Krachtvoer voor kieskeurig paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Krachtvoer voor kieskeurig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 10:25

Hallo Bokkers

Mijn merrie wil haar huidige krachtvoer niet graag meer eten. Ze krijgt 1 kilo Gastro havens + Pavo vital.
Mijn merrie is Z dressuur maar erg heet van haar zelf.
Ik zoek voer waar ze niet heet van gaat worden maar waar ze wel energie voor het werk uit kan halen en waar niet te veel rommel aan is toegevoegd.
Ik heb nu een paar proef zakjes van vitalbix dit voer spreekt mij erg aan maar kan niet zeggen dat ze er erg gek op is.

Wie heeft een idee ?

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Krachtvoer voor kieskeurig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:12

Als niet heet wilt hebben dan moet je er ook geen voer met veel energie in stoppen. Zou zelf denken richting bietenpulp en dat soort voer.

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 11:17

Ben ik met je eens Blussem maar met het werk wat ze doet heeft ze aan alleen een basis brokje niet voldoende. Pulp eet ze niet. Speedibeet SP en de fibrabeet lust ze allemaal niet.
Laatst bijgewerkt door paardje2013 op 04-07-19 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:18

Quarter muesli? Daar zitten wel de nodige voedingsstoffen in, maar geen suiker. Ik heb een tijdje Pavo IJslander mix gevoerd.

En anders lucerne met aanvullende vitaminekorrels. Desnoods met vitalbix slobber. Dat moet ze lusten!

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 11:20

Naar die van Pavo ga ik even kijken nog niet van gehoord. Helaas de vitalbix slobber is ze ook niet gek van ze eet een paar hapjes om het dan vervolgens te laten staan -O-

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Krachtvoer voor kieskeurig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:38

Wellicht Cavalor Pianissmo?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:38

Misschien een vitamine korrel van een ander merk proberen, en daar dan de active van vitalbix mee combineren? Of evt een andere muesli en voor energie olie bijgeven.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Krachtvoer voor kieskeurig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:40


Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:41

Mijn paard doet het erg goed op St hippolyt. Heb paarden sinds '95 veel voeders zijn geprobeerd, maar deze steekt er met nek en schouders bovenuit. Super voer.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Krachtvoer voor kieskeurig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:46

Als ze minder goed tegen koolhydraten kan zou je olie kunnen bijvoegen. Een voer kiezen dat ze lust (als dat hoog is in suiker, want das vaak lekker, gewoon minder van geven) en dan olie erover doen voor de extra calorieen

Tango1979

Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:54

paardje2013 schreef:
Pulp eet ze niet. Speedibeet SP en de fibrabeet lust ze allemaal niet.


En als je het mengt met iets wat ze WEL graag eet? Slobber/ muesli? Of war ook een optie is: appelsap?

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 12:08

Kelly1992 schreef:
Wellicht Cavalor Pianissmo?


Hier heb ik ook naar gekeken misschien dat er meer mensen ervaring hebben met dit voer?

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 12:11

SBravour schreef:
Misschien een vitamine korrel van een ander merk proberen, en daar dan de active van vitalbix mee combineren? Of evt een andere muesli en voor energie olie bijgeven.


Volgens mij zit hier al een vitamine korrel doorheen dan zou dat niet nodig zijn. Ben alleen nog aan het testen met de proef zakjes. In de winter krijgt ze altijd lijnzaad olie door haar brokjes

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 12:12

Tango1979 schreef:
paardje2013 schreef:
Pulp eet ze niet. Speedibeet SP en de fibrabeet lust ze allemaal niet.


En als je het mengt met iets wat ze WEL graag eet? Slobber/ muesli? Of war ook een optie is: appelsap?



Ik mengde het altijd met haar brok maar ook dan laat ze het staan. appelsap is wel een idee om nog te proberen.

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Krachtvoer voor kieskeurig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 12:13

Iemand ook nog ervaring met voermeester en cavalor ? Dit voer kan ik hier in de buurt makkelijk aankomen.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:33

Voermeesters is de nieuwe naam van Masters.
Voor mijn PPID paard heb ik een tijdje de cavalor strucomix sensitive gekocht.
Ik vond het wel fijn voer, maar bij de derde zak dacht paard er anders over en at ze het heel slecht.
Dus dat niet meer gekocht. Op zich vind ik het voer van de cavalor wel erg fijn.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:45

paardje2013 schreef:
SBravour schreef:
Misschien een vitamine korrel van een ander merk proberen, en daar dan de active van vitalbix mee combineren? Of evt een andere muesli en voor energie olie bijgeven.


Volgens mij zit hier al een vitamine korrel doorheen dan zou dat niet nodig zijn. Ben alleen nog aan het testen met de proef zakjes. In de winter krijgt ze altijd lijnzaad olie door haar brokjes


Klopt, er zit al vitamine doorheen, maar je moet toch al gauw 4 maatschepjes voeren voor de aanbevolen hoeveelheid. Het kan zijn dat dat ‘te veel’ voor haar is kwa energie niveau. Daarom voer ik mijn merrie 1 vitalbix schepje Daily complete en 1 Active. Op die manier komt ze aan de aanbevolen hoeveelheid vitamine zonder te druk te worden. Bij te weinig energie voer ik wat olie bij!

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:47

Was er een reden waarom je eerder voor gastro hebt gekozen? Maagproblemen of het lage suiker/zetmeel aandeel icm hoge energie? Dan zou je de ease en excell van pavo kunnen pakken, hier voer ik dit naar volle tevredenheid aan mn zz licht ruin die moeite heeft met teveel suikers

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:50

Zelf geef ik de vitaminekorrel van je paard gezond en fit. Voor de spieren dan nog chevivit vit e erdoor. 1 pompje per dag daarvan doet wonderen. En dan nog lijnzaadolie, sowieso 30 ml maar je kunt dat opvoeren als je paard behoefte heeft aan meer energie. Geeft energie zonder dat het bommetjes worden. Voor het lekkere bietenpulp, luzerne of grasbrok erdoor.

Op deze manier krijgen ze met twee handjes voor alles binnen.

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 12:58

Citaat:
Klopt, er zit al vitamine doorheen, maar je moet toch al gauw 4 maatschepjes voeren voor de aanbevolen hoeveelheid. Het kan zijn dat dat ‘te veel’ voor haar is kwa energie niveau. Daarom voer ik mijn merrie 1 vitalbix schepje Daily complete en 1 Active. Op die manier komt ze aan de aanbevolen hoeveelheid vitamine zonder te druk te worden. Bij te weinig energie voer ik wat olie bij!



Ah bedankt dat wist ik niet. De brok zelf spreek mij heel erg aan alleen vindt het wel erg duur _/-\o_ maar goed als ze het er goed op doet heb ik het er wel voor over

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 13:03

SuperZodiaX schreef:
Was er een reden waarom je eerder voor gastro hebt gekozen? Maagproblemen of het lage suiker/zetmeel aandeel icm hoge energie? Dan zou je de ease en excell van pavo kunnen pakken, hier voer ik dit naar volle tevredenheid aan mn zz licht ruin die moeite heeft met teveel suikers


Meer geprobeerd vanwege haar singelneid maar niet speciaal voor de maag en vindt het ook fijn dat er minder suikers en zetmeel inzit. Weet je toevallig wat het verschil is tussen de ease en excell en de Gastro?

paardje2013
Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 13:07

Gypsy schreef:
Zelf geef ik de vitaminekorrel van je paard gezond en fit. Voor de spieren dan nog chevivit vit e erdoor. 1 pompje per dag daarvan doet wonderen. En dan nog lijnzaadolie, sowieso 30 ml maar je kunt dat opvoeren als je paard behoefte heeft aan meer energie. Geeft energie zonder dat het bommetjes worden. Voor het lekkere bietenpulp, luzerne of grasbrok erdoor.

Op deze manier krijgen ze met twee handjes voor alles binnen.


Ik ga de vitamine korrel even opzoeken bedankt

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:58

paardje2013 schreef:
SuperZodiaX schreef:
Was er een reden waarom je eerder voor gastro hebt gekozen? Maagproblemen of het lage suiker/zetmeel aandeel icm hoge energie? Dan zou je de ease en excell van pavo kunnen pakken, hier voer ik dit naar volle tevredenheid aan mn zz licht ruin die moeite heeft met teveel suikers


Meer geprobeerd vanwege haar singelneid maar niet speciaal voor de maag en vindt het ook fijn dat er minder suikers en zetmeel inzit. Weet je toevallig wat het verschil is tussen de ease en excell en de Gastro?


Even zoeken op voervergelijk, dan kan je ze naast elkaar zien. Iig redelijk vergelijkbaar. Allebei gemaakt voor maagondersteuning, laag in suiker en zetmeel en wel gemaakt echt voor sportpaarden.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Krachtvoer voor kieskeurig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:17

Heeft je paard zonder het krachtvoer geen energie? Ik stond ook op een kilo gastro. En inmiddels op een handje... Paard loopt ook Z dressuur maar haal zijn energie uit het gras en hooi.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Krachtvoer voor kieskeurig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:19

De omega 3/6/9 van Horsefood dacht ik? Is ideaal voor slechte eters die toch energie moeten hebben, dat komt ook langzaam vrij!