Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Opgezette buik paard

 
Profiel   

Mijn haflinger kruising heeft de laatste tijd nogal last van een opgezette, vaak ook harde, buik.
We werken aan zijn buikspieren want die zijn heel slap waardoor hij extra dik lijkt dat zie je ook op de foto. Hij heeft verder ook nergens vetophopingen.

- hij heeft geen wormen, mest is gisteren onderzocht
- geen zand in de darmen (heeft net zandkuur gehad en mestonderzoek was ook goed)
- geen dikke manenkam, ribben kan je voelen
- staat nu 24/7 buiten
- krijgt vitalbix daily complete met cavalor fiberforce + gluco balance
- heeft zo nu en dan wel moeite met mesten, maar mest uiteindelijk wel en geen slappe mest. Mestballen vallen wel uit elkaar.
- hij is 5 dagen per week aan het werk

Ik zie veel supplementen voorbij komen die hem misschien zouden kunnen helpen. Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Ander voer is vaak geen optie ivm suikers en granen.


[ img ]


Laatst bijgewerkt door xLiez op 17-08-19 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 08:44 



 
Profiel   

Darmbalans van Ecostyle?
Lees ik goede reviews over

https://www.ecostyle.nl/paard/producten/darmbalans

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 08:48 



 
Profiel   

Marie111 schreef
Darmbalans van Ecostyle?
Lees ik goede reviews over

https://www.ecostyle.nl/paard/producten/darmbalans


Deze ziet er inderdaad heel interessant uit. Had er al wat over gelezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 10:20 



 
Profiel   

Mijn paard had soortgelijke klachten. Vooral hele droge mest die er soms moeilijk af kwam. Op advies van de arts 200gr (droog gewogen) speedibeet gaan geven en sindsdien geen klachten meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 10:47 



 
Profiel   

lianne125 schreef
Mijn paard had soortgelijke klachten. Vooral hele droge mest die er soms moeilijk af kwam. Op advies van de arts 200gr (droog gewogen) speedibeet gaan geven en sindsdien geen klachten meer.


Thanks! Dat kan ik altijd even proberen, pavo kan ik makkelijk aan komen. Hoelang heb je dit gegeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 10:55 



 
Profiel   

Digestive EQ kan misschien ook helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 11:01 



 
Profiel   

xLiez schreef
lianne125 schreef
Mijn paard had soortgelijke klachten. Vooral hele droge mest die er soms moeilijk af kwam. Op advies van de arts 200gr (droog gewogen) speedibeet gaan geven en sindsdien geen klachten meer.


Thanks! Dat kan ik altijd even proberen, pavo kan ik makkelijk aan komen. Hoelang heb je dit gegeven?


Ik geef dit nog steeds. Mijn paard staat op droog hooi en stro en dan willen ze nog wel eens last hebben van droge mest.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 11:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen