Ecostyle Chillpill ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:29

rien10 schreef:
Nope. Dat doet hij niet. Maar de stoom moet echt van de ketel. Voet in bubbeltjes plastic als hij mag :j


Oh dat is wel echt fijn, die van mij zou ontploffen aan een lijntje. Daar zou ik beter op kunnen gaan zitten haha.

rien10
Berichten: 14666
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:10

Nou, dat doet hij dus ook. "Nope" was als in "Niet braaf aan een lijntje". Maar hij ontploft nu ook onder het zadel (af en toe). Vandaag is de osteopaat geweest. Dat zal wel iets meer rust in zijn lijf geven. Alles doen om het zo comfortabel mogelijk voor meneertje te maken.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:14

rien10 schreef:
Nou, dat doet hij dus ook. "Nope" was als in "Niet braaf aan een lijntje". Maar hij ontploft nu ook onder het zadel (af en toe). Vandaag is de osteopaat geweest. Dat zal wel iets meer rust in zijn lijf geven. Alles doen om het zo comfortabel mogelijk voor meneertje te maken.


Oh verkeerd geïnterpreteerd dan. Moeilijk hoor... je hebt nog wel meer calm cq stress supplementen volgens mij. Maar of die werken geen idee.

rien10
Berichten: 14666
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:16

Ja. Weet ik. Maar mededelingen daarover waag ik me op Bokt niet aan. Krijg ik 20 moraal ridders "vanuit vertrouwen opbouwen" en zo over me heen. Laat ik het zo zeggen: ik zorg dat het veilig blijft. :+

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:24

rien10 schreef:
Ja. Weet ik. Maar mededelingen daarover waag ik me op Bokt niet aan. Krijg ik 20 moraal ridders "vanuit vertrouwen opbouwen" en zo over me heen. Laat ik het zo zeggen: ik zorg dat het veilig blijft. :+


Ik zit hier met hetzelfde verhaal: ik moet een pittige merrie terug oppakken na een blessure en behandeling. Ik heb de DA een middeltje gevraagd om de scherpte er wat af te halen. Ik denk dat in zo’n situaties een vrij te verkrijgen supplement onvoldoende helpt. Uiteindelijk is het toch maar om een korte periode te overbruggen waarbij ik niet wil dat het paard zich opnieuw blesseert uit gekkigheid, noch ik in de lappenmand beland.

Uberpony

Berichten: 226
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:44

Lukasje schreef:
rien10 schreef:
Ja. Weet ik. Maar mededelingen daarover waag ik me op Bokt niet aan. Krijg ik 20 moraal ridders "vanuit vertrouwen opbouwen" en zo over me heen. Laat ik het zo zeggen: ik zorg dat het veilig blijft. :+


Ik zit hier met hetzelfde verhaal: ik moet een pittige merrie terug oppakken na een blessure en behandeling. Ik heb de DA een middeltje gevraagd om de scherpte er wat af te halen. Ik denk dat in zo’n situaties een vrij te verkrijgen supplement onvoldoende helpt. Uiteindelijk is het toch maar om een korte periode te overbruggen waarbij ik niet wil dat het paard zich opnieuw blesseert uit gekkigheid, noch ik in de lappenmand beland.


Hoi Lukasje, dochter van Rien10 hier, ruiter van Brix. De chillpillen hebben naar mijn mening niet (genoeg) geholpen. Ik ben dus vandeweek na zijn uitbarsting weer teruggegaan op de Stressless Injector van Primeval. Dit is op natuurlijke basis, kruiden/magnesium/valeriaan/enz. Dus niet zo ''schadelijk'' of heftig als de spullen die je van de DA krijgt. Bij Brix werkt het goed, scherpe randje is er af, maar hij is zeker niet 'dood'! Ik gebruik 3/4 tube, hij weegt +/- 400kg.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 22:29

Hoop dat ik morgen iets krijg te horen wanneer mijn pot ChillPill bij me aan komt.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 08:00

ChillPill is toch ook 100% natuurlijk ? Wat zit daar nu eigenlijk allemaal in?

Mocht mijn pot ChillPill vandaag wel binnenkomen hoeveel pillen zal ik dan aan mij beide paarden voeren?

Ik heb 2 tinkers merrie 1.36 cm en ruin 1.46 cm en beide zwaar gebouwd wegen zeker 450 kilo. Dan het advies voor een paard geven?

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:12

jansje73 schreef:
ChillPill is toch ook 100% natuurlijk ? Wat zit daar nu eigenlijk allemaal in?

Mocht mijn pot ChillPill vandaag wel binnenkomen hoeveel pillen zal ik dan aan mij beide paarden voeren?

Ik heb 2 tinkers merrie 1.36 cm en ruin 1.46 cm en beide zwaar gebouwd wegen zeker 450 kilo. Dan het advies voor een paard geven?


Begin met de halve dosering opbouwen kan altijd nog?

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:13

rien10 schreef:
Ja. Weet ik. Maar mededelingen daarover waag ik me op Bokt niet aan. Krijg ik 20 moraal ridders "vanuit vertrouwen opbouwen" en zo over me heen. Laat ik het zo zeggen: ik zorg dat het veilig blijft. :+


Tja herkenbaar helaas, vroeger had je van die muisjes via de dap misschien dat nog een idee als de prime injector te weinig zou doen.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:39

Phuddle schreef:
jansje73 schreef:
ChillPill is toch ook 100% natuurlijk ? Wat zit daar nu eigenlijk allemaal in?

Mocht mijn pot ChillPill vandaag wel binnenkomen hoeveel pillen zal ik dan aan mij beide paarden voeren?

Ik heb 2 tinkers merrie 1.36 cm en ruin 1.46 cm en beide zwaar gebouwd wegen zeker 450 kilo. Dan het advies voor een paard geven?


Begin met de halve dosering opbouwen kan altijd nog?


Dat vind ik wel een hele goede tip. Dank je wel

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:45

Graag gedaan hoor

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 08:33

Ik zit al bijna een week te wachten op mijn pot ChillPill pillen maar nog steeds niks binnen gekregen.
We kregen een berichtje dat het op zaterdag zal binnen komen, helaas op zaterdag weer een berichtje dat het nog niet was verstuurd ivm sorteringsfout bij het postbedrijf wat kan natuurlijk. Vanaf zaterdag hebben we niks meer gehoord wanneer mijn pot pillen wel wordt bezorgd, er zit niks anders op dan afwachten.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 11:08

jansje73 schreef:
Ik zit al bijna een week te wachten op mijn pot ChillPill pillen maar nog steeds niks binnen gekregen.
We kregen een berichtje dat het op zaterdag zal binnen komen, helaas op zaterdag weer een berichtje dat het nog niet was verstuurd ivm sorteringsfout bij het postbedrijf wat kan natuurlijk. Vanaf zaterdag hebben we niks meer gehoord wanneer mijn pot pillen wel wordt bezorgd, er zit niks anders op dan afwachten.


Wat vervelend zeg! Anders even naar het bedrijf bellen waar ze blijven?

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 21:54

Phuddle schreef:
jansje73 schreef:
Ik zit al bijna een week te wachten op mijn pot ChillPill pillen maar nog steeds niks binnen gekregen.
We kregen een berichtje dat het op zaterdag zal binnen komen, helaas op zaterdag weer een berichtje dat het nog niet was verstuurd ivm sorteringsfout bij het postbedrijf wat kan natuurlijk. Vanaf zaterdag hebben we niks meer gehoord wanneer mijn pot pillen wel wordt bezorgd, er zit niks anders op dan afwachten.


Wat vervelend zeg! Anders even naar het bedrijf bellen waar ze blijven?



Ik heb de pillen vanmiddag binnen gekregen. Ik had vanmorgen contact opgenomen met Ecostyle en die namen gelijk actie. Ik ben benieuwd hoe mijn paarden erop reageren.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:08

jansje73 schreef:
Ik zit al bijna een week te wachten op mijn pot ChillPill pillen maar nog steeds niks binnen gekregen.
We kregen een berichtje dat het op zaterdag zal binnen komen, helaas op zaterdag weer een berichtje dat het nog niet was verstuurd ivm sorteringsfout bij het postbedrijf wat kan natuurlijk. Vanaf zaterdag hebben we niks meer gehoord wanneer mijn pot pillen wel wordt bezorgd, er zit niks anders op dan afwachten.


Fijn dat ze binnen zijn! Ik ben benieuwd naar je ervaring!



Wat vervelend zeg! Anders even naar het bedrijf bellen waar ze blijven?[/quote]


Ik heb de pillen vanmiddag binnen gekregen. Ik had vanmorgen contact opgenomen met Ecostyle en die namen gelijk actie. Ik ben benieuwd hoe mijn paarden erop reageren.[/quote]

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:51

Ik vind het fijn dat mijn pillen nu binnen zijn, al had ik er wel een week op moeten wachten. Normaal gesproken gebeurd dat niet maar ik had gewoon de pech dat het dat het bij mij een week duurde.

Ik ben ook erg benieuwd benieuwd hoe mijn paarden erop reageren en dat ik het verschil goed kan merken vooral hoe mijn paarden zijn bij de hoefsmid , op de trailer voor mijn ruin buiten rijden in de bossen maar ook voor het scheren van mijn paarden.

Het scheren stond eigenlijk komende weekend op het programma, maar dat ik een week moest wachten tot dat ik mijn pillen binnen had, is het scheren met een week verschoven naar volgende weekend.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:04

jansje73 schreef:
Ik vind het fijn dat mijn pillen nu binnen zijn, al had ik er wel een week op moeten wachten. Normaal gesproken gebeurd dat niet maar ik had gewoon de pech dat het dat het bij mij een week duurde.

Ik ben ook erg benieuwd benieuwd hoe mijn paarden erop reageren en dat ik het verschil goed kan merken vooral hoe mijn paarden zijn bij de hoefsmid , op de trailer voor mijn ruin buiten rijden in de bossen maar ook voor het scheren van mijn paarden.

Het scheren stond eigenlijk komende weekend op het programma, maar dat ik een week moest wachten tot dat ik mijn pillen binnen had, is het scheren met een week verschoven naar volgende weekend.



Heel benieuwd ook voor het scheren etc.
Hier lijkt het na 1,5 maand voeren minder te werken. Iemand hier al ervaring mee? Na langdurig voeren?

rien10
Berichten: 14666
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:35

We gaan vanmiddag -na het rijden - longeren. Duimen dat hij heel blijft.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 17:38

rien10 schreef:
We gaan vanmiddag -na het rijden - longeren. Duimen dat hij heel blijft.


Ik heb ze binnen hoor, en ik ga voor je duimen!

rien10
Berichten: 14666
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:28

Niet gelongeerd hij was zo braaf onder het zadel. Hij oogde daarna erg tevreden. Zolang we het paardwaardig kunnen uitstellen (zoals t in het revalidatie plan staat) tot half februari doen we dat.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:54

rien10 schreef:
Niet gelongeerd hij was zo braaf onder het zadel. Hij oogde daarna erg tevreden. Zolang we het paardwaardig kunnen uitstellen (zoals t in het revalidatie plan staat) tot half februari doen we dat.


Fijn dat hij braaf was! Hopelijk houd hij dat vol tot half februari

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 08:26

Vanaf zaterdag ga ik de pillen voeren aan mijn tinkers, wil het niet langdurig gaan geven maar alleen wanneer het nodig is. Een week van te voren gaan voeren begin met 2 pillen per dag en kijk hoe mijn tinkers erop reageren. Ook ga ik de komende week mijn tinkers rustig laten wennen aan het geluid van de scheermachine.

Betty62

Berichten: 69
Geregistreerd: 06-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:00

Jansje73, merk je verschil door het geven van de Chillpill en hoe is het gegaan met scheren?

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:08

Betty62 schreef:
Jansje73, merk je verschil door het geven van de Chillpill en hoe is het gegaan met scheren?



Ik ben er nog niet aan begonnen met het geven van de chillpill. Ik zat net midden in een verhuizing en ben net een week verhuisd, dus had ik het druk zat.

Moet mijn paarden ook nog gaan scheren en dat wil ik in de carnavalsvakantie gaan doen. Dan verhuizen ook mijn paarden naar een nieuwe stal. In de carnavalsvakantie ga ik mijn paarden aan de ChillPill zetten.

Moet je de chillpill koel bewaren ?