Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ewalia

 
Profiel   

Wie heeft er ervaring met de producten van Ewalia?
Was vandaag opzoek naar iets voor mijn paardje wat nogal snel nerveus/angstig is en toen kwam ik op deze site.
Op basis van kruiden.
Ik lees op de site allemaal positieve ervaringen en ben nu benieuwd of er bokkers zijn die hiervan producten gebruiken.
Hebben ook iets voor paarden die headshaking hebben of de ziekte van lyme, hormonale stofwisselingsprocessen....
Vond het best interessant.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 19:42 



 
Profiel   

Dat werkt alleen als je weet waarom je paardje snel nerveus en angstig is en wat je er al aan hebt gedaan. Als beestje veel op stal staat, veel granen krijgt en door een gespannen ruiter gereden wordt, gaan kruiden nooit helpen.

Ik zeg dus NIET dat dat zo is, maar slechts ter voorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 12:51 



 
Profiel   

Thanks superpony voor je reactie.

Paard staat 24/7 buiten, krijgt in de zomer niets bij. In de winter hooi en graanvrij kruidenmix (Equifyt pré active).
Samen met mijn twee andere paarden. Ze is een gezelschapspaard, dus word niet gereden.

Ze is zo gewoon rustig over het algemeen, maar als de DA moet komen voor haar is het niet te doen. Hoefsmid gaat nu goed, ze kent hem ookal goed ondertussen. Als ze nog maar denkt dat een maatje weg gaat gaat ze over de rooie.
Als ze van de wei naar huis moet, gebeurt te voet, word ze heel hyper.

Ik zoek niks chemisch of iets waardoor ze er bij loopt als een gedrogeerde. Graag iets natuurlijks, waardoor de scherpe kantjes er wat afgaan, waardoor ze wat relaxter word en haar geest open blijft voor communicatie.
Nu schiet ze soms zo in de stress dat ze zich precies afsluit en je gewoon niet tot haar door dringt.
Het lijkt me voor haar ook veel aangenamer als ze wat meer rust vind.
En voor ons veiliger, ze mag uiteraard iets spannend vinden, maar als ze zich zo afsluit is gewoon niet handig.

Andere tips of hulpmiddelen zijn altijd welkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 13:33 



 
Profiel   

Ik was er ook benieuwd naar, of er mensen zijn die ervaringen hebben met producten van hun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-19 19:00 



 
Profiel   

Hoi ik woon in Duitsland en hier wordt al langer hun produkten veel gebruikt. Ik had hoestende pony's en sindsdien gebruik ik voor al de paarden die hier komen en een hoestje hebben de halswohlsaft. Ben nu bezig met de lever nieren kuur. Ben benieuwd of ik wat ga merken. Voor mijn hoestende pony's had ik al kruiden van Stiefel gebruikt en ventipulmin van de dierenarts maar dat hielp niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 08:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen