Ecostyle Chillpill ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:30

Noukie schreef:
Slmt9 schreef:
Wat grappig, paddo’s voor paarden. Ik kende het niet, blijf wel meelezen! Interessant!

Maar van paddo’s ga je toch júíst gekke dingen zien? :D
Ik lees ook mee, benieuwd of het ook werkt voor een paard dag zich juist volledig afsluit als ie t eng vindt


Paddo is gewoon de roepnaam van paddestoel. Ik gebruik het als woordgrapje ;)
Niet alle paddestoelen geven idd het hallucinerende effect. Voor EOTRH heb je bijv ook paddestoelenpoeder die goed helpt. Geen idee welke paddo :D dat is.
Net zoals wietolie, daar heb je ook mét en zónder thc. Allebei met verschillende werking :)

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:32

Ik snap het, ik maakte een grapje... :D

Slmt9

Berichten: 4798
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 21:34

Hahaha had hem niet door _O-

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:08

Nou pillen waren binnen, na 1 pil wilde mevrouw ze niet meer opeten
Dus maar proberen door de brok/slobber.
Ben benieuwd of ik ze gevoerd ga krijgen en wat ik ervan kan merken.
Hoe gaat het met jullie paardjes?

xGin
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 17:41

Phuddle schreef:
Nou pillen waren binnen, na 1 pil wilde mevrouw ze niet meer opeten
Dus maar proberen door de brok/slobber.
Ben benieuwd of ik ze gevoerd ga krijgen en wat ik ervan kan merken.
Hoe gaat het met jullie paardjes?


Die van mij eet ze uit de hand vind ze heerlijk alleen eerste paar dagen gaf ik ze met een pepermuntje of wat lekkers. Door de sterke geur at ze hem namelijk eerst niet tot ze het linkte aan wat lekkers. In het begin maskeert de lucht van pepermunt ook de geur van de pil :)

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:57

xGin schreef:
Phuddle schreef:
Nou pillen waren binnen, na 1 pil wilde mevrouw ze niet meer opeten
Dus maar proberen door de brok/slobber.
Ben benieuwd of ik ze gevoerd ga krijgen en wat ik ervan kan merken.
Hoe gaat het met jullie paardjes?


Die van mij eet ze uit de hand vind ze heerlijk alleen eerste paar dagen gaf ik ze met een pepermuntje of wat lekkers. Door de sterke geur at ze hem namelijk eerst niet tot ze het linkte aan wat lekkers. In het begin maskeert de lucht van pepermunt ook de geur van de pil :)


Fijn als je paard veel lust waarmee je het erbij kunt stoppen zeg maar. Dat lukte bij mij de eerste keer hihi. Daarna trapte ze er niet meer in :)

xGin
Berichten: 50
Geregistreerd: 28-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 08:36

Phuddle schreef:
Die van mij eet ze uit de hand vind ze heerlijk alleen eerste paar dagen gaf ik ze met een pepermuntje of wat lekkers. Door de sterke geur at ze hem namelijk eerst niet tot ze het linkte aan wat lekkers. In het begin maskeert de lucht van pepermunt ook de geur van de pil :)


Fijn als je paard veel lust waarmee je het erbij kunt stoppen zeg maar. Dat lukte bij mij de eerste keer hihi. Daarna trapte ze er niet meer in :)[/quote]

Die fijn mij is ook zeer kieskeurig en eet ook bijna niks, dus dit was voor mij ook wel een wonder hihi, maar ze werken wel echt goed. :+ Is er niet een bepaalde slobber die ze fantastisch vind? Daar eventueel koud doorheen. Even in een laagje koud water laten liggen dan lost het op dan kan het ook ongezien door een brokje of in een appel. :D

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 12:30

xGin schreef:
Phuddle schreef:
Die van mij eet ze uit de hand vind ze heerlijk alleen eerste paar dagen gaf ik ze met een pepermuntje of wat lekkers. Door de sterke geur at ze hem namelijk eerst niet tot ze het linkte aan wat lekkers. In het begin maskeert de lucht van pepermunt ook de geur van de pil :)


Fijn als je paard veel lust waarmee je het erbij kunt stoppen zeg maar. Dat lukte bij mij de eerste keer hihi. Daarna trapte ze er niet meer in :)


Slim! Gaan we doen!
Die fijn mij is ook zeer kieskeurig en eet ook bijna niks, dus dit was voor mij ook wel een wonder hihi, maar ze werken wel echt goed. :+ Is er niet een bepaalde slobber die ze fantastisch vind? Daar eventueel koud doorheen. Even in een laagje koud water laten liggen dan lost het op dan kan het ook ongezien door een brokje of in een appel. :D[/quote]

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:09

Ik heb er op horse event naar staan kijken en overwogen mee te nemen, maar als ik dit zo lees ben ik blij dat ik dit niet gedaan heb voor mijn kieskeurige mannen...

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:59

Hoe groot is zo'n pil?
Ik gaf prednison pillen altijd in een banaan. Ging prima. Dat zal met deze misschien ook lukken?

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:08

Mijn ruin was ook erg kieskeurig maar at ze makkelijk. :j Heb ze helaas maar kort kunnen testen omdat hij zich erna blesseerde. Ze zijn zo groot als een vitaminepil. :-)

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:38

Ik voerde ze gewoon door mijn biks (ong even groot) dus ging zo mee per hap ;) Helaas deed het voor mijn stresskippie niks... Dus na 1 potje maar gestopt, duur spul als het niet tot amper werkt helaas!

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 00:31

Ik merk geen verschil. Nu 1 week met 4 pil pd....
Blijft stresskip

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:48

De mijne heeft het proef potje bijna leeg.
Nog steeds makkelijk gestressed maar wel vaste mest en minder de stal overhoop.
De vraag is of dat door de pillen komt of ze begint te wennen aan de situatie.
Ik denk dat ik nog 1 grote pot door zet en dan kijk wat ze op minder/geen doet

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:09

Ik ben nu aan het proberen met de Feelings Control. Ik denk dat dit vergelijkbaar werkt. Hij vindt het in ieder geval niet vies.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:37

Bij de mijne zitten de eerste zes pillen erin (door de slobber). Ben benieuwd of het iets doet.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:03

Noukie schreef:
Bij de mijne zitten de eerste zes pillen erin (door de slobber). Ben benieuwd of het iets doet.


Hier ook door de slobber, gaat super zo

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 08:30

Het eten van de pillen was voor die van mij geen probleem, alleen hij werd er juist extreem kijkerig van helaas ipv chill.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:13

Noukie schreef:
Het eten van de pillen was voor die van mij geen probleem, alleen hij werd er juist extreem kijkerig van helaas ipv chill.


Oh dat is opvallend!

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:22

@Noukie, die reactie had mijn jonge merrie ook inderdaad. Heb de rest van de pot nog staan en wil dit jaar wel kijken of het voor de andere paarden helpt voor oud en nieuw.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:51

oh jee, dat klinkt niet hoopvol... Mijne werd ook heet en schrikachtig van voer dat speciaal was om de scherpe kantjes van nerveuze en schrikachtige paarden af te halen :P

Ik heb ze nu 1 week gegeven, omdat mijn pony weg zou gaan voor een weekend en ik veel stress had verwacht. Ze was wel iets nerveus, maar het viel echt 100% mee!! Of het komt door de pillen of dat ze het anders ook was geweest, geen idee natuurlijk. Maar ik ga ze wel ook rond oud & nieuw geven in combinatie met druppels van Phytonics en Puur.

Phuddle
Berichten: 482
Geregistreerd: 01-03-19

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:08

Inmiddels al een tijdje verder en ik ben positief. Of het echt aan de pillen ligt of dat ze inmiddels gewend is op stal dat weet ook nog niet.
Echter is het wel zo dat ze zich nu beter kan concentreren. Ze klimt wel in spanning maar laat deze ook makkelijk weer afvloeien als het enge/nieuwe voorbij is.
Wij gaan tot en met de verhuis sowieso nog even door.
Baat het niet, schaad het niet. Dus mocht iemand niet tevreden zijn ik houd me aanbevolen := := :$

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Ecostyle Chillpill ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:21

Ik moet er wel bij zeggen: mijn paard heeft eerder tegenovergesteld gereageerd op een stress verlagend supplement, dus het zal aan hem liggen en niet aan de pillen :D
Of ik heb toch per ongeluk echte paddo's gevoerd :P

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:04

fargo schreef:
Ik ben nu aan het proberen met de Feelings Control. Ik denk dat dit vergelijkbaar werkt. Hij vindt het in ieder geval niet vies.

Deze krijgt mijn pony ook.
Ik heb nav dit topic gekeken of ik over zou stappen naar Chill pill, maar het is kwa prijs vergelijkbaar en op Feelings Control doetie het echt goed.
Paar keer al dan niet bewust afgebouwd/gestopt en dat merk ik na een paar dagen altijd meteen weer.
Hij wordt geen doetje, maar sluit zich niet helemaal af als die wat stress krijgt, waardoor ik tot hem door kan blijven dringen en hem kan overtuigen dat 't wel meevalt.
Eerder sloot hij zich dusdanig voor me af dat ik wel eens het idee had datie geen flauw benul had dat ik ook nog aanwezig was.

Onderhoudsdosering is proefondervindelijk vastgesteld op 3 tabletten per dag.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:10

Marije_jiplover schreef:
fargo schreef:
Ik ben nu aan het proberen met de Feelings Control. Ik denk dat dit vergelijkbaar werkt. Hij vindt het in ieder geval niet vies.

Deze krijgt mijn pony ook.
Ik heb nav dit topic gekeken of ik over zou stappen naar Chill pill, maar het is kwa prijs vergelijkbaar en op Feelings Control doetie het echt goed.
Paar keer al dan niet bewust afgebouwd/gestopt en dat merk ik na een paar dagen altijd meteen weer.
Hij wordt geen doetje, maar sluit zich niet helemaal af als die wat stress krijgt, waardoor ik tot hem door kan blijven dringen en hem kan overtuigen dat 't wel meevalt.
Eerder sloot hij zich dusdanig voor me af dat ik wel eens het idee had datie geen flauw benul had dat ik ook nog aanwezig was.

Onderhoudsdosering is proefondervindelijk vastgesteld op 3 tabletten per dag.

Met drie pillen doet de mijne het ook goed. En hij vindt ze best lekker. Ga gewoon weer starten twee weken voordat de smid weer gaat komen.