervaring met luzerne. Dit is hoog aan eiwit, laag in suikers. Wij voeren hier van een grote baal die geen melasse bevat. Wel opletten dat indien je > 3kg/dag geeft, je de scheve calcium/fosfor weer wat recht trekt door bv zemelen erdoor te mengen.

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Het beste spieropbouwend supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 07:48

Ik heb mijn paard om een kickstart te geven pure Creatine gevoerd. Ondanks dat hier wisselende verhalen over te vinden zijn vind ik dat het écht heeft gewerkt. Ik ben net voor het weideseizoen gestopt, zodat het geen overkill aan eiwitten wordt. :)

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 08:24

Tarico schreef:
Weliswaar aan de dure kant maar mijn pony heeft begin van het jaar op de Body Builder van Je paard gezond & fit gestaan. Hij is hiervan enorm opgeknapt, de schrale bovenlijn is weg en hij is in z'n geheel een stuk voller geworden.


En dan puur spiermatig aangezien mijn merrie geen gewicht bij moet krijgen of was jouw pony algeheel schraal? Ook in gewicht?

NinaCharlie schreef:
Ik heb mijn paard om een kickstart te geven pure Creatine gevoerd. Ondanks dat hier wisselende verhalen over te vinden zijn vind ik dat het écht heeft gewerkt. Ik ben net voor het weideseizoen gestopt, zodat het geen overkill aan eiwitten wordt. :)


En waar zag en merkte je dan verschil icm het supplement?
Lukasje schreef:
Ik heb goede ervaring met luzerne. Dit is hoog aan eiwit, laag in suikers. Wij voeren hier van een grote baal die geen melasse bevat. Wel opletten dat indien je > 3kg/dag geeft, je de scheve calcium/fosfor weer wat recht trekt door bv zemelen erdoor te mengen.


Hier ook al geprobeerd maar de benodigde hoeveelheden krijgt ze niet naar binnen, ze is geen grote eter en laat het liggen.

Anoniem

Re: Het beste spieropbouwend supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:31

Puur spiermatig. Gewicht was deze winter prima maar de bespiering ontbrak.
Ik voer standaard JPG&F dus het was voor mij een logische keuze om de Body Builder te gebruiken maar ik ben positief verrast.

Gwenvd

Berichten: 1735
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:31

Myoplast heb ik echt slechte ervaringen mee, die suikers sloegen meteen op de benen van mijn paard.

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:38

Caaatje schreef:
Slmt9 schreef:
Mijn paard ging goed op coolstance copra, heb er nog een zak van over als je er belang bij hebt.

Heb ook pavo topsport geprobeert, helaas werd mijn paard daar erg rillerig van. Dus ook daar een zak van over ter overname :)

Ik probeer nu de sojaschroot. Zou ook liever biologische geven, maar dat kan ik niet vinden. Mijn paard vind het erg lekker, maar heeft het nog maar 1x gehad. Kan dus nog niet benoemen of hij er baat bij heeft gehad.


En zag je dan ook echt verschil in spieropbouw met de copra of was het een fijne manier om het goed te onderhouden?



Beide. Ik heb het eerst een halve kilo gevoerd om het erop te krijgen en zat daarna als onderhoud op 200gr. Ik ben er nu mee gestopt en hij is nu weer hoekig en zit ook dof in zn vacht.
Ik ben benieuwd wat de sojaschroot gaat doen.

mavantos

Berichten: 3610
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Het beste spieropbouwend supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:11

Sojaschroot zou ik niet aandurven. Dat is wel echt heel heftig spul.

Ik heb op aanraden van de dierenarts de Audevard Myostem Mass geprobeerd, daar knapte mijn paard giga van op. Ook de Muscle Build van HorseAdds werkt erg fijn en is niet al te duur.

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: Het beste spieropbouwend supplement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 09:58

En na hoeveel tijd zagen jullie verbetering ongeveer? En met welke mate van training ondertussen?

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Het beste spieropbouwend supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:06

Poeh, met de coolstance een week of twee denk ik? Paard wordt niet getraind, staat 24/7 op pp.

Lindor92
Berichten: 7002
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:19

Magnesium helpt ook bij spieropbpuw. Die van mij krijgt de biomag forte. Is in een jaar tijd een flinke bodybuilder geworden.

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Het beste spieropbouwend supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:44

Ik lees even mee hier. Waar halen jullie het sojaschroot? En hoeveel geven jullie daarvan?
Zag wel sojameel ergens staan. Hoge dosering proteïnen, dat leek mij ook prima en veel betaalbaarder alternatief dan whey poeder, hetgeen de mijne nu krijgt als probeersel.
Hij vind het niet te eten en merk weinig verschil.

Atleet, topsport, luzerne, grasbrok, senior priores, bietenpulp, maïsmeel, magnesium, whey poeder, allemaal al op het dieet of geprobeerd.

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Het beste spieropbouwend supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:35


puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 12:46

Je kan ook kijken naar erwteneiwit. Mijn paard vind dat heerlijk, hoef je minder van te geven dan luzerne. Vooral handig als je een slome eter hebt die appart zijn hapje krijgt en je geen zin hebt om 2 uur te wachten tot ze die kg (of 2) luzerne op hebben. :')

Ik zelf probeer nu de subli atleet uit. Ondanks de iets te veel aan suikers/zetmeel/melasse, maar aangezien ik er geen kg van hoef te voeren vind ik het proberen waard. Hij vind het lekker (is al heel wat) dus ben benieuwd wat het doet als de zak op is. :j
Mijn paard heeft pssm1 dus wil het voor zijn spieren uitproberen of het verschil maakt. Heb wel het idee dat hij beter in zijn vel zit en zijn kont aan de zijkant 'boller' wordt zonder extra training/beweging.

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:46