Alternatief Synovium Motion JMT bij artrose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Alternatief Synovium Motion JMT bij artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 16:39

Mijn dierenarts heeft specifiek Synovium Motion JMT geadviseerd voor mijn drie jarige merrie met overhoef (artrose in het kroongewricht).

Dit voer ik nu twee maanden, maar aangezien het iets is dat blijvend gegeven moet worden en er een behoorlijk prijskaartje aan hangt was ik benieuwd of er vergelijkbare supplementen op de markt zijn die net zo goed werken. Uiteraard als blijkt dat dit gewoon het beste is dan blijf ik dit gewoon geven :)

Ik heb zelf al wel gezocht, maar ik heb tot nu toe nog niet iets gevonden wat echt dicht in de buurt komt dus ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Synovium Motion JMT bevat het volgende:
Glucosamine sulfaat 298 gr/kg
Methylsulfonylmethaan 199 gr/kg
Chondroitine sulfaat 48 gr/kg

_Lauwtje_

Berichten: 1183
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:13

Als je precies dezelfde doseringen en stoffen wilt geven kun je het beste kijken naar losse poeders zoals bij glucoplaza. Als je 3 losse poeders koopt ben je met de kleinste hoeveelheden ongeveer € 1,50 per dag kwijt, ten opzichte van € 2,60 van Synovium.
x 365 = een aardige kostenbesparing op jaarbasis.

En je geeft nog minder poeder ook, want Synovium moet vulstoffen hebben aangezien ze met die 3 ingrediënten niet aan 100% komen.

Lauke

Berichten: 4253
Geregistreerd: 22-11-08
Woonplaats: Bunschoten-spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-19 09:27

_Lauwtje_ schreef:
Als je precies dezelfde doseringen en stoffen wilt geven kun je het beste kijken naar losse poeders zoals bij glucoplaza. Als je 3 losse poeders koopt ben je met de kleinste hoeveelheden ongeveer € 1,50 per dag kwijt, ten opzichte van € 2,60 van Synovium.
x 365 = een aardige kostenbesparing op jaarbasis.

En je geeft nog minder poeder ook, want Synovium moet vulstoffen hebben aangezien ze met die 3 ingrediënten niet aan 100% komen.


Bedankt voor deze tip, hier kan ik echt wat mee :)
Ik zag ook dat de artrohorse forte qua werkzame stoffen enorm in de buurt komt en deze is een stuk voordeliger! Ik zou dan eventueel nog een beetje extra glucosamine kunnen toevoegen om tot exact dezelfde hoeveelheid te komen.
Nu nog hopen dat mijn paard het ook lust :P