Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dengie

 
Profiel   

Zijn er mensen met ervaring met de voersoorten van dengie? Hoe doen jullie paarden het en houden jullie de exacte hoeveelheid per 100kg lichaamsgewicht aan?

Ik zit er aan te denken om op dit voer over te gaan ivm. Lage zetmeel en suikergehalte en mijn paard heeft cuching..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 23:32 



 
Profiel   

Mooi voer, heb verschillende soorten geprobeerd en ben erg tevreden. Paard eet het ook graag, terwijl ze eigenlijk nooit geen luzerne lustte.
Zelf voer ik ernaast wel balancer, omdat ik het meer als aanvulling op het dagelijks rantsoen geef. Zeker een aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 07:24 



 
Profiel   

easy1 schreef
Mooi voer, heb verschillende soorten geprobeerd en ben erg tevreden. Paard eet het ook graag, terwijl ze eigenlijk nooit geen luzerne lustte.
Zelf voer ik ernaast wel balancer, omdat ik het meer als aanvulling op het dagelijks rantsoen geef. Zeker een aanrader!


Super ik ga het nu ook proberen! Heb een proef pakket besteld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 14:56 



 
Profiel   

Krijgen jullie dit gemakkelijk geleverd want dit voer moet uit Engeland komen toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 15:38 



 
Profiel   

Het is mooi voer inderdaad!
Pure paardenvoeding heeft een paar produkten en anders via voergoed.com

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 18:16 



 
Profiel   

Seltje schreef
Krijgen jullie dit gemakkelijk geleverd want dit voer moet uit Engeland komen toch?


Ik heb nu een proefpakket bij vergoed gekocht voor 6,95. Bevalt het ga ik het via hun bestellen. Dan betaal je 5 euro verzendkosten tot 30 kilo, dus twee pakken dengie van 15 kilo,

Of ik betaal 9,50 verzendkosten voor tot de 60 kilo.

Ik vind het mooi spul wat ik zo in de proefzakjes zie. Ben benieuwd hoe paardje het gaat eten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 14:38 



 
Profiel   

Mijn ervaring m.b.t. verzending is paard & voeding heel goed, paardvoeding.nl
Astrid Noordhoek van Pure Paardenvoeding is ook fijn, heb ik alleen geen ervaring met verzenden mee.
Voergoed helaas geen goede ervaringen met verzenden (kapotte zakken) en werd door hun ook aangegeven dat het voor hun lastig is kleine hoeveelheden te verzenden. Liever per pallet. Zodoende bij paardvoeding.nl uitgekomen en dat gaat super. ☺️

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 15:45 



 
Profiel   

easy1 schreef
Mijn ervaring m.b.t. verzending is paard & voeding heel goed, paardvoeding.nl
Astrid Noordhoek van Pure Paardenvoeding is ook fijn, heb ik alleen geen ervaring met verzenden mee.
Voergoed helaas geen goede ervaringen met verzenden (kapotte zakken) en werd door hun ook aangegeven dat het voor hun lastig is kleine hoeveelheden te verzenden. Liever per pallet. Zodoende bij paardvoeding.nl uitgekomen en dat gaat super. ☺️



Welk voer koop jij bij paard en voer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 22:56 



 
Profiel   

Ik wissel de Hifi MF en Healthy Hooves MF af, daarnaast Alfa a Oil. De andere soorten heb ik proefzakjes van gehad en ben ik ook goed over te spreken.
Ik heb nu voor de melasse vrije variant gekozen, omdat ze ruim energie reserve heeft, wat gewicht mag verliezen en ze deze melasse vrije varianten hartstikke lekker vindt. Geef het ook als aanvulling op ruwvoer.
Kan dat ik vd herfst/winter een andere kies, net wat bij paardje past op dat moment. Denk aan weersinvloeden/energieverbruik, belasting qua training, enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 00:04 



 
Profiel   

easy1 schreef
Ik wissel de Hifi MF en Healthy Hooves MF af, daarnaast Alfa a Oil. De andere soorten heb ik proefzakjes van gehad en ben ik ook goed over te spreken.
Ik heb nu voor de melasse vrije variant gekozen, omdat ze ruim energie reserve heeft, wat gewicht mag verliezen en ze deze melasse vrije varianten hartstikke lekker vindt. Geef het ook als aanvulling op ruwvoer.
Kan dat ik vd herfst/winter een andere kies, net wat bij paardje past op dat moment. Denk aan weersinvloeden/energieverbruik, belasting qua training, enz.



Ooh wat goed! Ik twijfel tussen tummy, hooves mf of de alfa a mf.

De hooves mf vind de mijne echt heerlijk! Denk dat ik die combiner met tummy. Hoeveel voer jij er van en heb je ook zoon scoop om af te wegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 13:32 



 
Profiel   

Lijkt me een mooie combi Hooves MF en Tummy
In de Hooves MF zit knoflook, daar is de laatste tijd veel commotie over, maar zelf volg ik m’n eigen gevoel en kennis m.b.t. het voeren daarvan.
Ik geef per dag ongeveer 1 scoop (die van Voergoed, Harold Moore). Na 2 a 3 zakken opgevoerd te hebben ga ik even over op HiFi MF.

Het voer doe ik in een grote Rainbow Trug 75 L, dat past precies.

Zelf vind ik dat mijn paard het echt goed doet op het voer, ze zit ook mooi in haar vacht.

[ img ]

De geadviseerde hoeveelheden hou ik me niet aan, geef er een balancer naast. Van Bonpard, de balancer van Dengie heb ik geen ervaring mee.

Wat krijgt jou paard nu? Ga je Dengie als enigst voer geven naast hooi?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 14:22 



 
Profiel   

easy1 schreef
Lijkt me een mooie combi Hooves MF en Tummy
In de Hooves MF zit knoflook, daar is de laatste tijd veel commotie over, maar zelf volg ik m’n eigen gevoel en kennis m.b.t. het voeren daarvan.
Ik geef per dag ongeveer 1 scoop (die van Voergoed, Harold Moore). Na 2 a 3 zakken opgevoerd te hebben ga ik even over op HiFi MF.

Het voer doe ik in een grote Rainbow Trug 75 L, dat past precies.

Zelf vind ik dat mijn paard het echt goed doet op het voer, ze zit ook mooi in haar vacht.

[ [url=m/UEfqCW.jpg]Afbeelding[/url] ]

De geadviseerde hoeveelheden hou ik me niet aan, geef er een balancer naast. Van Bonpard, de balancer van Dengie heb ik geen ervaring mee.

Wat krijgt jou paard nu? Ga je Dengie als enigst voer geven naast hooi?


Wauuwww jou paard ziet er echt goed uit zeg!

Ik voer nu Luzerne van mijten, 800 Gr. Perdag cavalor fibre force, lijnzaadolie 50 ml, magnesium+msm, biotine, vitamine korrel marstall force, 4 x per week slobber van vitalbix en soms als extraatje wat geweekte bietenpulp.

Mijn paard is 23 en heeft cuching, vandaar wil ik zo laag mogelijk in suiker en zetmeel voeren. (Hij doet het zonder pracsent heel goed nu)

Ik ben wel van plan om volledig idd over te gaan op dengie, met een vitamine korrel van marstall, en magnesium +msm. En dan afentoe nog wat slobber. Ben benieuwd wat dit dan gaat doen. Ik wil dan half tummy half hooves mf geven.

Idd zijn er veel mensen die er een groot iets van maken betreft het voeren van knoflook, maar de hoeveelheid die er in dengie zit is nou niet echt noemens waar geloof ik. Het is meer voor de smaak toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 16:02 



 
Profiel   

De luzerne, cavalor ff en biotine heb je met Dengie dan al mooi in 1. Fijn dat het goed gaat zonder prascend Ik ben ook benieuwd wat het Dengie voer voor je paard gaat doen. Hopelijk wordt hij er heel oud en gezond mee :) en mag hij er lekker veel van smullen. Snoeperds zijn het Haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 18:43 



 
Profiel   

easy1 schreef
De luzerne, cavalor ff en biotine heb je met Dengie dan al mooi in 1. Fijn dat het goed gaat zonder prascend Ik ben ook benieuwd wat het Dengie voer voor je paard gaat doen. Hopelijk wordt hij er heel oud en gezond mee :) en mag hij er lekker veel van smullen. Snoeperds zijn het Haha



Hahaha ja. Nou idd! Dat is ook een stuk handiger alle 3 ineen. Vind het alleen jammer dat het niet makkelijk te koop is... Mijn voerhandel hier in de buurt kent t spul niet en heeft al zoveel paardenvoeders dat die ook niet nog eentje bij gaat nemen... Wel jammer hoor. Ik moet t nu elke x gaan bestellen, maarja is niet anders dan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 07:44 



 
Profiel   

Verder nog mensen ervaringen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 22:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen