Knoflook als pepmiddel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Knoflook als pepmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 13:48

Ik wist even niet hoe het anders te formuleren in mijn titel :+
Anders dan andere jaren, zitten er plotseling (nu al) veel dazen in één stukje van ons weiland. Ik dacht dus om net zoals vroeger knoflook bij te voeren, omdat ik daar toen goede resultaten mee had.
Echter, een dag nadat ik het begon bij te geven leken al mijn paarden (ja, ook die twee oudjes) plots de kolder in de kop te hebben. Nog vaker dan anders vliegen ze in het rond door de wei, al bokkend en springend. Allemaal gezellig, maar ik ben deze week al 2 keer bijna van mijn (anders super brave en relaxte) Bas afgekukeld en dat vind ik toch net iets minder gezellig.
Dus... is het toeval of kan er een link zijn met het voeren van knoflook?
Ik geef overigens gewoon de aanbevolen hoeveelheid op de doos en het is de poeder-variant.

Hutcherson

Berichten: 7347
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Knoflook als pepmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:49

Ik denk dat het toeval is :P

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:51

Je weet dat je paarden van knoflook eten bloedarmoede (kunnen) krijgen?

Verder vermoed ik dat er niet alleen dazen zitten, maar ook herteluisvliegen. Daar raken paarden goed van over de rooie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:51

Ik gok toeval omdat de paarden (vooral merries) hier ook allemaal de kolder in de kop hebben sinds het afgelopen week ineens weer echt koud werd. Alles is kijkerig, bokkerig en hyper. Ik vermoed dat als het weer weer normaal wordt (vorst in mei >;) ) dat dan de beesten ook weer kalmeren.