Welke routine heeft jouw voorkeur?
6u Hooi en brok - 12u Hooi - 18u Hooi en brok 4%  4%  [ 4 ]
6u Hooi en brok - 12u Hooi en brok - 18u Hooi en brok 1%  1%  [ 1 ]
7u30 Hooi en brok - 14u Hooi - 21u30 Hooi en brok 24%  24%  [ 23 ]
7u30 Hooi en brok - 14u Hooi en brok - 21u30 Hooi en brok 9%  9%  [ 9 ]
8u Hooi en brok - 14u Hooi - 22u Hooi en brok 24%  24%  [ 23 ]
8u Hooi en brok - 14u Hooi en brok - 22u Hooi en brok 4%  4%  [ 4 ]
Anders: vermeld in reactie 32%  32%  [ 31 ]
Totaal aantal stemmen : 95

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Voerroutine/tijdstippen: wat heeft jouw voorkeur?

 
Profiel   

Ik hou 2 voerbeurten aan. Bij ons krijgen ze 1x krachtvoer.
's ochtends tussen 8 uur en 10 uur hooi. En dan rond 20.00 krachtvoer en hooi. In het weekend is het meestal iets eerder en krijgen ze meestal rond 19.00 hun krachtvoer en hooi.
Ze staan 24/7 op de wei. En ik zou niet willen dat ze tussendoor naar binnen moeten voor krachtvoer en/of hooi. Ik wil ze zoveel mogelijk buiten hebben. Ze kunnen de hele dag door knabbelen.
Soms krijgen ze nog brandnetels, wilgen end bijgevoerd maar dat is maar net hoe het uitkomt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 16:05 



 
Profiel   

De zomermaanden staan ze bij mij 24/7 op de wei en krijgen ze 1 a 2 x per dag een beetje hooi bij gevoerd.
Brok geef ik wanneer het uitkomt 1x per dag.

De wintermaanden staan ze op de overdag op de bestrating en de nachten binnen. Van hoelaat tot hoelaat licht aan het weer. (Meestal staan ze van 6u tot 18u buiten, bij heel slecht weer gaan ze of wat later naar buiten of wat eerder naar binnen maar dat is ook maar net hoe het uitkomt).
Ze krijgen dan bijna onbeperkt hooi aangeboden in 2 voerbeurten. (De ene dag hebben ze het op en de andere dag licht er nog een beetje vandaar bijna onbeperkt) brok voer ik 1x per dag wanneer het mij uitkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 17:04 



 
Profiel   

Ik heb anders ingevuld. Mijn paard staat altijd buiten ( paddock paradise) met onbeperkt hooi.
Krachtvoer geef ik zelf, een beetje voor en de rest na het rijden. Tijdstip verschilt uiteraard per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 17:13 



 
Profiel   

Mijn paarden staan of op de wei of hebben onbeperkt ruwvoer. Hun krachtvoer krijgen ze in de ochtend en degenen die werken krijgen nog een hapje na het werk zodat ze weten waar ze het voor doen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 17:25 



 
Profiel   

Als ze binnen staan/winter
Rond 8uur hooi uit een slowfeeder , paard krijgt brok , pony's niet.
Dan rond 13u krijgen de pony's een extra zak (paard doet er langer over en de pony's eten met z'n 2 uit een zak)
Rond 18u krijgen ze allemaal brok
20.30u/21u allemaal nog een zak hooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 17:29 



 
Profiel   

Gewoon een slowfeeder hooinet vol met hooi zodat er nog in zit als je de volgende keer weer komt. Maaswijdte zo klein als nodig dat ze niet teveel hooi morsen / niet teveel eten en je kan ook nog kiezen voor armer hooi en/of deels stro er in doen.

Dan heb je er zelf weinig werk aan, paard kan de hele dag wat snacken, voor iedereen veel rustiger en fijner +:)+

En brok o.i.d. gewoon wanneer het je uitkomt inderdaad. Dat maakt dan ook niet meer zoveel uit als ze de hele dag wat kunnen knabbelen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 17:30 



 
Profiel   

Onze paarden (Ijslanders) staan 24/7 buiten, in de zomermaanden staan ze op de wei en krijgen ze strookbegrazing en hooi in een slowfeedernet, tevens hebben ze een bak waar stro in ligt om te knabbelen. In de wintermaanden staan ze op de paddock en hebben onbeperkt hooi. Vitaminebrokjes en een handje muesli krijgen ze wanneer het voor mij het beste uitkomt. Ik heb geen vaste voertijden omdat ze altijd wel iets te eten tot hun beschikking hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 18:08 



 

Die van mij hebben onbeperkt hooi en staan 24/7 buiten, ze krijgen tijdens de laatste avondronde. Daar heb ik geen vaste tijd voor, meestal ergens tussen 16 en 22 uur, hangt er vanaf hoe mijn dag loopt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 18:10 



 
Profiel   

Mijn pony's krijgen s Ochtends tussen 8 en 11 ergens brok. En s avonds tussen 7 en 9 ergens brok. En dan vul ik hun hooinet ook aan. Verder komen ze soms s middags los en krijgen ze bij heet weer s middags nog eens water. Ze hebben onbeperkt ruwvoer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 18:19 



 
Profiel   

ik heb anders ingevuld. Ze krijgen hier om 6 uur hooi en brok tegelijk. Dan gaan ze de hele dag naar buiten. Als ze rond 17.00 binnen komen weer hooi en brok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 18:21 



 
Profiel   

Ik houd niet van vaste tijden.
Ik voer wanneer het me uitkomt.

Ik voer wel onbeperkt hooi, dus ze kunnen altijd eten.
En in de weide periode staan ze 24/7 buiten en samen en krijgen ze 1x per dag krachtvoer.
Degene die ik in training heb voor endurance krijgt extra voermomenten, oa tijdens het poetsen en opzadelen, dan krijgt hij wat muesli.
En na de training nog een voermoment.

In de winter, als ze apart staan, de ene voor de nacht op stal en overdag op t land en de ander op een landje met schuilstal, krijgen ze 2x per dag krachtvoer, 's morgens rond 7.15 als de stalbaas voert en 's middags of 's avonds als ik zelf op stal ben.
Kan om 17.00 uur zijn, maar ook pas om 21.00 uur. Geen vaste tijden dus hier, maar er is altijd ruwvoer, dus vind dat verder ook geen probleem.

Iedereen voert z'n paard 's avonds zelf, alleen 's morgens wordt 't door de stalbaas gedaan.
En die doet z'n rondje 's ochtends rond 7.15 en voert wat je klaarzet.
Hooi en krachtvoer tegelijkertijd, hij doet 1 ronde.
En dan om 9.00 uur gaan de paarden naar buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 22:56 



 
Profiel   

Ik voer de 1e optie met om 22u/23u nog een portie voor de nacht. Ze staan 24/7 in een ruime paddock met stal en hebben 2u per dag weidegang.

Dus
6u hooi en musli
12u/13u hooi
16u/17u hooi en musli
22u/23u hooi
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 23:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen