Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Magnesium

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Welk soort magnesium geven jullie , welk merk ?

Heb 3 paarden en ben opzoek naar budgetvriendelijke maar kwaliteitsvolle magnesium voor mijn paardjes.

Hartelijk dank ☺
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 01:37 



 
Profiel   

Ik geef altijd magnesiumcitraat.
Dit wordt schijnbaar het beste opgenomen.
Ik heb eerst een tijd van de Paardendrogist gegeven en geef nu van Myprotein. Deze is eigenlijk voor mensen, maar is ook 100% magnesiumcitraat.
Ps, als je bij medhorses wilt bestellen, zou ik eerst even de reviews bekijken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 03:59 



 
Profiel   

Medhorses heeft idd niet zulke beste reviews.......
Kwam ik ook later achter. Ik was in de war met Medpets.
Gelukkig kreeg ik na ruim 10 dagen en een extra mailtje mijn bestelling toegestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 06:41 



 
Profiel   

Medhorses leveren bij mij altijd super snel en naar tevredenheid.
Ze zijn met het supplement dat ik voer de goedkoopste en ik heb t altijd gewoon snel in huis, meestal de volgende werkdag al.

Kwa magnesium kan ik je verder niet helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 06:48 



 
Profiel   

Ik geef die van mij Magnesium van Sectolin. (Magnesium citraat is dat eigenlijk, dat beter en sneller wordt opgenomen.)
Heeft ze nu al een aantal jaar en voor mij eigenlijk geen andere meer.
Ze oogt er een heel stuk gezonder en helderder mee en ze is er zelf ook echt gek op,
dat spul kan zo zonder voer in de bak bij wijze van spreken en dan likt ze dat hele ding uit. :')

Ik bestel dat gewoon via Agradi of Welkoop, met een zo'n bak doen wij onwijs lang en als 'ie bijna op is, bestellen we op voorhand een nieuwe zodat die klaarstaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 08:35 



 
Profiel   

Ik geef de magnesium van pharmahorse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 10:11 



 
Profiel   

Magnesiumoxide van Vente. Goedkoop en werkt bij mijn haflinger prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 10:21 



 
Profiel   

Van de Baroen. Goedkoop maar zeer effectief.
https://www.baroen.nl/winkel/voeding/kr ... -83-detail

Het is oxide, citraat zou beter opgenomen worden. Maar ik merk geen verschil. En deze wordt door twee erkende voedingsdeskundigen, mijn osteopaat en een hele bekende revalidatietrainer aangeraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 10:26 



 
Profiel   

Per gram magnesium wordt citraat beter opgenomen, maar per gram product heb ik niet die ervaring. 90% van de paarden doet het gram voor gram net zo goed op oxide als op citraat, de andere 10% doet het beter op de één dan de ander, maar het is lang niet altijd citraat die het beste dan is.

MagnesiumOxide bestaat voor 60% uit magnesium. Magnesiumcitraat bestaat voor 11-16% uit magnesium. Je voert dus met 10g magnesiumoxide 6g magnesium, terwijl je met magnesiumcitraat slechts 1.5g voert. De opname moet dan dus minimaal 4x zo goed zijn om dezelfde of meer magnesium nuttig te laten zijn van citraat dan van oxide.

Aangezien 90%Magnesiumoxide nog geen 15€/25kg kost en magnesiumcitraat 40€/kg minimaal, dus zo'n 60x zo duur, voer ik liever wat ruimer de oxide variant als het nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 11:10 



 
Profiel   

Ik geef deze aan mijn merrie, merk wel degelijk verschil in spierspanning:

https://www.vitstore.com/pharmox-paard- ... traat.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 11:20 



 
Profiel   

Mizora schreef
Per gram magnesium wordt citraat beter opgenomen, maar per gram product heb ik niet die ervaring. 90% van de paarden doet het gram voor gram net zo goed op oxide als op citraat, de andere 10% doet het beter op de één dan de ander, maar het is lang niet altijd citraat die het beste dan is.

MagnesiumOxide bestaat voor 60% uit magnesium. Magnesiumcitraat bestaat voor 11-16% uit magnesium. Je voert dus met 10g magnesiumoxide 6g magnesium, terwijl je met magnesiumcitraat slechts 1.5g voert. De opname moet dan dus minimaal 4x zo goed zijn om dezelfde of meer magnesium nuttig te laten zijn van citraat dan van oxide.

Aangezien 90%Magnesiumoxide nog geen 15€/25kg kost en magnesiumcitraat 40€/kg minimaal, dus zo'n 60x zo duur, voer ik liever wat ruimer de oxide variant als het nodig is.

Weer wat geleerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 11:56 



 
Profiel   

Wat Mizora schrijft dus.

En, het grappige is dus dat die verbeterde opname bij mensen om de opnametijd gaat. Citraat wordt binnen x uur opgenomen en oxide x2-3. Ik kan het onderzoek nu niet terug zoeken.

Het maakt mij niet uit of het 2 of 4 uur duurt tot opname. Helemaal niet als je het dagelijks geeft. Bovendien zijn de darmen van een paard veel langer. Ik kan me voorstellen dat dat ook nog invloed heeft op de opnamecapaciteit.

De enige reden om niet voor oxide te kiezen zou voor mij de smaak zijn. Citraat en al die andere versies smaken milder. Helemaal als de drager een suiker is.


Overigens, ik weet niet of er ergens een onderzoek met paarden te vinden is, die het tegenspreekt. Dus tot die tijd vertrouw ik op die van de mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 12:12 



 
Profiel   

Ik voer magnesium oxide hier.
Emmers van 2,5 kg voor circa 20,- ben even de naam kwijt, zijn niet zo commercieel.

Vente heeft ze nog goedkoper, 2,5 kg voor 12,50.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 18:26 



 
Profiel   

Dank jullie wel allemaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 23:39 



 

De mijne weigert oxide.
Je “ moet” daar Ook vaak redelijk forse scheppen van geven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 18:47 



 
Profiel   

Ik koop de magnesium bij een man die paardenvoeders mengt. Wat ik betaal weet ik niet exact maar het is echt goedkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 19:25 



 
Profiel   

Ah, ook weer wat geleerd.
Zodra mijn magnesiumcitraat bijna op is, zal ik dit eens bestellen en proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 21:30 



 
Profiel   

Waarom hebben alle 3 je paarden magnesium nodig??
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 12:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen