Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel voer heb ik nodig

 
Profiel   

hallo allemaal!

Morgen komt mijn tuiger merrie terug van 3 jaar. Ze is momenteel 2 maanden zwanger en wordt heel druk van sportbrok. Ze krijgt actief beweging. Ze is 1.65 en nog niet extreem bespierd.

Ik wil een samenstelling maken van: Luzerne, merrie brok en Feral daily complete vital B

Daarnaast krijgt ze 3 keer per dag kuilgras en staat ze gemiddeld 2/3 uur in de wei in de zomer. Ze heeft snel diaree en is moeilijk op gewicht te houden. Wellicht heeft iemand advies over bijvoorbeeld bepaalde supplementen of aanpassingen.

Mijn vraag is wat is de ideale samenstelling is van de drie dingen hier boven kwa gewicht en hoeveelheid. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen vanuit eigen ervaring :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 23:12 



 
Profiel   

Als ze snel diarree heeft geen kuilgras voeren, maar hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 23:14 



 
Profiel   

Bietenpulp een idee? Goed voor de darmen, laag in suiker, kan gedeelte van de kuil vervangen....en geeft wel calorieën

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 23:15 



 
Profiel   

Ik kan je alleen vertellen dat ik voor 1 paard van 1.70m, een fjord en een shetlander 1 grote ronde baal hooi opvoerde in 2,5 week. Onbeperkt hooi. En van kleine baaltjes gingen er 2 per dag doorheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 23:18 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Voeding en supplementen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 00:13 



 
Profiel   

ik zou bij 2 mnd dracht persoonlijk de merriebrok nog even achterwege laten en vooral hooi voeren ipv kui

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 08:01 



 
Profiel   

Ik ga ook mee met hooi ipv kuil, veel paarden krijgen daar diarree van. Verder zou ik ook gaan voor pulp of een pulpachtig voer, het nwr pavo fibrebeet schijnt ook fijn spul te zijn. Dat dan icm een multivit. Merriebrok zou ik laten

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 08:16 



 
Profiel   

merriebrok is echt nog niet nodig hoor.
zeker bij diarree onbeperkt goed hooi geven en als dat niet lukt zo droog mogelijke voordroog geven.
verder gewoon een basisbrok, of een compleet vitaminesupplement..

komt het moeilijk op gewicht houden dan van de diaree?
zou wel uitzoeken wat de reden is, zeker omdat er nu een veulen in zit is het echt belangrijk dat je dat gaat oplossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 08:20 



 
Profiel   

troi schreef
Ik ga ook mee met hooi ipv kuil, veel paarden krijgen daar diarree van. Verder zou ik ook gaan voor pulp of een pulpachtig voer, het nwr pavo fibrebeet schijnt ook fijn spul te zijn. Dat dan icm een multivit. Merriebrok zou ik laten


Eens met bovenstaande.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 11:39 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips allemaal, hooi overstappen is een goede! Echter ben ik nog wel benieuwd naar de hoeveelheden van mijn voerplan ik het beste kan geven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 13:05 



 
Profiel   

ik zou een basisbrok geven ipv merriebrok en dan bv 2dd 0.75 schep, daarnaast goed, onbeperkt hooi en iets veel meer weidegang dan 2-3u per dag
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 13:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen