Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Paard wil geen krachtvoer, alleen nog maar gras

 
Profiel   

Eet hij wel in de wei? Mijn ervaring is dat je een (klein) koppel prima kunt leren van de voerbak van een ander af te blijven. Dan staat je paard tussen zijn maatjes en heb je die stressfactor niet, en misschien eet hij dan wel?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-19 10:14 



 
Profiel   

En anders een voerzak?

[ img ]

Ik ken een opfok die alle jonkies op die manie hun eigen eten geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-19 10:39 



 
Profiel   

Nee in de wei kan ik vandaag om te proberen stiekem een keer doen maar is verder echt geen optie. Al heel blij dat ze niet klagen als ik voor het hek geef.

Gisteren heb ik m dus na het rijden terug gezet en m na een half uur geprobeerd te voeren bij het hek pal naast zn beste vriend. Dat werkte niet.

Ik ga zo naar stal en m bij aankomst proberen te geven. Kijken of ie dan wel zou eten

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-19 10:46 



 
Profiel   

Kost een endoscopie van zijn maag evenveel als de behandeling? Je kan er ook in laten kijken om te zien of hij maagzweren heeft of niet. Het kan inderdaad zo zijn dat hij geen KV wil omdat hij maagzweren heeft (en aangezien hij zo een stresskip is? :P )

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 07:49 



 
Profiel   

GaelleS schreef
Kost een endoscopie van zijn maag evenveel als de behandeling? Je kan er ook in laten kijken om te zien of hij maagzweren heeft of niet. Het kan inderdaad zo zijn dat hij geen KV wil omdat hij maagzweren heeft (en aangezien hij zo een stresskip is? :P )


Zou idd rond hetzelfde bedrag zijn vertelde mijn d.a.
Maar nogmaals hij eet wél krachtvoer. Heel de winter gegeten. Hij wil nu niet eten omdat hij in de groep op de wei wil staan en geen geduld heeft om te eten

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 16:38 



 
Profiel   

Vandaag met zadelen slobber gevoerd. Hij heeft heel de tijd staan eten.
Ik denk dat die vitalbix zodat hij minder heeft weg te knagen voor het rijden, samen met voeren voor het rijden mn nieuwe aanvalsplan is voor nu.
Iedereen heel hartelijk bedankt voor het meedenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 16:40 



 
Profiel   

Is zijn gebit wel oke?? Gras is veel zachter dan brok en idd een goede vitamine brok terwijl je met hem bezig bent, wanneer je niets doet en hij op het land loopt is een dag overslaan echt geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 16:51 



 
Profiel   

Nogmaals hij eet gewoon krachtvoer.
Alleen als zn maten op de wei staan en hij niet wil hij niet eten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-19 23:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen