Voer voor paard in opbouw na blessure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Voer voor paard in opbouw na blessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-19 08:17

Ik mag mijn paard straks gaan opbouwen na een kleine blessure.

Normaal staat hij op de brok van stal. Maar daar wordt hij erg snel heet en explosief van.

Nu staat hij op alleen hooi en een beetje lucerne.

Ik ben nu opzoek naar een brok met weinig energie maar wel voldoende vitamines. Daarnaast heeft hij de neiging om snel wat schraal te worden.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Voer voor paard in opbouw na blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:49

Gewoon een simpele vitaminebrok zoals Pavo Vital of Vitalbix?

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Voer voor paard in opbouw na blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:59

Ik voer de mijne om dezelfde reden ook geen gewone brok. Ik voer Vit-crix van masters. Bevalt mij erg goed. Je voert 50 gram per keer en dan hebben ze alles wat ze nodig hebben. Ik doe het samen met luzerne zodat er nog iets in de voerbak ligt.

Anoniem

Re: Voer voor paard in opbouw na blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:33

Ik zeg ook vitalbix :j

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Voer voor paard in opbouw na blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:38

Ik zou een vitaminekorrrel voeren, meeste spul is redelijk vergelijkbaar dus wat je kiest hangt af van je persoonlijke voorkeur (of die van je paard) en de verkrijgbaarheid.

EvaaxGucci

Berichten: 328
Geregistreerd: 28-11-13

Re: Voer voor paard in opbouw na blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:10

Misschien inderdaad de Vitalbix Daily Complete? En meer bij luzerne voeren kan ook geen kwaad!

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Re: Voer voor paard in opbouw na blessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:38

Mijn paard is ook snel wat schraal. Hij krijgt in de ochtend en middag een bak met geweekte bietenpulp, luzerne en vitalbix daily complete. Als je er evt. nog een scheut lijnzaadolie over doet voor de langzame energie en als extra dikmaker. Dan zou je paard zo zijn vitamientjes en langzame energie binnen moeten krijgen ipv de snelle energie uit brokken. Afhankelijk van hoeveel pulp en luzerne je hem geeft kun je de verhouding calcium fosfor rechttrekken met lijnzaad of zemelen er door. Pulp is een goede dikmaker en is gezond voor de darmen, wel minimaal 6 uur laten weken in ruim water!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:42

Ik voer fibreforce van cavalor aan paarden op rust of in opbouw, is een fijn voer.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 15:46

Wij geven paarden in rust en in opbouw na een blessure Natural Blance van Havens. Eigenlijk voer voor senioren en hoefbevangen paarden, maar het bevalt ons goed. Ze worden er niet heet van, veel vitaminen, geen suiker, wel structuur en voedingswaarde.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:29

Kendra schreef:
Wij geven paarden in rust en in opbouw na een blessure Natural Blance van Havens. Eigenlijk voer voor senioren en hoefbevangen paarden, maar het bevalt ons goed. Ze worden er niet heet van, veel vitaminen, geen suiker, wel structuur en voedingswaarde.


Het suiker + zetmeel gehalte hiervan is 39,5% (!), dat is echt flink.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:31

Kendra schreef:
Wij geven paarden in rust en in opbouw na een blessure Natural Blance van Havens. Eigenlijk voer voor senioren en hoefbevangen paarden, maar het bevalt ons goed. Ze worden er niet heet van, veel vitaminen, geen suiker, wel structuur en voedingswaarde.

Alleen jammer dat er nog veel zetmeel in zit (36% volgens Havens zelf), waardoor ik hier niet zo snel voor zou kiezen bij paarden die gevoeldig zijn voor hoefbevangenheid.

Fiberforce is ook iets waar ik naar zou kijken of een vit./mineralen brokje als Marstall Force of Pavo Vital.