Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het beste spieropbouwend supplement

 
Profiel   

Gras.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 15:53 



 
Profiel   

Ik geef zelf muscle support van Phytonics. Vind het fijn werken! Je hebt ook hap pellets, deze vullen het ruwvoer aan. Weet de samenstelling niet (geef het door advies van de UKP) misschien is dat nog iets voor je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 15:58 



 
Profiel   

mavantos schreef
Sojaschroot zou ik niet aandurven. Dat is wel echt heel heftig spul.

Ik heb op aanraden van de dierenarts de Audevard Myostem Mass geprobeerd, daar knapte mijn paard giga van op. Ook de Muscle Build van HorseAdds werkt erg fijn en is niet al te duur.


Ik zag bij allebei na een week of 2 verbetering. Wel met training erbij, als ik het goed lees train je nu niet ivm missen van een passend zadel? Dan zou ik het denk ik anders doen. Dan zou ik eerst extra eiwitten toevoegen in je voerbeleid door bijvoorbeeld Luzerne oid. Als je dan weer gaat trainen een supplement bij gaan voeren voor de spieropbouw. Je merkt pas echt effect in een periode van (intensieve) training, is zonde om niet te trainen en wel een duur supplement te voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 19:27 



 
Profiel   

Ik geef luzerne, maar je kan ook luzernebrok geven als ze de gewone luzerne niet opeet in de benodigde hoeveelheid.
Ook bcca en creatine van pharmahorse vind ik aanraders.
En goed kijken naar je trainingsschema, hoe zwaar zijn je trainingen, hoeveel dagen, supercompensatie etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 20:01 



 
Profiel   

Mpower van naf werkte bij mn vorige paard erg goed. Zag de spieren in de bovenlijn erop vliegen. Bij mn huidige paard twee potten geprobeerd maar nul verschil.

Denk overigens dat dat voor alle supplementen wel zo is, dat het ene paard er wel of meer op reageert en een ander niet.

Creatine zou ik niet zomaar gaan geven zonder wat van zn bloed te weten. Zou bang zijn voor problemen rond de nieren en dus rug.

Sojaschroot heb ik vd winter gegeven. Gehaald in een 20 kilo zak bij de veevoer handel in schipluiden (zuid hollland). Weinig verschil voor mijn paard die sowieso slank gebouwd is.


Geef nu wheypoeder. Al een hele pot gegeven en nu halverwege de tweede. Zie geen wonderen maar vind het wel erg fijn idee dat ik zeker weet dat hij genoeg eiwitten binnen krijgt. We zijn nu de wei aan het opbouwen dus ga de whey wel weer afbouwen.

Naf omega 3 6 9 olie komt paard wel lekker vol van te staan. Had nu weer even een maandje lijnzaad olie gegeven maar zie echt verschil nu ik sinds een week weer deze geef.

Myoplast heb ik mn andalusier gegeven, zag ik geen verschil mee maar wel slechts 1 pot gegeven.

Pavo bodybuilder ook aan die anda. Daar zag ik wel verschil mee. Was ze wat voller mee over de boven lijn.


Dat zijn mijn ervaringen (12 jaar en 4 paarden, je probeert wel eens wat).

Side note is natuurlijk dat alles valt en staat met training (en goed ruwvoer) maar dat snap je vast en was je vraag ook niet.

Nogmaals, ieder paard is anders maar dit zijn mijn ervaringen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 20:14 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat als je goede sportbrok voert en correct traint, de spieren er echt wel opkomen. Mijn ervaring is dat Pavo ‘rondere’ resultaten geeft dan Havens. Je hoeft vaak niet met extra supplementen aan de slag. Hooguit schepje vit E en selenium.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 20:22 



 
Profiel   

Ik ben heel erg tevreden met de producten van Soulmate Nutrition en die heeft ook een muscle forte.

https://www.soulmate-nutrition.nl/produ ... cle-forte/

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 20:48 



 
Profiel   

mavantos schreef
mavantos schreef
Sojaschroot zou ik niet aandurven. Dat is wel echt heel heftig spul.

Ik heb op aanraden van de dierenarts de Audevard Myostem Mass geprobeerd, daar knapte mijn paard giga van op. Ook de Muscle Build van HorseAdds werkt erg fijn en is niet al te duur.


Ik zag bij allebei na een week of 2 verbetering. Wel met training erbij, als ik het goed lees train je nu niet ivm missen van een passend zadel? Dan zou ik het denk ik anders doen. Dan zou ik eerst extra eiwitten toevoegen in je voerbeleid door bijvoorbeeld Luzerne oid. Als je dan weer gaat trainen een supplement bij gaan voeren voor de spieropbouw. Je merkt pas echt effect in een periode van (intensieve) training, is zonde om niet te trainen en wel een duur supplement te voeren.


Jawel ik train wel maar voornamelijk aan de longe en fiets :)


zodiacje schreef
Mpower van naf werkte bij mn vorige paard erg goed. Zag de spieren in de bovenlijn erop vliegen. Bij mn huidige paard twee potten geprobeerd maar nul verschil.

Denk overigens dat dat voor alle supplementen wel zo is, dat het ene paard er wel of meer op reageert en een ander niet.

Creatine zou ik niet zomaar gaan geven zonder wat van zn bloed te weten. Zou bang zijn voor problemen rond de nieren en dus rug.

Sojaschroot heb ik vd winter gegeven. Gehaald in een 20 kilo zak bij de veevoer handel in schipluiden (zuid hollland). Weinig verschil voor mijn paard die sowieso slank gebouwd is.


Geef nu wheypoeder. Al een hele pot gegeven en nu halverwege de tweede. Zie geen wonderen maar vind het wel erg fijn idee dat ik zeker weet dat hij genoeg eiwitten binnen krijgt. We zijn nu de wei aan het opbouwen dus ga de whey wel weer afbouwen.

Naf omega 3 6 9 olie komt paard wel lekker vol van te staan. Had nu weer even een maandje lijnzaad olie gegeven maar zie echt verschil nu ik sinds een week weer deze geef.

Myoplast heb ik mn andalusier gegeven, zag ik geen verschil mee maar wel slechts 1 pot gegeven.

Pavo bodybuilder ook aan die anda. Daar zag ik wel verschil mee. Was ze wat voller mee over de boven lijn.


Dat zijn mijn ervaringen (12 jaar en 4 paarden, je probeert wel eens wat).

Side note is natuurlijk dat alles valt en staat met training (en goed ruwvoer) maar dat snap je vast en was je vraag ook niet.

Nogmaals, ieder paard is anders maar dit zijn mijn ervaringen.


Wordt even zoeken idd wat ze exact nodig heeft en dacht sowieso bloedonderzoek te laten doen voor de zekerheid :) maar dankjewel voor je ervaringen!

Suzanne F. schreef
Mijn ervaring is dat als je goede sportbrok voert en correct traint, de spieren er echt wel opkomen. Mijn ervaring is dat Pavo ‘rondere’ resultaten geeft dan Havens. Je hoeft vaak niet met extra supplementen aan de slag. Hooguit schepje vit E en selenium.


Ik sta persoonlijk niet achter graan voeren en hoge suiker zetmeel gehaltes dus de meeste sportbrokken vallen al direct af evenals de hoeveelheden die voorgeschreven worden zij niet opeet.



FennaK schreef
Ik ben heel erg tevreden met de producten van Soulmate Nutrition en die heeft ook een muscle forte.

https://www.soulmate-nutrition.nl/produ ... cle-forte/


Oh dat ken ik nog niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-19 22:13 



 
Profiel   

Voor spieropbouw is eiwit/aminozuren nodig. Goede bronnen zijn, zoals Mizora al aangeeft, soja en luzerne of producten die (een van) beide bevatten.
Supplementen bevatten meestal de aminozuren die anders uit de voeding gehaald zouden worden en wat extra anti-oxidanten.

Te weinig eiwit in het rantsoen kan oa komen door ruwvoer van onbemest of minimaal bemest grasland.

mavantos schreef
Sojaschroot zou ik niet aandurven. Dat is wel echt heel heftig spul.

Wat is er heftig aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 11:54 



 
Profiel   

Djilna schreef
Voor spieropbouw is eiwit/aminozuren nodig. Goede bronnen zijn, zoals Mizora al aangeeft, soja en luzerne of producten die (een van) beide bevatten.
Supplementen bevatten meestal de aminozuren die anders uit de voeding gehaald zouden worden en wat extra anti-oxidanten.

Te weinig eiwit in het rantsoen kan oa komen door ruwvoer van onbemest of minimaal bemest grasland.

mavantos schreef
Sojaschroot zou ik niet aandurven. Dat is wel echt heel heftig spul.

Wat is er heftig aan?


Hier wordt idd minimaal bemest hooi en graslans gegeven aangezien hier allemaal heel sobere rassen staan en alleen zij hier last van heeft.

Ik denk dus soja te proberen idd, moet ik dit dan aanvullen met luzerne of is dit voldoende?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 12:03 



 
Profiel   

Slmt9 schreef


Dit is niet GMO vrij toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 12:11 



 
Profiel   

Of alleen soja genoeg is of dat je wil combineren hangt van je eigen voorkeur af en welke hoeveelheden je wil gaan geven. Voordeel van luzerne is natuurlijk dat het een ruwvoerproduct is. Ik zou dan wel voor luzernebrok gaan omdat dat over het algemeen meer eiwit bevat dan een los luzernehaksel. Mijn paard krijgt iig luzernebrok.

Waarom wil je persé GMO vrij? Wat vind je het nadeel of risico van wel GMO?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 12:23 



 
Profiel   

Ik voer mijn paard sinds kort Fibrebeet van Pavo bij. Ze is sindsdien een stuk gespierder en ronder (zonder dik te zijn) geworden. Ze krijgt maar heel weinig ong. 200 gram per dag. Maar ik zie het verschil wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 12:23 



 
Profiel   

Rugspieren train je door veel overgangen te maken van galop naar draf en andersom...galop naar stap... Dit zowel bijgezet aan de longe als onder het zadel met het hoofd naar beneden. En wel dagelijks! Minstens 5 x in de week.

Je kan supplementen voeren tot je een ons weegt maar als je niet consequent gericht traint heeft dat geen enkele nut.
Plus je de bovenlijn ,,voller,, laat worden dmv Krachtvoer en de hoeveelheid aangepast op je training.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 14:11 



 
Profiel   

Ook op seleniumwaarde getest? Want selenium is nl nodig voor de spieropbouw en aangezien de grond in NL tamelijk arm is voortaan, zijn de seleniumgehaltes in ruwvoer ook vaak laag. Ik zou eerst de SE waarde testen. Kan best zijn dat je alleen dat hoeft bij te geven en niet allerlei andere supplementen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 14:23 



 
Profiel   

Caaatje schreef
Slmt9 schreef


Dit is niet GMO vrij toch?


Helaas niet. Wel een duurzaamsheidscriteria waar ze aan voldoen.

Quote:
“De sojaschroot in onze voeders is afkomstig van GMO geteelde sojabonen. De sojaschroot in onze voeders voldoet aan de RTRS duurzaamheidscriteria.“

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 14:30 



 
Profiel   

Popstra schreef
Rugspieren train je door veel overgangen te maken van galop naar draf en andersom...galop naar stap... Dit zowel bijgezet aan de longe als onder het zadel met het hoofd naar beneden. En wel dagelijks! Minstens 5 x in de week.

Je kan supplementen voeren tot je een ons weegt maar als je niet consequent gericht traint heeft dat geen enkele nut.
Plus je de bovenlijn ,,voller,, laat worden dmv Krachtvoer en de hoeveelheid aangepast op je training.


Aangezien zij voorheen wel een goede basisbespiering zonder andere training denk ik toch dat het iets in het eten is dat is veranderd en wil ik dat eerst aanpakken voor ik haar te zwaar in het werk zet en zij door gebrek aan goede voedingsstoffen de rest van haar spieren verder opvreet. Dit gaat dan evenredig omhoog met de training, die gaat starten op het niveau dat zij nu aankan ;) Persoonlijk ben ik ook niet voor 5 dagen in de week trainen (met een dier op dit niveau met oog op spieropbouw) noch bijzetten maar dat is ieder voor zich natuurlijk :)


Mabotje schreef
Ook op seleniumwaarde getest? Want selenium is nl nodig voor de spieropbouw en aangezien de grond in NL tamelijk arm is voortaan, zijn de seleniumgehaltes in ruwvoer ook vaak laag. Ik zou eerst de SE waarde testen. Kan best zijn dat je alleen dat hoeft bij te geven en niet allerlei andere supplementen


Nee bloedonderzoek komt eraan maar op aanraden van de da wachten we heel even wat ze doet met gras en toegevoegde eiwitten.


Slmt9 schreef
Caaatje schreef


Dit is niet GMO vrij toch?


Helaas niet. Wel een duurzaamsheidscriteria waar ze aan voldoen.

Quote:
“De sojaschroot in onze voeders is afkomstig van GMO geteelde sojabonen. De sojaschroot in onze voeders voldoet aan de RTRS duurzaamheidscriteria.“[/quote]

Nu dat is geen gigaramp natuurlijk, maar ik probeer toch altijd erop te letten wat ze binnenkrijgt. net contact gehad met de aveve hier in belgie en die verkopen zowel gmo vrij als met gmo's en hij ging vragen of gmo vrij ook in zakken verkrijgbaar was ipv containerhoeveelheden

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 15:16 



 
Profiel   

Een paard zal wel over de rug moeten lopen om de rugspieren te trainen, zoals Popstra zegt. Ik denk dat longeren zonder enige vorm van aanleuning of fietsen niets of nauwelijks gaan helpen met de spieropbouw.

Ik kan ook extra eiwitten gaan eten, maar zo lang ik niet naar de sportschool ga zal ik ook geen spieren krijgen :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 15:35 



 
Profiel   

Ik zou alleen Lucerne bijvoeren voor de eiwitten die de spieren nodig hebben en de rest is echt een kwestie van goed trainen TS. Ik leg regelmatig balkjes op de hoefslag neer zodat ze hun achterhand goed gebruiken en sterk onder de massa treden. Ik vind de galop een fijne gang om de achterhand en borstspieren en hals goed te trainen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 15:43 



 
Profiel   

mavantos schreef
Een paard zal wel over de rug moeten lopen om de rugspieren te trainen, zoals Popstra zegt. Ik denk dat longeren zonder enige vorm van aanleuning of fietsen niets of nauwelijks gaan helpen met de spieropbouw.

Ik kan ook extra eiwitten gaan eten, maar zo lang ik niet naar de sportschool ga zal ik ook geen spieren krijgen :(:)

Precies dit plus dat veel mensen haast geen flinke hoeveelheid Krachtvoer durven te voeren door al die kul verhalen dat het zo slecht zou zijn. Van groenté en gras krijg je geen spieren


Laatst bijgewerkt door Popstra op 06-05-19 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 16:55 



 
Profiel   

mavantos schreef
Een paard zal wel over de rug moeten lopen om de rugspieren te trainen, zoals Popstra zegt. Ik denk dat longeren zonder enige vorm van aanleuning of fietsen niets of nauwelijks gaan helpen met de spieropbouw.

Ik kan ook extra eiwitten gaan eten, maar zo lang ik niet naar de sportschool ga zal ik ook geen spieren krijgen :(:)


Volgens mij klopt dit niet helemaal. Als je spieren traint, krijgen ze kleine scheurtjes. Deze scheurtjes moeten opgevuld worden door eiwitten en aminozuren. Wacht je daarmee te lang of geef je te weinig, worden de scheurtjes niet goed opgevuld en kan je zelfs spierafbraak krijgen.
Maar als een spierscheurtje als verzadigd is, dan heeft extra eiwitten toevoegen geen zin en wordt het uitgescheiden.
Wat ik hiermee wil zeggen: bevat een rantsoen te weinig eiwitten, dan kan extra eiwitten toevoegen zonder training ook van waarde zijn. Bijv. een paard die op een rantsoen staat van arm hooi en geen gras krijgt. Wat dus voor mijn paard aan de orde is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 16:55 



 
Profiel   

Hoe dan?? Juist door training en elke keer een stapje zwaarder krijg je die spier scheurtjes die uite8ndelijk nodig zijn om de spieren te doen groeien. Dat bereik je dus niet met niet trainen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 16:58 



 
Profiel   

Dat klopt. Maar dan ga je er vanuit dat de eiwitopname nu al verzadigd is (dat de basis goed is). Wil je dan meer spieren krijgen, dan zal je idd moeten trainen.
In het geval van ts neemt het paard te weinig eiwitten op, dus begin je al met 1-0 achterstand. Dan ga je dus aanvullen en zal je daar profijt van hebben, tot de ontstane scheurtjes verzadigd zijn.

Net zoals ik vegan eet en minder eiwitten binnen krijg. Daarom neem ik plantaardige eiwitten. Maar ik hoef niet zelf te gaan trainen om die eiwitten op te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 19:15 



 
Profiel   

Popstra schreef
Hoe dan?? Juist door training en elke keer een stapje zwaarder krijg je die spier scheurtjes die uite8ndelijk nodig zijn om de spieren te doen groeien. Dat bereik je dus niet met niet trainen


In principe krijg je dat inderdaad niet extra door niet te trainen indien de voeding en vrije beweging al optimaal zijn, maar ontzettend veel paarden zijn onderbespierd ten opzichte van wat ze zouden zijn bij vrije beweging en voldoende eiwit (en mineralen/vitaminen). In dat geval is ook vrije beweging al voldoende training voor extra spieropbouw indien het eiwittekort aangevuld wordt. En als dat dan ook nog eens aangevuld wordt met longe en fietsen komt dat met die basisbespiering echt wel goed.

En ja, je kunt prima de rugspieren aan de longe trainen zonder bijzet, erger nog: ik denk dat de meeste paarden zelfs beter zonder bijzet getraind kunnen worden en hoogstens bijgestuurd moeten worden met een chambon bij echte sterrekijkers. Ik zie bij bijzet toch voornamelijk opgekrulde nekken en weinig werkelijke rugspieren gebruikt worden.

Overigens kunnen een hoop paarden prima van goed gras spieren aanmaken, daarom knappen zoveel paarden ook zo op van het weideseizoen. (Bemest) gras bevat namelijk wel degelijk flink eiwit. Krachtvoer heeft heel lang bestaan uit veel zetmeel en suiker en weinig eiwit vanwege de angst voor eiwitrijk voeren (eiwitbulten en hoefbevangenheid werd volgens men ook door eiwit veroorzaakt). Schrale ruggen waren ook heel gebruikelijk. En nog zie ik het vaak niet herkend worden als eiwitprobleem, juist bij de paarden die veel krachtvoer krijgen.

Wat ik bij paarden met weinig krachtvoer vaker zie, indien er geen arm hooi gevoerd wordt, is spiergebrek door een mineralentekort. Want dat was met veel krachtvoer over het algemeen wel op orde. De meeste mineralenbrokken worden door fabrikanten op het moment krap voorgeschreven, waardoor dat alsnog wel een uitdaging blijft. Meer moeten voeren dan dat de fabrikant adviseert is bij een mineralenbrok eerder regel dan uitzondering, tot aan 2.4x zo veel aan toe. Hierbij houd ik de richtlijnen van het CVB en NRC (6e editie) aan, maar dan wel de hoogste minimale advieshoeveelheid voor een paard in rust van de 2. Welke een hogere waarde heeft wisselt per mineraal.

Maar ook bij paarden met onbeperkt goed hooi wil een eiwittekort nog wel eens ontstaan. Soms omdat het eiwit in het hooi toch lager dan verwacht blijkt te zijn (daarvoor is testen, al is het maar met de pavo quickscan, erg belangrijk), maar het is ook regelmatig doordat paarden genetische afwijkingen blijken te hebben waardoor ze een verhoogde eiwitbehoefte hebben. De meest bekende zijn de verschillende pssm-varianten.

Ik ben overigens niet van de groep die zetmeel en suiker verketterd, maar denk wel dat het voor de meeste paarden nauwelijks tot niet nodig is om dit toe te voegen voor extra energie. Zolang er geen onbeperkt ruwvoer gevoerd wordt (waarmee ik geen stro bedoel), vind ik dat belangrijker. En ook daarna zal ik beginnen met zetmeelarme krachtvoeders. Want ook met een krachtvoer met 20% Z+S kan je over het algemeen een paard al genoeg laten aankomen, het gaat namelijk om de energiewaarde in totaal, en niet om het zetmeelgehalte an sich, voor het extra aan laten komen. Er zullen ook maar weinig situaties zijn (veelal topsport) waarin ik krachtvoer met 40+% zetmeel+suiker inzetbaar vind. En sommige traditionele merken (en nee, niet pavo: pavo zit al jaren aan de onderkant qua zetmeel en suiker van de traditionele merken) schommelen nog altijd rond de 35-40% voor een heel aantal van hun krachtvoeders die ze niet alleen vermarkten als voer voor topsporters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 19:23 



 
Profiel   

mavantos schreef
Een paard zal wel over de rug moeten lopen om de rugspieren te trainen, zoals Popstra zegt. Ik denk dat longeren zonder enige vorm van aanleuning of fietsen niets of nauwelijks gaan helpen met de spieropbouw.

Ik kan ook extra eiwitten gaan eten, maar zo lang ik niet naar de sportschool ga zal ik ook geen spieren krijgen :(:)


Gelukkig kan je je paard ook over de rug laten lopen zonder een bijzet :) en als jij start met een structureel tekort aan eiwitten in je rantsoen zal er zeker verschil zijn in je spieren als je dit aanvult zonder training.


maria1990 schreef
Ik zou alleen Lucerne bijvoeren voor de eiwitten die de spieren nodig hebben en de rest is echt een kwestie van goed trainen TS. Ik leg regelmatig balkjes op de hoefslag neer zodat ze hun achterhand goed gebruiken en sterk onder de massa treden. Ik vind de galop een fijne gang om de achterhand en borstspieren en hals goed te trainen :)


Van luzerne kan ik niet de benodigde hoeveelheden geven om het daadwerkelijk verschil te laten maken op zichzelf aangezien mijn pony dat niet op krijgt jammer genoeg, evenals er bij mijn weten in luzerne minder essentiele aminozuren zitten maar daar kan ik mis zitten.


de reactie van Slmt9 en Mizora kloppen voor mij helemaal en beantwoorden al een groot deel van de reacties :D

En gelukkig kan je ook longeren over de rug zonder bijzet of hulpteugels :) Dus dat komt al helemaal goed!
Evenals ik de reacties begrijp met training opbouwen, spieren versterken, krachtvoer geven,... maar ik mij hier niet in kan vinden. spieropbouw zonder de benodigde bouwstoffen is onmogelijk en gaat zelfs afbraak in de hand werken. aangezien ik mijn pony ken en weet hoe haar basisbespiering eruit hoort te zien, evenals zij met 24/7 vrij uitloop en verschillende keren per week lichte trainingen heel arm bespierd blijft maakt dit voor mij duidelijk dat hier iets misgaat, zeker als je dit vergelijkt met de bespiering van de 5 andere ponies die bij haar staan en hetzelfde te eten krijgen. Dit lijkt me ook niet onlogisch aangezien zij momenteel geen gras heeft en hooi krijgt van onbemest grasland en de andere ponies voornamelijk shetlanders en minipaardjes zijn.

eerst maar eens met essentiele aminozuren kijken icm een vit e supplement of er verbetering komt, eventueel met aanvulling van gras binnenkort en moest er dan nog geen verbetering komen laat ik ze door de da nakijken voor ik haar in het werk zet. uiteindelijk heb ik maar een Hip Hop (zo heet ze) en ben ik er graag zuinig mee :o

Ik vind het wel heel fijn hoe hier deze discussie is ontstaan, daar kunnen we alleen maar van leren allemaal en hoe meedenkend iedereen is. Ik wil jullie zeker ook trouwens up to date houden eventueel met voor en na foto's en verslagjes van hoe de trainingen vorderen etc moest daar interesse in zijn?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-19 22:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 60 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen