Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Krachtvoer voor kieskeurig paard

 
Profiel   

Al eens naar pure feed gekeken?
www.purepaardenvoeding.nl
Zuiver, zonder onnodige suikers en ballast en het wordt hier door meerdere paarden goed gegeten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 21:20 



 
Profiel   

Yvank_ schreef
Heeft je paard zonder het krachtvoer geen energie? Ik stond ook op een kilo gastro. En inmiddels op een handje... Paard loopt ook Z dressuur maar haal zijn energie uit het gras en hooi.



Op zich hoeft ze in de zomer niet perse op krachtvoer in de winter heeft ze het wel nodig maar ik hoef haar er geen kilo's van te voeren gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 21:38 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Al eens naar pure feed gekeken?
http://www.purepaardenvoeding.nl
Zuiver, zonder onnodige suikers en ballast en het wordt hier door meerdere paarden goed gegeten.



Toevallig vanmiddag tegen gekomen ga de site nog even doorspitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 21:39 



 
Profiel   

Zoek voor jezelf uit wat je graag wil in voer. Brok of muesli, wel of geen suiker en kijk op voervergelijk.

Pianissimo kan zeker voor paarden die mentaal snel wat sensibel zijn. Maar zou er geen kilo’s van voeren.
Voermeesters is een fijn product. Heb je ook speciaal voor stressgevoelige paarden. Worden er niet heet van.

Ik voer zelf nu fibra premium. Voorheen vitalbix maar pony lijkt dit ook heel smakelijk te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 21:39 



 
Profiel   

_Zsazsa_ schreef
De omega 3/6/9 van Horsefood dacht ik? Is ideaal voor slechte eters die toch energie moeten hebben, dat komt ook langzaam vrij!


Ga ik naar kijken in hier makkelijk te krijgen in de buurt dus dat is wel fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 21:40 



 
Profiel   

Saaams schreef
Zoek voor jezelf uit wat je graag wil in voer. Brok of muesli, wel of geen suiker en kijk op voervergelijk.

Pianissimo kan zeker voor paarden die mentaal snel wat sensibel zijn. Maar zou er geen kilo’s van voeren.
Voermeesters is een fijn product. Heb je ook speciaal voor stressgevoelige paarden. Worden er niet heet van.

Ik voer zelf nu fibra premium. Voorheen vitalbix maar pony lijkt dit ook heel smakelijk te vinden.



Op zich maakt brok of muesli mij niet uit. Als ze het maar eet. Het liefst laag in suikers en langzaam vrijkomende energie. Maar ik kom er op voervergelijken niet niet helemaal uit met de waarden. De piannissimo heeft bijvoorbeeld weer hele andere waarden dan de vitalbix

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 21:44 



 
Profiel   

Ik zou dan zoeken richting iets van een vitamine achtige brok, aangevuld met olie/omegamix en goed ruwvoer/lucerne en evt bietenpulp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 21:50 



 
Profiel   

paardje2013 schreef
_Zsazsa_ schreef
De omega 3/6/9 van Horsefood dacht ik? Is ideaal voor slechte eters die toch energie moeten hebben, dat komt ook langzaam vrij!


Ga ik naar kijken in hier makkelijk te krijgen in de buurt dus dat is wel fijn.


Deze geef ik hier als sportmuesli aan mn sportpaarden erbij. Ze worden er wel erg energiek van moet ik erbij zeggen. Echt energiebommetje. En wel hoog in zetmeel, suiker idd laag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 05:18 



 
Profiel   

Hier nu een ruime 2 maand over op dodsen en horrel. Mijn merrie loopt ook z1 dressuur en B eventing. Ze is heel kieskeurig en eet zeker niet alles! Waarbij ze van cavalor nog heel heet werd was ze nu naar mijn mening zelfs wat traag. Ik zou zeggen bel vrijblijvend is met Rene Wielens in Haaksbergen. Geweldige man weet ontzettend veel en heeft mij ook goed op weg geholpen.
Voer kan gewoon worden bezorgd, ideaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 05:27 



 
Profiel   

Hier een moeilijke eter die het nu heel goed doet op, naast onbeperkt hooi, Pavo nature’s best, naar behoefte aangevuld met Pavo topsport voor de spieropbouw.

Vitalbix zou mijn nr 1 keus zijn, maar daar moest hij erg veel van hebben om niet in te vallen en hij was daar ook wat kijkerig/rillerig mee.

De Pavo ease and excell vind ik ook interessant maar daar zitten wat ingrediënten in waarvan ik twijfel of ik die een lange periode wil voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 06:24 



 
Profiel   

paardje2013 schreef
SuperZodiaX schreef
Was er een reden waarom je eerder voor gastro hebt gekozen? Maagproblemen of het lage suiker/zetmeel aandeel icm hoge energie? Dan zou je de ease en excell van pavo kunnen pakken, hier voer ik dit naar volle tevredenheid aan mn zz licht ruin die moeite heeft met teveel suikers


Meer geprobeerd vanwege haar singelneid maar niet speciaal voor de maag en vindt het ook fijn dat er minder suikers en zetmeel inzit. Weet je toevallig wat het verschil is tussen de ease en excell en de Gastro?


Heeft ze niet gewoon last van haar maag en daarom kieskeurig?
Mijn merrie was ook super lastig en at niks helemaal op, nu staat ze op omeprazol en is het voer brandschoon op. De bietenpulp van pavo blijft ze trouwens wel vies vinden maar ik heb nu die van welkoop eigen merk(eigenlijk voor schapen stuk goedkoper) en daar staat ze voor te schreeuwen in het land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 07:11 



 
Profiel   

Nee maag is uitgesloten gelukkig.
Ik zag ook nog de equifirst healthy fibre mix die zag er ook wel goed uit. Ik heb voer advies aanevraagd bij vitalbix en pavo. Pavo heb ik nog geen bericht van. Vitalbix moet ik inderdaad vrij veel van voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 07:16 



 
Profiel   

De equifirst staat inderdaad ook nog op mijn lijstje, aangevuld met dan de linamix voor energie en spieropbouw.

We voeren hier trouwens ook 1 keer per dag een mix van geweekte grasbrok (martsall wiesencobs) en lijnzaadmeel bij, soms met speedibeet erdoorheen. Dit ter aanvulling van ruwvoer, omdat mijn paard ook geen grote hooi eter is. Ik reken dit dan ook niet tot zijn krachtvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 08:36 



 
Profiel   

Gebit gecontroleerd door een echte paardentandartd.. geen gebitsverzorger?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 08:39 



 
Profiel   

meiske1577 schreef
De equifirst staat inderdaad ook nog op mijn lijstje, aangevuld met dan de linamix voor energie en spieropbouw.

We voeren hier trouwens ook 1 keer per dag een mix van geweekte grasbrok (martsall wiesencobs) en lijnzaadmeel bij, soms met speedibeet erdoorheen. Dit ter aanvulling van ruwvoer, omdat mijn paard ook geen grote hooi eter is. Ik reken dit dan ook niet tot zijn krachtvoer.



Linamax heb ik ook gezien maar is een lijnzaadbrok ik dacht dat ik dan ook wel lijnzaad aan de equifirst healthy fibre mix kan toevoegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 09:02 



 
Profiel   

Cheminee schreef
Gebit gecontroleerd door een echte paardentandartd.. geen gebitsverzorger?



Tanden zijn goed ze gaat elk jaar naar de tandarts

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 09:05 



 
Profiel   

Bij Astrid van Pure paardenvoeding kan je advies vragen. Die is daar ook heel behulpzaam in en denkt mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 12:55 



 
Profiel   

Hier een kies keurig paard, qua muesli dan, brokken at ze gewoon maar ik wilde met meer structuur en minder suikers ed, dus een muesli, wat een drama om een te vinden die ze gewoon eet en nog laag in suikers ed, voer nu sinds een tijd de equifirst healthy fibre mix en jeetje, die vindt ze gewoon lekker. Wel duurder maar ja ze eet t tenminste 8)7
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 13:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen