Vitaminen voor 4 jarige

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ikke84
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-06-19

Vitaminen voor 4 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 10:26

Hai hai
Ik heb een vraagje.
Mijn (sinds 4 weken) ruin word nu ingereden.

Hebben jullie advies qua vitaminen en of mineralen wat ik hem nu zou kunnen geven?

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Vitaminen voor 4 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:30

Waarom? Heeft hij symptomen van één of ander gebrek aan iets?

Ikke84
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 10:34

Ibbel schreef:
Waarom? Heeft hij symptomen van één of ander gebrek aan iets?


Hai
Nee dat niet maar vroeg het mij af nu hij dus meer aan het werk gaat

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Vitaminen voor 4 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:36

Ging jouw moeder jou opeens anders te eten geven toen je naar de kleuterschool ging? :+
Als-ie nu een goed dieet heeft (veel ruwvoer plus een vitamine/mineralenkorrel) dan hoef je echt niet opeens te gaan voeren alsof-ie ineens de New York Marathon gaat lopen.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:37

Mineralen (en vitaminen) zijn een standaard behoefte en staan los van wel of geen inspanning. Dus gaf je die niet en krijgt je paard/pony weinig tot geen krachtvoer zou ik het wel gaan geven.

Ikke84
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 10:40

Ibbel schreef:
Ging jouw moeder jou opeens anders te eten geven toen je naar de kleuterschool ging? :+
Als-ie nu een goed dieet heeft (veel ruwvoer plus een vitamine/mineralenkorrel) dan hoef je echt niet opeens te gaan voeren alsof-ie ineens de New York Marathon gaat lopen.


Het is maar een vraag hè. Ik wil ook alleen maar het beste voor mijn beestje

Ibbel

Berichten: 49131
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Vitaminen voor 4 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:41

Dat snap ik, maar het inrijden van een paard is echt geen enorme inspanning of verandering van belasting.

Ikke84
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 10:43

Ibbel schreef:
Dat snap ik, maar het inrijden van een paard is echt geen enorme inspanning of verandering van belasting.


Bedankt voor je antwoord.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:15

Ibbel schreef:
Dat snap ik, maar het inrijden van een paard is echt geen enorme inspanning of verandering van belasting.

Dat hangt er ook vanaf op welke manier je dat doet... ik zie regelmatig mensen die een jong paard inrijden waarbij het zweet eraf druipt en het schuim tussen z’n billen staat.

Ik weet niet hoe jouw paard op dit moment gewerkt wordt TS, maar zolang hij niet aanvoelt alsof hij te weinig energie heeft of spierpijn krijgt zou ik ook niets veranderen. Ongeacht of hij werkt of niet, kan een vitamine brokje natuurlijk wel nodig zijn. Als hij bijvoorbeeld enkel hooi krijgt. Mijn paard gaat nu even niet op de wei en enkel op de paddock (vanwege weide onderhoud) en daarom geef ik nu Pavo vital door haar krachtvoer.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Vitaminen voor 4 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:34

Zolang je rustig begint en niks overvraagd heeft je paard niks extra's nodig. Een extra hulp om je onzekerheid weg te halen kunnen foto's zijn, maak om de paar maanden een goede stand foto op dezelfde plek. Op die manier kun je de algehele conditie goed in de gaten houden.

Ikke84
Berichten: 19
Geregistreerd: 27-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 11:37

Boompje1985 schreef:
Zolang je rustig begint en niks overvraagd heeft je paard niks extra's nodig. Een extra hulp om je onzekerheid weg te halen kunnen foto's zijn, maak om de paar maanden een goede stand foto op dezelfde plek. Op die manier kun je de algehele conditie goed in de gaten houden.


Oh wat een goede tip dankjewel!!